אלטרנטיבי

מהפכה בתחום מימון פרויקטים סולאריים בישראל – הנפקת אג”ח ייעודי

הצלחה למשק אנרגיה: קיבלה התחייבות ממוסדים בהיקף של כ-220 מיליון ₪ בהנפקת אג”ח למימון פרויקטים סולאריים

לראשונה בישראל חברה ציבורית צפויה להשלים גיוס אג”ח ייחודי למימון של פרויקטים בהקמה (חלף חוב בכיר) בתחום האנרגיות המתחדשות: משק אנרגיה השלימה היום (26.10.2020) בהצלחה מכרז מוסדי להנפקת אג”ח למימון והקמת פרויקטים סולאריים. מדובר בפעם הראשונה בה גיוס אג”ח ייעודי יחליף את מתכונת המימון המקובלת במימון פרויקטים סולאריים.

במסגרת הנפקת האג”ח סדרה א’ (סדרה חדשה), אותה ליוו IBI חיתום, אפסילון חיתום, גיזה ומשרד הרצוג פוקס נאמן, נרשמו ביקושים גבוהים של למעלה מ-420 מיליון ש”ח. לאור זאת, הריבית שנקבעה בסופו של המכרז נסגרה על 1.65% צמודת מדד, בעוד הריבית המקסימלית עמדה על 2.6%. הגיוס הנוכחי, יאפשר חיסכון משמעותי בעלויות המימון.

כספי גיוס האג”ח מיועדים למימון הקמת 4 פרויקטים של החברה בקיבוץ לוטן, כפר עזה, בית קמה ויכיני, להחזר עלויות ההקמה אשר הושקעו בפרויקט כפר בלום אשר צפוי להתחבר לרשת החשמל בשבועות הקרובים ולמימון עסקת מיתרים. בהמשך השבוע ולאחר קבלת היתר רשות ניירות ערך להנפקה, צפוי להתקיים השלב הציבורי.

חן מלמד, מנכ”ל משק אנרגיה: “בהנפקה זו הוכחנו שניתן לחשוב מחוץ לקופסה והצלחנו לפתוח מסלול מימוני חדש שיאפשר התייעלות משמעותית בהקמת פרויקטים בתחום הסולארי. הביקושים הגבוהים שנרשמו כבר בשלב המוסדי, מעידים על הצלחת המודל שיביא ערך רב לחברה ולבעלי המניות ועל האמון של שוק ההון בחברה ובפעילותה”.

משק אנרגיה מתמחה בפיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מגוון מיזמי אנרגיה מתחדשת, בדגש על שדות סולאריים. לאחרונה, נכנסה החברה גם לעולם התחבורה החשמלית עם רכישת 50% מחברת סונול EVI והפכה לחברת האנרגיה המתחדשת הראשונה בישראל שמשלבת ייצור חשמל ירוק עם מהפכת הרכב החשמלי. עסקה זו מצטרפת לרצף העסקאות שביצעה החברה מאז הונפקה לפני כחודשיים. גרעין השליטה במשק אנרגיה מורכב מהארגונים הכלכליים של הקיבוצים אשר מאגדים כ-270 קיבוצים מצפון ועד דרום בהם: גרנות; משקי הקיבוצים; משקי הנגב; משקי הדרום; משקי הגליל העליון; משקי עמק בית שאן ומשקי עמק יזרעאל. ארגונים אלה, שבחלקם גם מחזיקים במרבית מניות בתחנת הכח הפרטית הגדולה בישראל – “דליה”. לחברה, זיקה חזקה לעתודות הקרקע של הקיבוצים שהם “אסם התבואה” של תעשיית האנרגיה המתחדשת. לצד זאת, לחברה פרויקטים נוספים בשטחים שאינם שייכים לקיבוצים לרבות השדה הראשון שהוקם על אדמות הבדואים, באדמת שבט תראבין

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

קריאה נוספת
Close
Back to top button
דילוג לתוכן