חברות בארץסטארטאפ ניישן
טרנדי

טורבוג’ן בדרך לייצור חשמל מקומי בישראל

טורבוג’ן חתמה על הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם סופרגז 

חברת טורבוג’ן, אשר פיתחה מיקרו-טורבינה רב-דלקית (גז טבעי וביו-דיזל) לייצור מקומי של חשמל וחום במבנים, השיגה פריצת דרך משמעותית בחדירה לשוק המקומי, כאשר חתמה על מזכר הבנות ושיתוף פעולה עם חברת סופרגז, החברה הגדולה בישראל בתחום אספקה והולכה של גז טבעי. 

במסגרת ההסכם, תוקם חברה משותפת שתספק אנרגיה כשירות, המבוססת על המיקרו טורבינה של טורבוג’ן. החברה מעריכה כי המיקרו-טורבינות יותקנו תחילה באזור המרכז הוא הנגב, שם תשתית הולכת הגז היא המתקדמת ביותר. החברה כבר השלימה פיתוח אב טיפוס ובמהלך המחצית השנייה של שנת 2022, תקים אתר הדגמה בניו-יורק במימון קרן בירד אנרגיה.

טורבוג’ן מתמקדת בשוק המערכות המשולבות של ייצור חשמל וחום בקטגוריה של 50 קילו-וואט עד 1 מגה-וואט. לקוחותיה העיקריים צפויים להיות מקבצי דיור, בתי מלון , דיור מוגן, ובתי חולים. בנוסף, המוצר של החברה עושה שימוש בסגסוגות-על שמאריכות את חיי המיקרו-טורבינה ומאפשרות להגיע לטמפרטורה של כ- 1000 מעלות צלזיוס ובכך להשיג נצילות אנרגטית גבוהה במיוחד. טורבוג’ן מעריכה שתוכל להוריד את עלויות החשמל ועלויות החימום לצרכנים העתידיים ב-10%-20% ביחס לתעריפים הקיימים.

טורבוג’ן מקיימת שיתוף פעולה עם תעשיות בית אל לייצור סדרתי, דבר אשר חוסך משאבים רבים ומקצר משמעותית את לוחות הזמנים הקשורים להקמת קו ייצור תוך מינוף הידע והיכולות הקיימות בתעשיות בית אל בייצור מערכות מורכבות לתעשיות התעופה והביטחון. המיקרו-טורבינה מיועדת לעמוד בכל תקני הפליטות המחמירים. 

לדברי ירון גלבוע, מנכ”ל טורבוג’ן: “מזכר ההבנות שנחתם עם חברת סופרגז, ממחיש את העניין העצום של חברות הגז בחיבור עם טורבוג’ן. כיום, בישראל, רוב צריכת הגז הטבעי בבתים הינה לבישול, אך עם התפתחות תשתית הולכת הגז, יוכלו הצרכנים להשתמש בגז לייצור מקומי של חשמל חום וקור – טכנולוגיה הידועה גם כ- Combined Heat and Power (CHP). רק לאחרונה דווח כי רשות החשמל התריעה מפני סכנת מחסור באספקת חשמל לת”א משנת 2027, עקב תכניות הבנייה המאסיביות הצפויות בעיר והעליה המשמעותית ברכישות של רכבים חשמליים. התשתיות הקיימות בתחנות החשמל המיושנות הקיימות כיום, אינן יוכלו לעמוד בביקוש הגובר לחשמל בערי ישראל. לכן, קיים צורך אמיתי בתחנות כוח זעירות (“מיקרוגנרציה”), שימוקמו ברחבי העיר, דוגמת המיקרו-טורבינות שהחברה פיתחה, בכדי להתמודד עם העומס הצפוי ולאפשר אספקת חשמל תקינה לתושבי המדינה גם בעתיד”. 

טורבוג’ן מעריכה את צריכת החשמל של לקוחותיה הפוטנציאליים בארה”ב ב-20 מיליארד דולר לשנה. החברה גייסה עד כה 31 מיליון שקל, בין השאר ממענקים של רשות החדשנות וקרן בירד אנרגיה. כמו כן, החברה הודיעה לאחרונה על כוונתה להנפיק את מניותיה בבורסת ת”א.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן