קרנות

קרן בירד תשקיע 7.45 מיליון דולר ב-8 פרויקטים משותפים לחברות ישראליות ואמריקאיות

הפרויקטים, שתקציבם הכולל יגיע לכ18-מיליון דולר, כוללים פיתוחים חדשניים בתחומי האגרו- טכנולוגיה, ייצור מתקדם, תקשורת, רפואה דיגיטלית ומכשור רפואי

קרן בירד, הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתיים ישראל-ארה”ב, אישרה השקעות בסך של 7.45 מיליון דולר בשמונה פרויקטים משותפים לחברות ישראליות ואמריקאיות בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה באמצעות שיחת וידאו. בנוסף למענקים יזכו הפרויקטים החדשים למימון מהמגזר הפרטי, כך שסך ההשקעה בפרויקטים יגיע לכ-18 מיליון דולר.

קרן בירד פועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים לצורך פיתוח מוצר משותף. נוסף על הענקת מענקים מותנים של עד מיליון דולר עבור כל פרויקט שאושר, הקרן מסייעת לחברות באיתור וחיבור לשותפים אסטרטגיים פוטנציאליים.

הפרויקטים המוגשים לקרן בירד עוברים בדיקה קפדנית ע”י בוחנים ישראלים מטעם רשות החדשנות ובוחנים אמריקאים מטעם המכון הלאומי לטכנולוגיה ותקנים של ארה”ב (NIST).

שמונת הפרויקטים שאושרו בישיבת הדירקטוריון מתווספים ל-1020 פרויקטים בהם השקיעה הקרן במהלך 43 שנות פעילותה. הפרויקטים, שהיקף ההשקעה הכולל בהם מגיע ליותר מ-350 מיליון דולר, הניבו עד כה מכירות ישירות ועקיפות של למעלה מ-10 מיליארד דולר.

הפרויקטים שאושרו הם:

  • חברתAero-Magnesium וחברת Safran Seats USA האמריקאית יפתחו פתרונות מבוססי טכנולוגיות מגנזיום להפחתת משקל מושבי הנוסעים בתעופה אזרחית.
  • חברת AIO Me הישראלית וחברת Finastra Financial Technology Corporation האמריקאית יפתחו את הדור הבא של מערכת הקמת הלוואות לעסקים, מבוססת טכנולוגיות איסוף ואימות אוטומטי של נתונים מלקוחות.
  • חברת Ayecka Communication Systems הישראלית וחברת Envistacom האמריקאית יפתחו מודם קצה לרשתות לוויין ולרשתות סלולריות G5, שיאפשר לספקי שירות וחברות תשתית להטמיע מספר רב של פרוטוקולי תקשורת ויישומים על גבי חומרה ומערכת הפעלה אחידה.
  • חברת BeeHero הישראלית וחברתTauzer Apiaries  האמריקאית יפתחו מערכת להאבקה חכמה של גידולים חקלאיים והשבחתם באמצעות דבורים.
  • חברת ContinUse Biometrics הישראלית (הפועלת בשם Donisi Health) וחברתDell  האמריקאית יפתחו מודול אופטי ממוזער לניטור פרמטרים בריאותיים.
  • חברת Kitov Systems הישראלית וחברת Capvidia NA האמריקאית יפתחו תהליך אוטומטי לשימוש במודל תלת מימד דיגיטלי להגדרה וביצוע של בקרת איכות חזותית בתהליך היצור.
  • חברת מרפא טכנולוגיות הישראלית וחברת Nortech Systems האמריקאית יפתחו מערכת טלה-דרמטולוגיה לסריקה כלל גופית.
  • חברת Squalus Medical הישראלית וחברתForTec Medical  האמריקאית יפתחו מערכת לייזר לטיפול בחולי אפילפסיה.

ד”ר וולטר קופאן, תת-שר המסחר האמריקאי לתקנים וטכנולוגיה, מנהל NIST ויו”ר משותף במועצת הנגידים של קרן בירד: “החוזקות של ישראל וארה”ב בתחומי החדשנות ניכרות בבירור בהצעות המגוונות שהוגשו לקרן בירד בסבב זה. באמצעות עבודה משותפת, החברות האמריקאיות והישראליות יפתחו טכנולוגיות פורצות דרך בתחום הייצור המתקדם, התקשורת והתחבורה, הבריאות והביטחון התזונתי. ההובלה הטכנולוגית העולמית של ארצות הברית וישראל מתחזקת באמצעות שותפויות אלו, שבהן קרן בירד ממלאת תפקיד ייחודי ומשמעותי”.

ד”ר עמירם אפלבום, המדען הראשי של משרד הכלכלה ויו”ר רשות החדשנות, ויו”ר משותף במועצת הנגידים של קרן בירד: “אנו גאים בשיתוף הפעולה עם קרן בירד אשר לאורך שנות פעילותו הרבות הניב הצלחות טכנולוגיות מזהירות, פרי שיתופי הפעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות שזכו במענקים. אנו שמחים לציין עליה במספר ההגשות שהתקבלו הפעם ומאחלים הצלחה רבה לחברות הזוכות הן מישראל והן מארה”ב. אנו סמוכים ובטוחים כי הפרויקטים המשותפים יהוו מקור לשינוי ושיפור מהותי עבור כלל האוכלוסייה.”

ד”ר איתן יודילביץ, מנכ”ל קרן בירד: “שנת 2020 הייתה שנה מאתגרת עבור חברות ויזמים ברחבי העולם ומספר הפרויקטים שהוגשו  לקרן גדל באופן משמעותי. קרן בירד תמשיך לתמוך בשיתופי פעולה בין ארה”ב לישראל במטרה להאיץ פיתוחים טכנולוגים מתקדמים בתחומים מגוונים, לטובת שתי המדינות”.

מועד הגשת תקצירי מנהלים לסבב האישורים הבא של קרן בירד יתאפשר עד ה-1 במרץ 2021. אישור הפרויקטים יתבצע במהלך חודש יוני 2021.

קרן בירד תומכת בפרויקטים מבלי לקבל זכויות כלשהן בחברות השותפות בפרויקט. כספי התמיכה מוחזרים כתמלוגים רק אם יש מכירות מתוצרי הפרויקט. המימון מהקרן מוגבל לעד 50% מתקציב הפרויקט, החל משלב המחקר והפיתוח ועד לשלבים הראשונים של המכירות והשיווק. הקרן גם משתתפת בסיכונים אך אינה דורשת תשלום במידה והפרויקט אינו מגיע לשלב המכירה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן