חדשות

רחלי קוגן מונתה לשותפה בקרן ההון סיכון Symbol

רחלי קוגן, העובדת הראשונה בקרן סימבול, מונתה לשותפה לצידו של יובל אריאב מייסד הקרן. קוגן מובילה את פעילות ההשקעות של הקרן, את התמיכה בחברות הפורטפוליו וכן יוזמות למען האקוסיסטם הישראלי בכללותו

רחלי קוגן הצטרפה ליובל אריאב, מייסד קרן סימבול, מיד עם הקמתה בסוף שנת 2021, הייתה שותפה ל-11 ההשקעות שהקרן ביצעה עד כה, ולפעילות הקרן עם חברות הפורטפוליו.

סימבול גייסה 50 מיליון דולר והיא משקיעה צ׳ק ראשון בחברות סטארט-אפ בסבבי פרה-סיד וסיד, בסכומים שנעים בין 0.5 ל-3.5 מיליון דולר להשקעה. הקרן מתמקדת ביזמים שהיא מכנה ׳פרה-קונצנזוס׳ – יזמים שלעיתים קרובות אינם בפרופיל הקונבנציונלי, או שהם פועלים בתחומים שנחשבים קשים להשקעה עבור קרנות בשלבים כל כך מוקדמים כי הם דורשים העמקה רבה בתהליך בחינת ההשקעה.

בדומה לתזת ההשקעות של הקרן, גם הרקע של קוגן עצמה אינו קונבציונלי לשותפות בקרן הון סיכון. קוגן נולדה ברוסיה, גדלה בערד, השלימה תואר ראשון בכלכלה ופסיכולוגיה ותואר שני במשפטים, והפכה לאחת ממנהלות ה-HR המבוקשות בהייטק הישראלי. 

היא שימשה מנהלת HR של חברת נקסט סיליקון, ושל חברת הפינטק Fundbox, שם הובילה בזמן קצר את ההתרחבות הגלובלית של החברה מ-30 ל-250 עובדים. לפני כן שימשה כמנהלת HR ב-Paretix ו-Leverate ומגייסת בקבוצת ההשמה נישה. לאחר סיום תפקידה בפאנדבוקס היא הצטרפה כיועצת לקרן אלף וליוותה את צוות הגיוס של הקרן. בנוסף, קוגן ליוותה את הקמת עמותת Give and tech מראשית דרכה.

קוגן הצטרפה לקרן סימבול עם הקמתה כסמנכ”לית פלטפורמה והשקעות והובילה תהליכי הערכה של יזמים להשקעות חדשות. היא גם הקימה את פלטפורמת הסיוע לחברות פורטפוליו, המורכבת מיועצים מובילים בתחומם בתחומי הסטוריטרליג והשיווק, המוצר וחוויית המשתמש, שמועסקים על ידי סימבול ועובדים עם החברות במודל של ׳מיקרו שירותים׳. קוגן גם מובילה את פעילות הקרן שפתוחה לאקוסיסטם כולו, ובראשה פיתוח תחום העובדים הראשונים בסטארטאפים צעירים, ושותפה לפיתוח תחום האיידיאיישן-וולידיישן – עבודה עם יזמות ויזמים לקראת המיזם הבא.

רחלי קוגן: ״התפיסה שלי לאורך כל הקריירה, ובחיים בכלל, היא שקשרים עמוקים ואותנטיים מייצרים מרחב בטוח ליצירה, נותנים בטחון להעז וכך גם מקדמים רעיונות פורצי דרך. אחת המטרות העיקריות שלי בסימבול, היא ליצור את הסביבה הזאת גם עבור היזמים שחברות הפורטפוליו בהם השקענו, וגם עבור האקוסיסטם הישראלי כולו. לייצר סביבה תומכת, מתוך קשר אמיתי, ליזמים שכבר הקימו חברה ועובדים על יישום החלומות שלהם, וגם לאלו שרק מתחילים חלום.”

יובל אריאב, מייסד סימבול: “הניסיון הייחודי של רחלי כאופרטורית ותפיסת העולם שלה מעצבים את התרבות והגישה של סימבול עוד מלפני הקמתה. כקרן שמשקיעה בסיבובי גיוס ראשונים, אנחנו רואים שוב ושוב איך המימד האנושי של הפאונדרים והעובדים הראשונים – בשנים הראשונות של החברות ואפילו לפני שהחברות מגייסות – הוא חלק עיקרי בהצלחת החברות ובבניית המומנטום שלהם. בהובלתה של רחלי הצלחנו לבנות קשרים אמיתיים וצורת עבודה שמספקת ליזמים ולצוותים המוקדמים בחברות מרחב המאפשר להם להתפתח ברמה המקצועית והאישית ולבנות חברות גדולות ומשמעותיות.”

סימבול הוקמה בסוף שנת 2021 והשקיעה בסיבוב הגיוס הראשון של 11 חברות, שבע מתוכן כבר גייסו סיבובי המשך. בין הסטארטאפים שהקרן השקיעה בהן Sightful, Breeze, Nilus, CardinalOps, Squire, Jigaשתיים מהן בוגרות של תוכנית האצת המיזמים היוקרתית Y Combinator.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן