אלטרנטיבי

קרן הפרייבט אקוויטי CD&R תקצה למוסדיים הישראלים כ-200 מיליון דולר

CD&R, מהמנהלים  הוותיקים בעולם בתחום ה-Buyout, מאפשרת בד”כ השקעה רק למשקיעים חוזרים. החברה כבר גייסה קרוב ל-12 מיליארד דולר במהלך החודשים האחרונים לקרן הדגל ה-11 שלה

פירמת הפרייבט אקוויטי CD&R,  אחת ממנהלי הקרנות הוותיקות בעולם בתחום ה Buyout (קרנות אשר רוכשות שליטה בחברות והשבחתם),  תקצה, לראשונה, למוסדיים הישראלים 200 מיליון דולר בקרן ה-11 אותה היא מגייסת בימים אלה. היקף הגיוס של הקרן יעמוד על כ-13 מיליארד דולר, מתוכם כבר גוייסו כ-12 מיליארד דולר, בעיצומו של משבר הקורונה. יצוין כי הקרנות של CD&R, הפועלות משנת 1978, נהנות מביקושים עודפים ממשקיעים חוזרים ולכן בד”כ לא מתאפשרות הקצאות למשקיעים חדשים. בין משקיעי הקרן נמנים גופי ההשקעות המוסדיים מהמובילים בעולם ובכללם קרנות פנסיה ציבוריות ומוסדיות, אוניברסיטאות מובילות בעולם, חברות ביטוח, קרנות הון ריבונית (SWF) ומוסדות פיננסיים מרחבי צפון אמריקה, אירופה, אסיה, אמריקה הלטינית והמזרח התיכון. בחברה אומרים כי הרצון להרחיב את בסיס המשקיעים שלהם לשווקים חדשים והפוטנציאל העצום בשוק המקומי הוא זה שהביא את CD&R לקבל החלטה להגיע לישראל.

CD&R החלה את דרכה בעולם ה PE בשנת 1978 ונחשבת לחלוצה בתחום ה Private Equity בעולם ובדגש על Private Equity Operational. דבר המקנה לה יתרון וניסיון רב בביצוע השקעות במצבי שוק ירוד או תנודתי. ההתמחות של הקרן היא ברכישת חברות, הכנסת אנשי מקצוע בתחום פעילות החברה במטרה להשביח ולתפעל את החברה ובהמשך למכור אותה. למעשה, כ- 80% מהתשואות ההיסטוריות של CD&R נגזרות משיפורים תפעוליים  ומהיכולות של אנשי המקצוע להשביח חברות, ולא מלוליינות פיננסית. לשם כך הקרן מגייסת ומעסיקה מנהלים בכירים מתחום התעשיה שיעבדו עבורם ובכלל זה בכירים בדיסני, IBM, יוניליוור, ג’נרל אלקטריק, פפסי ועוד. בין היועצים שמעסיקה הקרן נמנים סר טרי לאהי, לשעבר מנכ”ל Tesco, רוברטו קוארטה, יו”ר WPP ו Smith & Nephew, רוס פרדין, לשעבר מנכ”ל SunGard Data Systems וג’ק וולש, לשעבר יו”ר ומנכ”ל GE, אשר שימש כיועץ בכיר של קרנות CD&R במשך כמעט שני עשורים. לצוות המקצועי של CD&R ניסיון משמעותי בביצוע השקעות בתקופת מאתגרות. דבר אשר אידיאלי לזיהוי ומינוף הזדמנויות בתקופה בה התנודתיות בשווקים עלולה לגרום להחרפת החששות והדאגות של המשקיעים.

במהלך 42 השנים שחלפו מאז הקמתה, החברה השיקה כ- 10-קרנות קודמות על פני חמישה מחזורים כלכליים ווניהלה השקעות בחברות, ובכלל זה רכישות, בלמעלה מ-50 מיליארד דולר.

קרן הדגל השמינית של CD&R בשווי 5 מיליארד דולר החלה את תהליך ההשקעה שלה במהלך המשבר הפיננסי העולמי ב 2008 שהוביל למיתון, קרן זו ביצעה השקעות בשנים 2009–2012 שהניבו למשקיעים מכפיל ברוטו של יותר פי 3 על הכסף שהושקע. מדובר בקרן ה Bouyot  עם התשואות הטובות ביותר לתקופת המשבר של 2008 (מתוך כ 50 קרנות שגייסו בתקופה זו על בסיס חברת המחקר Preqin).

XI CD&R (קרן 11) המגוייסת בימים אלה צפויה להמשיך את האסטרטגיה של הקרנות הקודמות תוך הקפדה על מרכיבי הליבה המבדילים את החברה ממתחרותיה בענף. רוב עסקאות ה Buyout מבוצעות היום באמצעות ברוקרים במכירות פומביות רחבות. יצירת הערך של CD&R מבוססת על ריכוז המשאבים של החברה בהזדמנויות פחות נגישות בהן CD&R יכול להיות משקיע אסטרטגי, בשיתוף פעולה עם המוכרים ובמקומות ש- CD&R מאמינים שהם יכול להוסיף ערך רב דרך שיפורים בניהול החברה לאחר הרכישה.

לדברי איתי אלנתן, מנכ”ל HA Global השילוב של ניסיון בהשקעות, המומחיות בתעשייה, התובנות התפעוליות והמיומנויות הפיננסיות לאורך 4 עשורים, ממשיכים להוות מרכיבי  הליבה להצלחת CD&R. “למרות שבשגרה היכולות התפעוליות של קרנות הPE  עשויות להוות מרכיב חשוב בהצלחתן, בתקופות משבר, כמו התקופה הנוכחית, הן קריטיות ומהוות מרכיב קריטי להצלחה.  במיוחד בתקופות של סערה בשווקים, קרנות PE אינן יכולות להסתמך רק על “הנדסה פיננסית” שתיצור ערך בחברות אשר בשליטתם וליכולות התפעוליות מרכיב מכריע בהשאת התשואות”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

קריאה נוספת
Close
Back to top button
דילוג לתוכן