חדשותתקשורת

משרד התקשורת הטיל עיצום כספי בסך כ-6 מיליון ₪ על חברת הוט טלקום

בגין הפרות חמורות שפגעו בתחרות בשוק התקשורת. החברה לא קיימה כנדרש את הוראות רפורמת השוק הסיטונאי, והערימה קשיים על ספקי אינטרנט ללא תשתית בחכירת מקטעי תשתית ושיווקם לצרכנים

שר התקשורת, יועז הנדל: “בהתאם למדיניות המשרד, נמשיך להפחית רגולציה, לעודד פריסת תשתיות ולהטיל קנסות כבדים על מי שיפגע בתחרות. אסור שהפרות החוק ישתלמו. חברות התקשורת מבינות היטב שתחרות הוגנת היא הבסיס לשוק הסיטונאי שנועד לאפשר נגישות גבוהה ומחירים נמוכים, תפקידי כשר התקשורת ותפקיד הדרג המקצועי לחבר את ישראל ולאפשר לאזרחי ישראל שירות הוגן ונח – אמשיך לדחוף לאכיפה נחושה בכל פעם שתתגלה הפרה ואמשיך לעודד את החברות להיות מנוע צמיחה בתחום תשתיות התקשורת”.

מנכ”לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: “משרד התקשורת ימשיך לפעול בנחישות להבטחת התחרות בשוק התקשורת ולא נהסס להטיל עיצומים נוספים על חברות שיפגעו בה. השוק הסיטונאי הינו אבן יסוד בתחרות בשוק התקשורת, וביכולת של ספקיות האינטרנט להתחרות כשחקנים שווים. חברות שיפרו את הוראות הרפורמה ויערימו קשיים על ספקיות האינטרנט,  צריכות לצפות לפעילות נחושה  של המשרד”.

רפורמת השוק הסיטונאי היא הבסיס לתחרות הוגנת בשוק התקשורת, ומהווה את אחת מהרפורמות המשמעותיות ביותר בשנים האחרונות. היא נועדה לאפשר תחרות בתחום התשתיות הנייחות ובאמצעותה, ספקי שירות שאינם בעלי תשתית נייחת בפרישה רחבה, יכולים לחכור מקטעי תשתית מבעלי התשתית- חברת בזק או הוט, ולשווק על בסיסם שירותים לצרכן. רפורמה זו היא בעלת חשיבות עליונה לתחרות בשוק האינטרנט, בעלת השפעה על פריסת הסיבים האופטיים,  ומשרד התקשורת  עומד על כך שחברות התקשורת יישמו אותה במלואה. מלבד הגברת התחרות בשוק, הרפורמה מאפשרת מהלכים משמעותיים נוספים כגון ביטול הפיצול בין תשתית לספק.

על פי החלטת שר התקשורת מנובמבר 2014 בנושא אסדרת השירותים הסיטונאיים, היה על הוט טלקום להתחיל ולאפשר את פעילות השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה החל ממאי 2015. בפועל, ואף לאחר שנקבעו תעריפים מפוקחים לשירותים במהלך שנת 2017, הוט החלה באספקת השירות רק במהלך שנת 2018, וגם לאחר שהחלה, התגלו קשיים שלא אפשרו לספקיות השירות לספק שירותים באורח תקין לצרכנים.  במסגרת הליך הפיקוח, מצא המשרד כי התנהלות החברה לא אפשרה פעילות שוק סיטונאי תקינה על גבי הרשת שלה, באופן שהביא הלכה למעשה להדרת המתחרות מהרשת שלה ולמניעת התפתחות התחרות. 

הפגיעה התחרותית אינה מסתכמת בחסמים למעבר מנויים לשוק סיטונאי, אלא בפגיעה לטווח ארוך שיש לה השלכות על פיתוח רשתות מתקדמות של המתחרים, שהתועלת שלהן למשק ולציבור בישראל רבה ומגוונת.

משרד התקשורת רואה בחומרה רבה הפרות מסוג זה הפוגעות בתחרות בשוק התקשורת, ובהמשך לשימוע שנערך בעניין, החליט המשרד להטיל על הוט עיצום כספי בסכום של כשישה מיליון שקלים.

משרד התקשורת ימשיך לפעול  להגברת התחרות בכל ענפי התקשורת, ובמקרים שבהם חברות התקשורת מפרות את הוראות הדין, המשרד יטפל בהפרות  בכל הכלים העומדים לרשותו.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

קריאה נוספת
Close
Back to top button
דילוג לתוכן