אלטרנטיביחדשות

מחקר גלובלי חושף שמנכ”לים נדרשים להיות יותר יחסיים ומסתגלים

סקר שנערך בקרב קרוב ל-1,000 מנכ”לים גלובליים חושף שהאתגרים החברתיים והכלכליים האחרונים הובילו לרמות חסרות תקדים של השתקפות עצמית והתפתחות – שינוי נקודת המבט של המנכ”לים ותפקיד המנהיגות

אגון זנדר, חברת ייעוץ המנהלים הבינלאומית, הודיעה היום על תוצאות מחקר שסקר 972 מנכ”לים ברחבי העולם, ואפיין את האופן שבו תפקידי המנכ”לים והציפיות מתפתחים על רקע אתגרים גלובליים חשובים ומגמות מתפתחות. המחקר חשף כי השתקפות עצמית והתפתחות אישית קפצו להיות בראש סדר העדיפויות של המנכ”ל ככל שהם נעשים מודעים יותר ויותר לעצמם, מתוך הבנה שהמפתח לשגשוג הוא לשפר את הצד האנושי של מנהיגותם.

ככל שהדרישות המוגברות לשוויון במקום העבודה ולחצים חדשים סביב עבודה היברידית ממשיכים לעצב באופן דרמטי את התרבות העסקית, מנכ”לים ברחבי העולם בוחנים מחדש את תפקידם, כיצד הם מקיימים אינטראקציה עם הצוות שלהם, כמו גם את האופן שבו הם מחזיקים את הארגון שלהם – ואת עצמם – אחראים להפיכת העסקים שלהם מוכנים לעתיד. כיום, מנכ”לים רואים בתעדוף הפיתוח שלהם והקשה על מקורות האנרגיה המהותיים של האנשים בארגונים שלהם כקריטיים לניווט בסביבות עסקיות מורכבות.

ממצאים עיקריים כוללים:

*90% מהמנכ”לים מדווחים כי הם עברו למרכז קולות חזקים יותר, מגוונים יותר ומתפצלים יותר. כשנשאלו על ההשפעה של הנסיבות האחרונות על הארגון שלהם, רוב המנכ”לים הדגישו את קבלת ההחלטות והשינוי המואצות, ואת אי הוודאות הכלכלית הגדולה יותר. משמרות אלה מדברות על המורכבות והאבולוציה המהירה שמעצבת מחדש את העסקים – וכי מנכ”לים יענו לבעלי עניין נוספים וימדדו בדרכים חדשות ומתפתחות.

*83% מהמנהיגים מוצאים ל לנגד יכולתם להרהר בסגנון המנהיגות שלהם – לעומת 66% במחקר שנערך ב-2018, המנכ”ל: השתקפות אישית. מנכ”לים מרחיבים את יכולתם להיות מסתגלים, יחסיים ומודעים לעצמם. הם מחויבים להקשיב לפרספקטיבות מגוונות ומחפשים יותר ויותר משוב ממקומות חדשים – כולל חברי צוות, כסאות, מנטורים, יועצים ומנכ”לים אחרים. בנוסף, מנכ”ליות נשים נוטות יותר לאסוף משוב ממגוון רחב של מקורות – וסביר יותר מעמיתיהן הגברים לבקש הדרכה ממנכ”לים אחרים, מנטורים ובני משפחה.

*78% מהמנכ”לים מסכימים בתוקף שעליהם להמשיך בשינוי העצמי שלהם – פי שלושה מ-2018. מנכ”לים גם מסכימים בתוקף על חשיבותו של “המסע הכפול”, דרך שבה מנהיגים מאמינים כי הצגת ההתפתחות האישית שלהם וצמיחת ארגונם כמסע קשור זה בזה ישפיעו על שינוי אופטימלי. הממצא הבולט ביותר שלנו הוא ההסכם הכמעט פה אחד בין אלף מנהיגים ש”כמנכ”ל, אני צריך את היכולת לשנות את עצמי, כמו גם את הארגון שלי”.

*שני שלישים מהמנכ”לים מדווחים כי המדדים האולטימטיביים המנווטים את החלטותיהם נותרו עקביים, למרות ציפיות עסקיות חברתיות וכלכליות חדשות שהם מביעים תמיכה בהן. בהתחשב בקונפליקט זה, לא ברור אם למנכ”לים יש דרך ישירה להגשים את שאיפותיהם עם מדדים פיננסיים מסורתיים כגורם ההחלטות הדומיננטי עבור רוב המנכ”לים.

*ניתוח של תשובות פתוחות הראה כי כמעט 500 מנכ”לים, יותר ממחצית מכלל המשיבים, רואים ביכולות יחסיות נקודת עיוורת מרכזית. באופן ספציפי, פחות ממחצית המנכ”לים (44%) מדווחים שהם מרגישים מיושרים באופן מלא עם הצוותים שלהם, ואפילו פחות עם הלוחות שלהם – מה שמצביע על רמות מתח מוגברות ועל הצורך הגובר בשיתוף פעולה.

“המנכ”לים מכירים בכך שהמורכבות העסקית חסרת התקדים של ימינו דורשת שינוי משמעותי בהנהגה – והשינוי הזה חייב להתחיל בהסתכלות פנימה עם רמות חדשות של השתקפות עצמית והתפתחות אישית. זה לא מבט ימי מפונק; זה מה שהצוותים, הארגונים ובעלי העניין שלנו מצפים מהמנכ”לים שלנו”, אמרה ג’יל אדר, יו”ר גלובלית של אגון זנדר. “עכשיו, יותר מתמיד, החוש העסקי המסורתי חייב להיות מאוזן באותה מידה עם אמפתיה וחמלה כדי להשיג את המחויבות הרגשית של הצוותים והארגונים שלהם, לנווט במורכבויות עסקיות ולבנות מקומות עבודה פרודוקטיביים ומעוררי השראה”.

ניווט בסביבות מורכבות אלה דורש ממנכ”לים להגדיל את יכולתם האישית להיות אדפטיביים, יחסיים ומודעים לעצמם, הדגישו קטי נג’יפור-שואט ודיק פאטון, שהובילו במשותף את קבוצת הייעוץ למנכ”לים של אגון זנדר וכתבו במשותף את המחקר. במיוחד כיום, יכולות אלה צריכות להיות מאוזנות יותר ויותר עם עוצמות מנהיגות מסורתיות, תכנון אסטרטגי ואוריינטציה ביצועים בלתי פוסקת. שליטה בכישורים אלה דורשת ממנהיגים להגדיל את יכולתם להקשיב, לבטוח ברשת רחבה יותר של בעלי עניין ולתקשר באופן אותנטי יותר מאי פעם.

כתוצאה מהחדדת הכישורים הללו וגישה אנושית יותר למנהיגות, המנכ”לים יפתחו את החוסן, המנהיגות וההסתגלות של עצמם – ואת הארגונים שלהם.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן