נדל"ן בארץנדל"ן ותשתיות

פרויקט ההתחדשות העירונית הדרמטי של ר”ג יוצא לדרך

בנייני הרכבת המיתולוגיים בר”ג נהרסו במקומם אאורה תקים 3 מגדלים

יעקב אטרקצ’י מבעלי אאורה: ” זהי אבן דרך שתקבע את המגמה בשוק הנדל”ן בעשור הקרוב, הריסה ובנייה מחדש, זוהי הדרך היחידה לשדרוג המבנים בישראל”

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן: “העיר רמת גן היא עיר ותיקה, שרוצה התחדשות עירונית אמיתית. שבה לוקחים מקבץ של בניינים רואים מה חסר בציבור מוספים תועלות ציבוריות, משפרים את התשתיות כמו הרחבת דרכים  ושבילי אופניים.”

במעמד ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, מנכ”ל ובעלים של חברת אאורה, עו”ד יעקב אטרקצ’י, ונציגי הדיירים, ישראל קורן ועו”ד רון סמוראי, ניתן היום (ד’, 22.1.2020) האות והחלה הריסתם של בנייני הרכבת הישנים ברחוב הרוא”ה ברמת גן.

ההריסה תפנה מקום להקמת פרוייקט התחדשות עירונית משמעותי בהיקפו בעיר רמת גן. הביקוש למיזמי התחדשות עירונית מסוגו משווע בכל הארץ, בדו”ח השנתי האחרון של הרשות להתחדשות עירונית נחשף כי רמת גן המובילה הארצית במכירת דירות בפרויקטי התחדשות עירונית. ב-2018 נמכרו בעיר 350 דירות כאלה, ושנייה לה הייתה העיר אשדוד עם 262 דירות שנמכרו באותה שנה. תל אביב היתה במקום ה-5 עם 139 דירות שנמכרו בפרויקטים כאלה באותה שנה לפי הדו”ח.

ראש עיריית ר”ג, כרמל שאמה הכהן הבטיח לעשרות התושבים שצפו בהריסת המתחם, “אנחנו בעירייה יושבים במקביל לבנות את התשתיות הציבוריות, אנחנו מבטיחים שרמת גן תספק את התשתיות ברמה הגבוהה ביותר. עשיתם מהלך שהוא לא פשוט, לא הלכתם בדרך הקצרה. צריך לתת הרבה קרדיט לאאורה שהלכה והשקיעה והתאזרה בסבלנות. תחשבו אם כל בניין היה הולך בנפרד, הייתם יכולים להעביר אולי סוכר וקמח מחלון לחלון – אבל איכות חיים לא היתה פה.”

בעלי חברת אאורה, עו”ד יעקב אטרקצ’י: “זה באמת אירוע מרגש. אנחנו במגע איתכם 6 שנים. בכל פעם אנחנו אומרים בקרוב זה יקרה – סוף סוף הגענו ליום שהפרויקט מתחיל. גם הריסה ותחילת הבנייה. כל פרוייקט של התחדשות עירונית הוא סיפור אנושי. יש פה בעלי דירות וחנויות שנתנו בנו את אמונם. היה שתוף פעולה יפה ופורה בין הדיירים לבין החברה. חייב לציין את שתוף הפעולה עם ראש העיר והצוות שלו בעירייה. הפרוייקט יצא לפועל באיכויות גבוהות מאוד. היום אנחנו חוגגים הריסה של 7 בניינים. ייבנו פה 3 בניינים מפוארים של 15 קומות. תהיה איכות חיים טובה ואורבנית. אנחנו פה בשבילכם התושבים ושמחים בשמחתכם.”

נציג הדיירים, ישראל קורן, אמר: “התחלנו את התהליך הזה עוד לפני שהתחלנו עם אאורה, לפני 9 שנים. זה בית – זה לא דבר קטן לתת אמון. היתה פה עבודה רצינית, מה שנתן את ההרגשה הטובה היה שאאורה לקחה את הפיקוד. חברה פנטסטית וזה נתן לי שקט נפשי לעודד את אותם דיירים שהיססו.”

הפרוייקט החדש מבוצע על ידי חברת אאורה הציבורית, בשליטה ובניהול איש העסקים יעקב אטרקצ’י, מהחברות המובילות את נושא ההתחדשות העירונית בישראל.  המתחם ברחוב הרוא”ה מהווה את אחד הפרויקטים המשמעותיים ביותר בעיר, והוא כולל הקמה של 3 בניינים חדשים, ובבסיסם מתחם מסחר אורבני מטופח, מודרני ונעים.

הפרויקט כולל 240 דירות בגדלים של 2, 3, 4 ו- 5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים אורבניים אקסקלוסיביים. דייריו יוכלו לנהל שגרת חיים, המשלבת את כל מה שיש למטרופולין להציע, לצד הפארקים המטופחים של רמת גן, מערכת החינוך המצטיינת והגישה לקו האדום שיחבר בין רמת גן לתל אביב.

רמת גן היא מובילה ארצית בכל פרוייקטי ההתחדשות העירונית הדורשים הריסה ובנייה מחדש של המתחם. כך למשל ב-2018 דורגה במקום השני בישראל בין הערים שבהם בוצעו תוכניות כאלה, עם 40 היתרים. המקום הראשון היה של תל אביב יפו באותה שנה. מצד שני במיזמים שדורשים רק חיזוק מבנים, רמת גן הגיע למקום ה-9 מתוך 10 הערים המובילות בישראל בנושא.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button
דילוג לתוכן