חדשות

בקצה שרשרת האירוע של הר מירון נמצאת המדינה

עו״ד תומר בכר בפורום DUN’S 100 השנתי של בכירי המשפט בתחום דיני נזיקין ורשלנות רפואית

אפרת שגב, סמנכ”לית דאטה ואנליזה בדן אנד ברדסטריט בפורום DUN’S 100 על מבצע “שומר החומות”: 5,830 תביעות נזק הוגשו למס רכוש בעקבות 11 ימי מבצע ‘שומר החומות’, מתוכן 3,380 פגיעות במבנים. מדובר בכ-1,600 תביעות נזק יותר מאשר התביעות שהוגשו בעקבות מבצע ׳צוק איתן'”.

במלון רויאל ביץ׳ בתל אביב נערך פורום DUN’S 100 השנתי של בכירי המשפט בתחום דיני נזיקין ורשלנות רפואית, בהנחיית ברוך קרא. 

במסגרת הפורום עסקו ודנו בכירי הענף בנושאים שעל סדר היום המקצועי ביניהם: תיקי הנזיקין לאחר מבצע שומר החומות, אירועי הר מירון, רשלנות רפואית בעקבות טיפול לקוי בחולי קורונה, חיסוני הקורונה ופוטנציאל הפיצויים במידה ויגרמו נזק והתאמת התביעות לעבודה מהבית כשגרה. 

עו״ד אריק רביצקי על אחריות המדינה ומודעותה לבעיית הפשיעה במבצע שומר החומות: ״המדינה מודעת לבעיית פשיעה מאוד חמורה ושימוש בנשק בלתי חוקי ביישובים המוכרים והבלתי מוכרים. המהומות שהיו בזמן מבצע ׳שומר החומות׳ בערים המעורבות נכנסו לדלת פתוחה והיו קורות אם לא עכשיו אז עוד כמה שנים. ממשלות שיודעות שבכל בית שני בערים האלה יש נשק לא חוקי, צריכות לפעול ולעשות משהו עם זה ולא לחכות שזה יצוף מעצמו מעל פני השטח. המשטרה מפחדת להתמודד עם זה וברוב המקרים בוחרת שלא להתעמת עם המקרים האלה כלל״. 

עו״ד איתן האזרחי על אחריות המדינה על ההדבקה והצפי לתביעות רשלנות רפואית לאחר הקורונה: ״צריך לייחס למדינה אחריות להדבקה. הן ברמה של מה שקרה בנתב״ג והן ברמה של חשיפת נתוני החיסונים. מערכת המשפט לא נערכה להשלכות של הקורונה. ברור שיהיו הרבה תביעות בנושא רשלנות רפואית ולדעתי הן יהיו לא ענייניות ואף לא מוסריות. הסטנדרט הוא סטנדרט שונה. אנחנו צריכים להגדיר את כל מערכת הרשלנות הרפואית מחדש לאחר הקורונה. לגבי ריבוי התביעות העתידיות, זה שזה לא קורה עכשיו לא אומר שזה לא יכול לקרות עוד כמה שנים. צריך להתייעל עכשיו״.

עו״ד יאיר סקלסקי על הגדרות תפקוד הרופאים בתקופת משבר הקורונה: הקורונה לא שינתה מבחינה משפטית שום דבר. יחד עם זאת אין רופא סביר בטיפול בקורונה, כאשר מתמודדים עם משהו לא מוכר ובכל יום מתנסים ומנסים טיפולים אחרים אי אפשר להגדיר סטנדרט לנושא הזה. תביעות רגילות על טיפול בקורונה דינן להידחות״.

עו״ד חנן דורון על האופציה לחקיקה מיוחדת בדיני הרשלנות הרפואית בתקופה שלאחר הקורונה: ״היעדר חקיקה מיוחדת בדיני הרשלנות הרפואית, לפחות לתקופה הראשונה שאחרי המגיפה העולמית עלולה לקפח את הרופאים ולהעמיד אותם במצב לא הגיוני. המציאות שהם התמודדו איתה והשינויים היומיומיים בסוגי הטיפולים במחלה הזו הביאו אותם למצבים בלתי אפשריים ברוב המקרים ולכן יש לאפשר חקיקה מיוחדת בנושא הזה״.

