אנרגיהחדשות

פינרג’י מעמיקה את נוכחותה בשוק הרכבים החשמליים ההודי

פינרג׳י חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם ענקית הרכב ההודית טאטא

פינרג׳י תשתף פעולה עם טאטא מוטורס ההודית, לצורך התאמה הנדסית של הבטרייה החשמלית שפיתחה פינרג׳י, מערכת אלומיניום-אוויר, לרכבים החשמליים של טאטא.

בשלב ראשון, שיתוף הפעולה יכלול פיתוח אב טיפוס עם מערכת אלומיניום-אוויר של פינרג’י שיותקן ברכב חשמלי של טאטא.

קבוצת טאטא מוטורס הינה יצרנית רכב עולמית מובילה ואחת מיצרניות הרכב הגדולות והמובילות בהודו עם מחזור מכירות שנתי של כ-35 מיליארד דולר והינה חברת בת של טאטא, מהתאגידים הגדולים ביותר בהודו.

טאטא מוטורס מייצרת מגוון רחב של מכוניות כולל רכבים פרטיים, משאיות, ואנים, אוטובוסים, ציוד בניין מכני ורכבים צבאיים.

לדברי דיוויד מאייר, מנכ״ל פינרג׳י:  ״שיתוף הפעולה עם יצרנית רכב מובילה בתת היבשת ההודית הינו דריסת רגל משמעותית לפינרג׳י בשוק המקומי עתיר הפוטנציאל וככזה הוא מחזק את מעמדה של פינרג׳י כחברה מובילה המביאה בשורה אמיתית בתחום הרכב החשמלי בכלל ובשוק ההודי בפרט.

כזכור פינרג’י הקימה בהודו חברה משותפת עם אינדיאן אויל, בשם IOP.

ל-IOP, מכתבי כוונות חתומים עם מספר יצרניות רכב מובילות בשוק ההודי בינהן אשוק ליילנד, אחת מיצרניות האוטובוסים הגדולות בעולם; מרוטי סוזוקי, יצרנית רכבי הנוסעים הגדולה בשוק ההודי ובהמשך לפרויקט הקיים עם חברת מהינדרה אלקטריק לריקשות חשמליות.

בזכות הפתרון הירוק שפיתחנו, סוללות האלומיניום-אוויר, תתאפשר לרכבים חשמליים מסוגים שונים משך נסיעה ארוך יותר, וטעינה מחודשת תוך מספר דקות בלבד ביחס לסוללות ליתיום בגודל ומשקל דומים.״

חברת פינרג׳י (ת״א:פנרג)  המפתחת טכנולוגיית מתכת-אוויר המאפשרת הפקת חשמל משילוב של חמצן מהאוויר החופשי עם מתכות (אלומיניום ואבץ), מדווחת היום כי פינרג’י הישראלית והחברה המשותפת עם Indian Oil (חברת IOP) חתמו על מזכר הבנות מחייב לשיתוף פעולה עם חברת הענק ההודית טאטא מוטורס, מיצרניות הרכב הגדולות והמובילות בהודו.

הצדדים מתכוונים לשתף פעולה ביניהם לצורך התאמה הנדסית של מערכת אלומיניום-אוויר של פינרג’י לרכבים החשמליים של טאטא מוטורס. 

בשלב הראשון של שיתוף הפעולה, בכוונת הצדדים לבנות אב-טיפוס שבו תבוצע הטמעה של מערכת האלומיניום-אוויר הייחודית של החברה בתוך מכונית נוסעים חשמלית של טאטא  מוטורס וכן ביצוע ניסויי שטח של אב-הטיפוס בהודו. פרויקט האב-טיפוס יורכב מכמה חלקים הכוללים, בין היתר, תכנון, ייצור, אינטגרציה, וניסויי שדה. 

ככל ושיתוף הפעולה יצליח, ינהלו הצדדים משא ומתן לגבי האפשרות להתקשרות בהסכם מפורט לקראת השלב המסחרי.

קבוצת טאטא מוטורס הינה יצרנית רכב עולמית מובילה ואחת מיצרניות הרכב הגדולות והמובילות בהודו עם מחזור מכירות שנתי של כ-35 מיליארד דולר. טאטא מוטורס היא חברת בת של טאטא, מהתאגידים הגדולים ביותר בהודו.
טאטא מוטורס מייצרת מגוון רחב של מכוניות כולל רכבים פרטיים, משאיות, ואנים, אוטובוסים, ציוד בניין מכני ורכבים צבאיים.

החברה מעריכה כי שיתוף הפעולה של טאטא מוטורס עם החברה צפוי לאפשר לרכבים החשמליים של טאטא מוטורס משך נסיעה ארוך יותר ביחס לסוללות ליתיום בגודל ומשקל דומים, בזכות סוללות אלומיניום-אוויר ייחודיות אותן פיתחה החברה, וטעינה מחודשת תוך מספר דקות בלבד. 

במסגרת שיתוף הפעולה שואפות החברות, לאחר השלמת הפיילוט על היבטיו ההנדסיים וניסויי השדה בהודו, להשיק בשוק ההודי רכבי נוסעים חשמליים בהן יותקנו סוללות אלומיניום-אוויר של פינרג’י. לפי התכנית, שירות טעינה מחודשת של מקור האנרגיה של הסוללה (החלפת האלומיניום) יינתן ברשת תחנות הדלק הקיימות של Indian Oil Corporation Limited, ענקית האנרגיה ההודית, שמפעילה כ-30,000 תחנות דלק בכל רחבי הודו, כאשר פינרג’י ואינדיאן אויל הקימו מיזם משותף, IOP, בין היתר, למטרה זו.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן