חדשות

עם תחילת 2020, האופטימיות של משקיעים אמידים מזנקת, כך עולה מסקר סנטימנט המשקיעים של UBS

אנשים פרטיים ובעלי עסקים אמידים מאוד צופים ששנת 2020 תהיה חיובית יותר מבחינת הכלכלה הגלובלית, על רקע ירידה ברמות המזומנים ובחששות מפני בעיות פוליטיות פנימיות, כך עולה מסקר סנטימנט המשקיעים הרבעוני החדש של UBS Global Wealth Management.

על פי הסקר – שנערך בקרב יותר מ4,800 משקיעים ובעלי עסקים אמידים ב-19 שווקים החל מה-19 בדצמבר ועד ל-12 בינואר – 67% מהנשאלים אמרו שהם אופטימיים לגבי הכלכלה באזורם, עלייה לעומת 61% בסקר הקודם, שנערך לפני שלושה חודשים. שישים אחוז מהנשאלים הביעו אופטימיות לגבי הכלכלה העולמית, לעומת 53% ברבעון הקודם. כמו כן, 65% היו אופטימיים לגבי שווקי המניות באזורם, גידול לעומת 56% בסקר הקודם, זאת על רקע ירידה ברמות המזומנים בתיקי השקעות מ-27% ל-25%.

הציפיות הממוצעות של המשקיעים לשנת 2020 גבוהות בעקבות ביצועים חזקים בשנת 2019. 94% צפו תשואות חיוביות ו-44% צפו תשואות דו-ספרתיות, זאת לאחר שנה שבמהלכה היו רק ל-5% מהנשאלים חוו תשואות שליליות ו-53% הרוויחו תשואות דו-ספרתיות.

בארה”ב חל השיפור הניכר ביותר בסנטימנט. שישים ושמונה אחוזים מהנשאלים בארה”ב היו אופטימיים לגבי כלכלת האזור שלהם, בהשוואה ל-55% בסקר הקודם. שישים וארבעה אחוזים הביעו אופטימיות לגבי שוק המניות באזורם, בהשוואה ל-50% ברבעון הקודם. המשיבים מאסיה חוו את השיפור השני המשמעותי ביותר והיו החיוביים ביותר בסך הכול – יותר מ-70% מהם הביעו אופטימיות הן לגבי הכלכלה והן לגבי שוק המניות באזורם.

השיפור בארה”ב ובאסיה בא בעקבות הקלות במלחמת הסחר בין ארה”ב לסין, דבר שהעלה גם את התלהבות המשקיעים מהשווקים המתעוררים והפיג חששות פוליטיים. ארבעים ושלושה אחוזים הזכירו את הצמיחה בשווקים מתפתחים כסיבה כגורם העיקרי לאופטימיות לגבי שוק המניות. ארבעים ושניים אחוזים הזכירו את המצב הפוליטי בארצם כחשש העיקרי שלהם, ירידה לעומת 47% בסקר הקודם. ואולם 67% מבעלי העסקים ברחבי העולם צפו כי רמת המתיחות בין ארה”ב לסין תיוותר בעינה במהלך חמש השנים הקרובות.

סנטימנט המשקיעים עולה בקנה אחד עם העמדה הנוכחית של UBS Global Wealth Management. משרד ההשקעות הראשי של UBS Global Wealth Management נותן משקל יתר למניות באופן כללי ולמניות בשווקים מתעוררים בפרט ומתוך המניות בשווקים מתעוררים – הוא נותן משקל יתר לשוק המניות הסיני.

לדברי פאולה פוליטו, סגנית יו”ר חטיבת UBS Global Wealth Management: “כמעט כל המשקיעים דיווחו על תשואות חיוביות בתיק בשנת 2019 ועל צפי להמשך תשואות גבוהות גם בשנת 2020. האופטימיות בכלכלה ובשוק המניות ממשיכה לעלות, אולם אירועים גיאופוליטיים עשויים למתן את האופטימיות הזו בכל נקודת זמן”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button
דילוג לתוכן