עו״ד ענת גינזבורג על הצפי לגל תביעות הרשלנות הרפואית לאחר הקורונה: ״תהיינה תביעות בנושא הקורונה. צריך להחליט מה רציני ומה לא רציני. דיני הנזיקין מספיק רחבים ומפורטים וחקיקה מיוחדת בנזיקין יכולה לזלוג אחר כך לנושאים נוספים בתחום זה ולא רק בקורונה. בתי המשפט יודעים את העבודה וידעו להתמודד עם המדוכה הזו. לא צריך ליצור שום מצב של הגדרה חקיקתית כי זה יכול ליצור מסדרון חלקלק שחברות הביטוח רק מחכות לו. בעבור האזרח הקטן, רצוי להשאיר את המערכת כפי שהיא ולתת לה לעבוד ללא חקיקות מיוחדות״.

עו״ד אהובה טיכו על חיסוני הקורונה והצפי בפן המשפטי: ״המדינה הכניסה את חיסון הקורונה לחוק נפגעי חיסון. דווקא הנושא של פגיעות חיסון הוסדר בחוק ואני לא רואה בו קושי משפטי או מערכתי. אם החיסון של פייזר יתגלה כבעייתי זאת תהיה בעיה ממשית גם מבחינת החוק אבל זה לא עומד כרגע על הפרק״.

עו״ד אסף ורשה על הפיצויים למשפחות הנספים באסון הר מירון: ״כדי להשתקם, המשפחות מאסון הר מירון צריכות כסף כאן ועכשיו. ברגע שיהיה כסף למשפחות, יהיו להם משאבים להתחיל הליך משפטי על האירוע הזה. המשפחות לא צריכות לבקש עזרה מגופים התנדבותיים, המדינה צריכה לתת תשלום על חשבון ורצוי שיהיה באמת תשלום משמעותי שיאפשר להם להשתקם, לקום על הרגליים ולהילחם על מה שמגיע להם״. 

בתמונה: אמיתי סביון, מייסד ובעלים עו”ד אמיתי סביון, משרד עו”ד, אלי פילרסדורף, שותף, ציוני פילסרדורף פיליפ עורכי דין דור לו, עו”ד, עמיקם חרלפ ושות’ משרד עו”ד, אריק ריבצקי, שותף מייסד, אריק ריבצקי אלעד דנוך משרד עו”ד, איתן האזרחי, בעלים ומייסד, איתו האזרחי ושות’ משרד עו”ד, אריאל שרייבר, סמנכ”ל מכירות שיווק ושירות, דן אנד ברדסטריט, גיל עטר, שותף, נשיץ ברנדס אמיר, גלעד ברמן, שותף מייסד, גלעד ברמן משרד עו”ד ,חנן דורון, שותף בכיר ומנהל תחום רשלנות רפואית, בלטר גוט אלוני, יעקב אבימור, בעלים ומנהל,, אבימור שדמי עורכי דין, יאיר סקלסקי, מייסד ובעלים, יאיר סקלסקי משרד עו”ד, רן שפירא, שותף, אלמוג שפירא משרד עו”ד תומר בכר, ראש המשרד, תומר בכר משרד עורך דין ונוטריון, תומר זמר, שותף מייסד, זמר ברימר ושות משרד עורכי דין אסף ורשה, שותף מנהל מייסד משרד עו”ד ורשה אסף ושות’, דפנה צדיקריו אלי, מייסדת ובעלים, דפנה צדיקריו אלי משרד עו”ד, גליה זלצר ליפשיץ, עו”ד נוטריון בוררת ומגשרת, עו”ד זלצר משרד עו”ד ונוטריון, ענת גינזבורג, עו”ד בעלים ומייסדת, ענת גינזוברג משרד עו”ד נוטריון ומגשרים, עדי וייס, מייסדת המשרד, עו”ד עדי וייס רשלנות רפואית, אהובה טיכו, בעלים ומנהלת, א.טיכו משרד עו”ד, שירן וקנין,ראש צוות, גבריאל ראובינוף משרד עו”ד ונוטריון, אפרת שגב, סמנכ”ל דאטה ואנליזה, דן אנד ברדסטריט, אלעד דנוך, שותף מייסד אריק ריבצקי אלעד דנוך עו”ד.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן