חברות בארץנדל"ן מסחרי

קרן Keystone ומנורה מבטחים נכנסות לעסקת השקעה בתחנת הכח רמת חובב

Keystone ומנורה מבטחים יעמידו הלוואה המירה לקבוצת אדלטק בסכום של למעלה מרבע מילארד ש”ח • ההלוואה תיפרס על פני 15 שנים כשלאחר שנתיים יהיו הצדדים רשאים להמיר חלק מההלוואה לאחזקות בשותפות עם אדלטק בפרוייקט, בשיעור של עד 49% מאחזקות אדלטק בפרוייקט• לאחרונה חתמה תחנת הכח על הסכם גז גדול ואטרקטיבי

נבות בר קרדיט- דודי מוסקוביץ

קרן ההשקעות Keystone של נבות בר, רוני בירם וגיל דויטש וקבוצת מנורה מבטחים חתמו בשבוע שעבר  על הסכם עם קבוצת אדלטק להעמדת הלוואה בהיקף של למעלה מרבע מילארד ₪  שתשמש את קבוצת אדלטק למימון חלק מהשקעתה ברכישת תחנת הכח רמת חובב. אדלטק ושיכון ובינוי זכו יחדיו במכרז רכישת התחנה, במסגרת הרפורמה בחברת החשמל, והן עתידות להחזיק כל אחת כמחצית מהזכויות בה.

במסגרת המימון, תעמוד ל-Keystone ולמנורה מבטחים הזכות להמרת חלק מההלוואה להון בשותפות שבאמצעותה עתידה קבוצת אדלטק להחזיק בתחנה. לאחר המרת המימון להון, יתחלקו האחזקות בשותפות בין אלדטק שתחזיק 51%, Keystone אשר תחזיק בכ-32.6% (כ-17% בפרויקט), ומנורה שתחזיק בכ-16.3% (כ-8% בפרויקט).

כזכור, לפני כ-4 חודשים זכתה שותפות אדלקום-שיכון ובינוי במכרז לרכישת התחנה בעלות של כ-4.25 מיליארד ש”ח. לאחרונה, חתמו השותפות בתחנה עם חברת האנרגיה היוונית, אנרג’יאן, על עסקת ענק לרכישת גז טבעי בהיקף של למעלה מ-2.5 מיליארד דולר. זאת, במקביל לחתימה על הסכם ‘גישור’ לרכישת גז ממאגר לוויתן בהיקף של כ-190 מיליון דולר עד למועד הפעלת מאגר כריש-תנין.

“מדובר בהשקעה אסטרטגית ארוכת טווח אשר תניב למשקיעים בקרן תשואה נאה, בטוחה ולשנים רבות”, מציין נבות בר, מנכ”ל Keystone ומוסיף: “אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם קבוצת מנורה מבטחים ועם הקבוצות המובילות, שיכון ובינוי וקבוצת אדלטק, אשר בנוסף ליכולותיה המוכחות בתפעול תחנות כוח ובניהול הסכמי  גז ומכירת חשמל, משקיעה במיזם הון עצמי ניכר. זוהי שותפות איכותית בין השחקניות המובילות בשוק האנרגיה הישראלי בנכס גדול עם פוטנציאל צמיחה והרחבה בעתיד הנראה לעין. אני מאמין שהוספת נכס מניב ובטוח מסוג זה לפורטפוליו הגדל של הקרן, יפתח בפני הציבור והגופים המוסדיים אפשרויות השקעה חדשות ואטרקטיביות בסיכון נמוך”.

ניר מורוז, משנה למנכ”ל ומנהל אגף השקעות במנורה מבטחים ביטוח “אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם קרן Keystone ועם קבוצת אדלטק. להשקעות בתחום  האנרגיה בישראל יש פוטנציאל רב והשקעה זו צפויה להניב למבוטחי ועמיתי קבוצת מנורה מבטחים תשואה נאה לאורך זמן ארוך. השקעה זו מצטרפת להשקעות איכותיות נוספות אותן ביצענו בענף התשתיות בישראל ובעולם  ומטרתה גיוון תיק ההשקעות לשם השגת תשואה עודפת ברמת סיכון נמוכה”.

Keystone יוצגה בעסקה על ידי עו”ד איתי גפן ושרון שטראוס ממשרד גורניצקי ואמנון אלון מוריאנס אסכולה. מנורה מבטחים יוצגה ע”י עו”ד רון ורד. קבוצת אדלטק יוצגה על ידי משרד גולדפרב זליגמן.

Keystone הינה קרן ריט להשקעה בתשתיות מניבות אשר תונפק בבורסת ת”א עד תחילת 2022. לפני כחודשיים השלימה הקרן רכישת 50% ממתקן ההתפלה באשקלון (שהינו מהגדולים בישראל) מידי IDE בעלות של כ-220 מיליון ש”ח. הקרן, שמייסדיה הינם שחקנים מובילים בעולמות שוק ההון והתשתיות, גייסה עד היום מאות מיליוני שקלים לצורך ביצוע השקעותיה, ובימים אלה נמצאת בתהליכי גיוס נוספים, לקראת השקעה בפרויקטים נוספים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן