סטארטאפ ניישן

ד”ר אסף פורמוזה, מנכ”ל חברת סיטי טרנספורמר, הודיע היום כי החברה יוצאת להנפקה בשווי של 450 עד 600 מיליון ₪ בבורסה בתל-אביב

היקף ההשקעה בסטארט אפ עד היום עומד על כ-35 מיליון ₪ ממשקיעים פרטיים, משקיעים אסטרטגיים ומענקים של הרשות לחדשנות ומשרד האנרגיה

CT-1, הרכב העירוני הישראלי הראשון בעולם של סיטי טרנספורמר, יעלה על כבישי הארץ במהלך השנה הבאה.
ד”ר אסף פורמוזה, מנכ”ל החברה: “עד סוף שנת 2021 יקבל הרכב שפיתחנו אישור לתקינה אירופית ובמהלך 2022 צפוי הרכב הראשון לעלות על כבישי ישראל. מדובר בפריצת דרך עולמית, סטארט-אפ ישראלי שמפתח את הרכב העירוני הראשון בעולם, אשר מתאים את ממדיו כדי להתמודד עם אתגרי התנועה והחניה בעיר.”

ד”ר אסף פורמוזה

פרופ’ יוהאן טומפורדה, מומחה ומוביל-דעה בתעשיית הרכב העולמית ואבי פרויקט מכונית הסמארט, הוא אחד השותפים האסטרטגים ויועץ של החברה
“כלי הרכב שאנחנו מפתחים בסיטי טרנספורמר”, לדברי ד”ר אסף פורמוזה, “יעניקו למיליארדי אנשים החיים ועובדים בעיר, אלטרנטיבה חדשה לניידות אפקטיבית וירוקה: כזו המשלבת בין יתרונות הבטיחות והנוחות של נהיגה במכונית, עם יתרונות החניה, התמרון והחיסכון של שימוש באופנוע. זאת, ללא החסרונות הקיימים במכונית ובאופנוע.”
הפלטפורמה התחתונה של ה CT-1 משלבת מנגנון שינוי-רוחב ייחודי ומוגן בפטנט המסוגל להתרחב ולהצר עצמו בלחיצת כפתור (בגרסות המשך – בצורה אוטונומית) כדי להתמודד בצורה מיטבית עם אתגרי התנועה והחניה בעיר ובאזורים צפופים. במצבו “הפתוח” בעת נהיגה עירונית, רוחבו של הרכב עומד על כ 1.4 מטר – צר יותר, לצורך השוואה מרכב הסמארט.

כאשר נהג ה CT-1 מעונין לחנות או לתמרן במרווח צר במיוחד (לדוגמא, בין שני רכבים הנעים או חונים בנתיבים סמוכים), פלטפורמת הרכב “מתכווצת” תוך כדי נסיעה עד לרוחב של 1 מטר, רוחב המאפשר לרכב לחנות בנוחות בחניה ברוחב חניית אופנוע, או להחנות 4 רכבי CT-1 בשטח חניה של מכונית רגילה – חיסכון של עד 75% בשטח החניה. בעוד הפלטפורמה מתכווצת ומתרחבת דינמית, תא הנוסעים עצמו נותר ללא שינוי.

חידוש נוסף בפלטפורמה הטכנולוגית החכמה של הרכב מתבטא במודולריות והגמישות יוצאי הדופן בעיצוב תצורת תא הנוסעים. תא הנוסעים עצמו, מתוכנן לניצול מרחב מירבי כך שגם בממדים אלו, מסוגל הרכב להסיע נהג ונוסע בוגר מאחור, נהג ו- 2 ילדים מאחור, או לשאת מטען בנפח של כ- 1,000 ליטרים. גמישות זו מאפשרת להתאים את תא הנוסעים למגוון יישומים, לדוגמה לצורך רכבי הצלה, רכבי לוגיסטיקה, רכבים שיתופיים, רכבים פרטיים, רכבי שילוח והפצה ועוד.

“כפורצי דרך בתחום התחבורה העירונית הזעירה, אנחנו משלבים חדשנות ישראלית עם הנדסה וייצור גרמניים” מוסיף ד”ר אסף פורמוזה. מרכז המו”פ של החברה נמצא בישראל ובו צוות רב-תחומי הכולל מומחה גרמני בעל מוניטין עולמי בתעשיית הרכב העולמית וממציא רכב הסמארט, דוקטורים להנדסת מכונות, מהנדסי רכב ומכונות, מעצבי רכב והנדסת-אנוש זוכי פרסים בינלאומיים, פיזיקאים, מומחי חדשנות בוגרי אוניברסיטת Singularity של נאס”א, ובכירים במערכת הבטחון לשעבר.

עוד הוסיף ד”ר אסף פורמוזה: “כבר ברבעון השלישי נייצר מספר רכבי CT-1 לצורך קבלת אישור תקינה אירופאית כרכב השייך לקטגוריית Quadricycle, קטגוריה המקלה על החברה בכניסה מהירה לשוק האירופי. רכבים ראשונים אלו מיוצרים בחברת Roding Automobile שבגרמניה, כשבעתיד רוב פעילות הייצור תיעשה באמצעות צד-שלישי ובמהלך השנה הבאה, 2022, נוכל כבר לראות את ה CT-1 – הרכב הישראלי העירוני-חשמלי הראשון בעולם נוסע בערים מרכזיות בישראל.”

אודות הרכב
● אבטיפוס ראשון הושלם ב 2017, פרי מאמץ של למעלה מ 3 שנות מחקר ופיתוח.
● אורכו של הרכב 2.49 מטר, רוחבו (במצב “פתוח” בעת נסיעה עירונית): 1.40. בעת הצורך, למשל לצרכי חניה/תמרון בנתיבים צרים, הרכב “מתכווץ” לרוחב 1 מטר, כרוחב אופנוע
● רוחב תא הנוסעים קבוע, ואינו מושפע משינוי רוחב הבסיס
● הרכב יופץ בדגמים, תצורות וגוונים שונים
● מהירות מרבית (בהתאם לתקנות): 90 קמ”ש במצב “פתוח”
● מרחק יעד לנסיעה בין טעינות: בין 120-180 ק”מ כתלות בשימוש בבקרת אקלי

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן