אלטרנטיבימדריכיםסטארטאפ ניישן

היום שאחרי מחר

העולם מתחלק לשני חלקים – אלו המאמינים שאנו בדרך לצאת מהמשבר ואחרים שבטוחים כי הרע עוד לפנינו. כולנו יודעים מה מתרחש ברמה המדינית, סגר ותחלואה שלא יורדת והמשותף לכל הצדדים היא הספקולציות ושאנו כותבים עכשיו היסטוריה. רבות עוד ידובר על מה היה, כיצד הגיבו ומה קרה .

בעלי עסקים, דמיינו את העתיד ,בעוד שנה, 5 שנים, 20 שנה,  כיצד אתם הייתם רוצים לזכור תקופה זו? מה הייתם רוצים להיות מסוגלים לומר על עצמכם? כיצד הייתם רוצים שילדיכם, משפחתכם , חבריכם יעידו על הדרך שבה התמודדתם? כיצד הרגשתם? כיצד פעלתם?

ספקולציות הן חלק מהטבע האנושי, אי אפשר שלא להעריך, לתכנן ולחשוב  מה יהיה. ביצוע SWOT  הינו דבר קריטי בתקופות כאלה. אם בעבר מעטות החברות שהיו מגדירות מגיפה כאיום , הרי שהיום ברור כי גם מגיפה, בדיוק כמו מלחמה, יש להגדיר כאיום פוטנציאלי ולייצר חוסן כלכלי ופתרונות לעסק במקרים כאלה.

ניר-מקובסקי-קרדיט-jenny-peperman-2

זה הזמן לדבר על היום שאחרי מחר וכיצד ניתן להגדיל את סיכויי ההצלחה. אין לי ספק שכבעלי עסקים הייתים שמחים בעתיד להיות גאים בעצמכם על כך שמצאתם פתרונות יצירתיים, שהייתם גמישים, שנעזרתם בכל מי שיכולתם, שהעזתם, שהיתם גיבורים ואף עזרתם לאחרים.

על מנת להשיג את אותה גאווה והצלחה מומלץ להקפיד על העקרונות הבאים:

העיקרון הראשון – מיקוד פנימי. עלינו לעשות הפרדה בין מה שבשליטה שלנו למה אין לנו שליטה עליו.  רבים מחכים לאחרי הבחירות, חוששים לקבל החלטה שמא הדולר יעלה או ירד. אלא שלרובנו אין שליטה או יכולות ניבוי.  בעודנו ממתינים ומחכים, החשש מלטעות עולה ואיתו גם הלחץ. נוצר קיפאון אשר לרוב מלווה גם בתסכול מחוסר האונים.

מהצד השני יש דברים שכן בשליטה שלנו, כמו פעולות שיווק, התייעלות העסק, סדר, קידום מכירות ובילוי זמן איכות המשפחה. עשייה מחוללת הנאה ואנרגיה שמייצרות עוד עשייה ויצירתיות אשר לרוב יסייעו במציאת פתרונות יצירתיים שלא נראו קודם. ערכו טבלה ובה שתי עמודות – בשליטה/ לא בשליטה שלנו, וכל חשש או מחשבה סווגו בטבלה. לבסוף קחו את כל הנושאים שלא בשליטתכם, סיגרו במעטפה ותכתבו עליה “נדרש לייצר פתרונות”. קחו את רשימת הדברים שבשליטתכם, הציבו יעד , תכננו והתחילו בביצוע.

העיקרון השני – היום של מחר כבר כאן. בעודנו ממתינים למחר, לאחרי הבחירות, נגרמים לעסק נזקים רבים. האחד אי עשייה שפירושה היווצרות חלודה. גם לרכב מירוץ יש עקומת האצה , ובעודכם לא נעים, בבוא היום אתם תהיו מאחורי כל אלו שפועלים עכשיו או שתזדקקו להשקיע הרבה “דלק” (כסף וזמן) להדביק הפער. העולם מתקדם, אתם למעשה נשארים מאחור.

העיקרון השלישי – הדרגתיות. דמיינו כי מעולם לא רצתם והחלטתם שאתם רוצים לרוץ מרתון. ברור לכולנו שלא ניתן לרוץ מרתון ללא אימונים הדרגתיים. לחילופין , בנייתו של גורד שחקים דורשת ראשית חפירת יסודות עמוקים. אם תתחילו בריצה או בבניית הגורד שחקים רק עוד 3 חודשים, הרי שעד שהוא יהיה מוכן יעבור זמן רב. זה הזמן להשקיע בלמידה, ביצירת תשתיות, בהכנת הקרקע , בשדרוג טכניקות ואימון.

העיקרון הרביעי – התמהיל. המציאות הוכיחה שעלינו להיות ערוכים לתרחישים שונים. אנו נדרשים לייצר מוצרים ושירותים חלופיים לצד יצירת עוגנים כלכליים. נוצר צורך בחשיבה יצירתית, פעמים רבות פיתוח קהלי יעד חדשים עד כדי יצירת קריירה חלופית או הסבת החברה לתחום התמחות שונה לחלוטין.

העיקרון החמישי – ההיערכות. מכיוון שלאחר שנה רבים מאיתנו מגיעים עם מצברים מרוקנים , יש שיאמינו כי קודם עלינו להשתקם. אין ספק שיש פגיעה מהותית בכלכלה העולמית והישראלית ואם נשתמש במונחים מעולמות הספורט והרפואת ספורט ACTIVE RECOVERY יש צורך בשיקום אקטיבי.

בעבר הרפואה תמכה בכך שלאחר ניתוח לב או גב, נדרשת מנוחה. כיום ידוע שיש מגמה ברפואה המודרנית לחזור לשגרה כמה שיותר מהר. לקום ולהתחיל לנוע. לאט, בביטחה , בפיקוח ועזרה של עזרים כאלו ואחרים, תחת ניטור דופק ולחץ דם. בעולם העסקי  עלינו לנוע עם ניטור תקציבי, התייעלות, תזונה נכונה ולזכור את גלילאו. וכמו גלילאו מי שיהיה בתנועה יגיע למקומות חדשים וטובים יותר.

ניר מקובסקי הוא  מומחה לליווי עסקי לעסקים ולסטארטאפים

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן