חדשותנדל"ן בחו"לנדל"ן ותשתיות

פתאל החזקות מתרחבת: תבנה מלון בלב ליבה של העיר העתיקה בליסבון בתוך מבנה מרהיב לשימור

על הנכס תשלם פתאל כ- 42 מיליון אירו והיא צפויה להשקיע עוד כ- 22 מיליון אירו בבניית מלון 5 כוכבים דה לקס שיכלול  150 חדרים

במקביל נכנסת החברה לראשונה לרומניה ורוכשת מלון בבוקרשט הכולל 81 חדרים בתמורה לכ- 9.5 מיליון אירו, מלון בבודפשט הכולל 71 חדרים בתמורה לכ- 17 מיליון אירו ונכס  במיקום מרכזי בליברפול בתמורה לכ- 7.2 מיליון אירו עליו צפויה החברה להקים מלון שיכלול 210 חדרים

דוד פתאל יו”ר הדירקטוריון ומנכ”ל פתאל החזקות –  ” פתאל מרחיבה את פריסתה באירופה, עם רכישה של 3 בתי מלון ונכס, הנמצאים  בערים וביעדים תיירותיים פופולריים.  פורטוגל הפכה בחמש השנים האחרונות לאחד היעדים האטרקטיביים באירופה ורשמה עלייה של כ- 80% במספר התיירים הנכנסים אליה מידי שנה. בנוסף, היא נבחרה לא פעם על ידי מגזינים יוקרתיים  כיעד התיירותי הטוב ביותר וזאת בזכות הנופים המדהימים, המחירים האטרקטיביים והתשתית התיירותית הטובה . רשת פתאל נכנסה לראשונה לפורטוגל בשנה שעברה ורכשנו יחד עם שותף מלון בעיר פורטו ובשנים הקרובות בכוונתנו להעמיק את אחיזתנו בה. הנכס הנרכש, שנבנה במאה ה-17, מרהיב ביופיו,  ניצב בלב ליבה של העיר העתיקה בליסבון, ואנו צפויים לבנות עליו 150 חדרים. במקביל, העמקנו את אחיזתנו בבריטניה ורכשנו מכונס נכסים נכס במרכז ליברפול בתמורה לכ- 7.2 מיליון אירו, עליו אנו צפויים לבנות בית מלון שיכלול 210 חדרים, כך שלאחר בנייתו נחזיק בבריטניה 52 בתי מלון. הרכישות בבוקרשט ובבודפשט יחזקו את נוכחותה של פתאל במזרח אירופה, והן חלק מתכניתה האסטרטגית של החברה  לרכוש בתי מלון בערים ובאזורים תיירותיים בולטים באירופה, ולהעמיק את אחיזתנו באמצעות המותגים “לאונרדו” ו”NYX”.

פתאל החזקות, שהינה רשת בתי המלון הגדולה בישראל , הכוללת 225 בתי מלון בארץ ובחו”ל (כולל מלונות בהקמה), מרחיבה את נוכחותה באירופה. הבוקר הודיעה החברה, כי חתמה על הסכם לרכישת מניות של חברה, המחזיקה בחלקת מקרקעין בשטח של כ – 1,840  מ”ר  בעיר העתיקה של ליסבון, ועליה בניין לשימור ששטחו כ- 8,500 מ”ר. בתמורה תשלם פתאל למוכרים כ- 42 מיליון אירו,  ובכוונתה  להשקיע 22 מיליון אירו נוספים בהקמת מלון 5 כוכבים דה לקס הכולל 150 חדרים. החברה שמימנה את הרכישה ממקורותיה העצמאיים, בוחנת אמצעים שונים למימון הפרוייקט בשיעור של עד 60% מעלות הרכישה וההקמה.

הנכס הנרכש הינו בעל משמעות בהיסטוריה ובתרבות הפורטוגלית ,שימש ככנסייה לתושבי המקום, ומהווה יעד אטרקטיבי לתיירים המגיעים לעיר העתיקה . הוא נקרא על שם החג הנוצרי קורפוס קריסטי , נבנה באמצע המאה ה- 17 ובעל היתר בנייה קיים.

במקביל, מודיעה החברה על העמקת נוכחותה בבריטניה ועל רכישת נכס במרכז ליברפול עליו היא צפויה לבנות מלון. החברה רכשה את הנכס במחיר אטרקטיבי מכונס נכסים ובתמורה לכ- 7.2 מיליון אירו, ולמעשה לאחר הקמת המלון,  שיכלול 210 חדרים, תחזיק החברה ב- 52 בתי מלון בבריטניה (כולל אירלנד). בנוסף, מעדכנת החברה על שתי רכישות אסטרטגיות במטרה לחזק את נוכחותה במזרח אירופה ועל כניסתה לראשונה לרומניה.  החברה רכשה את מלון  גולדן טוליפ בבוקרשט בתמורה לכ- 9.5 מיליון אירו. המלון כולל 81 חדרים וממוקם במרכז רומניה ובסמוך לעיר העתיקה. בנוסף, רכשה פתאל את  מלון  M square במרכז בבודפשט, הכולל 71 חדרים בתמורה לכ- 17 מיליון אירו. המלון עבר שיפוץ בשנה שעברה ונפתח מחדש בחודש אוקטובר 2019. את העסקאות מימנה פתאל ממקורותיה העצמאיים והיא בוחנת אמצעים שונים למימון העסקאות בשיעור של עד כ- 60%.

רשת מלונות פתאל, בבעלות משפחת פתאל (63.65%), הוקמה על ידי דוד פתאל במרץ 1999 והיא מתמחה באמצעות תאגידים המוחזקים על ידה, בהחזקה, תפעול, שכירות וניהול מלונות בישראל ואירופה וכן ברכישה והקמה של מלונות חדשים. הרשת מונה כיום
כ- 43,000 חדרים ב- 225 בתי מלון (כולל מלונות בהקמה) ב- 20 מדינות מתוכם 93 בבעלות, 122 בשכירות ו – 10 בניהול. הרשת בישראל שהינה הגדולה בארץ ומנוהלת על ידי אביה מזרחי מגן, מונה 49 בתי מלון (כולל מלונות בהקמה), ופועלת תחת המותגים  לאונרדו  LEONARDO,  U , HERODS , NYX, JURYS ו-.APOLLO

באירופה מנוהלת הרשת על ידי דני רוג’ר והיא כוללת 170 בתי מלון (כולל מלונות בהקמה). המלונות ממוקמים במדינות: גרמניה, בריטניה (לרבות אנגליה, סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד), אירלנד, ספרד, בלגיה, איטליה, קפריסין, יוון, צ’כיה, הולנד, שוויץ, פולין, פורטוגל, הונגריה, רומניה  ואוסטריה. ריכוז המלונות הגדול ביותר של הרשת נמצא בגרמניה, בה מחזיקה הרשת 69 בתי מלון, בריטניה (כולל אירלנד) נחשבת לריכוז מלונות הרשת השני בגודלו באירופה, בה מחזיקה הרשת 52 בתי מלון.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button
דילוג לתוכן