חדשותעסקים

הייאט עומדת לרכוש את Apple Leisure Group

הרכישה מאיצה את השינוי בתמהיל הנכסים הקלים, ומניעה את ההתחייבות של הייאט למכור נכסי מלון נוספים בשווי של 2 מיליארד דולר עד סוף 2024

מכפילה את טביעת הרגל של הייאט בשוק אתרי הנופש הגלובליים עם צמיחה נטו הדרגתית בכמות החדרים לאורך השנים הקרובות, ועם ההתרחבות הגלובלית של מותגי AMR Collection כמו Secrets, Dreams ו-Zoëtry

הייאט תדון בעסקה בשידור אינטרנט המתוכננת ליום שני, 16 באוגוסט בשעה 7:30 בבוקר שעון CDT.

תאגיד המלונות הייאט (NYSE: H) הכריז היום שהייאט Hyatt חתמה על הסכם סופי לרכישת (Apple Leisure Group (ALG, קבוצת שירותי ניהול, טיול ואירוח יוקרתיים מובילה, מכל השותפים ב-KKR and KSL Capital Partners, LLC תמורת 2.7 מיליארד דולר במזומן. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של 2021, בכפוף לתנאי סגירה מקובלים.

AMResorts®, פלטפורמת הניהול של מותג הנופש ALG, מספקת שירותי ניהול לפורטפוליו הגדול ביותר של אתרי נופש יוקרתיים בסגנון ‘הכל כלול’ ביבשות אמריקה תחת הפורטפוליו של המותג AMR Collection, כולל מותגים ידועים היטב כמו Secrets Resorts & Spa, Dreams Resorts & Spas, Breathless Resorts & Spas ו-Zoëtry Wellness & Spa Resorts, וכן של המותג הצומח במהירות Alua Hotels & Resorts שמתרחב כיום אל יעדי נופש באירופה. הרכישה כוללת גם את ההצעות לחברים של ALG, כולל Unlimited Vacation Club, ALG Vacations העוסקת במכירת נסיעות, וכן שירותי ניהול יעדים ונכסי טכנולוגיית טיולים. לאחר השלמת העסקה, העסקים של ALG ימשיכו להתנהל בראשות מנכ”ל ALG הנוכחי אלחנדרו ריינל והצוות המוביל הנוכחי של ALG. ריינל יצטרף להנהגה הביצועית של הייאט וידווח למנכ”ל הייאט, מארק הופלמזיאן.

“עם הרכישה קלת הנכסים של Apple Leisure Group, אנו שמחים להביא פלטפורמת ניהול אתרי נופש עצמאית ומבוקשת מאוד למשפחת הייאט”, אמר מארק הופלמזיאן, נשיא ומנכ”ל הייאט. “תוספת הנכסים של ALG תכפיל באופן מידי את טביעת הרגל הגלובלית של הייאט. פורטפוליו מותגי היוקרה של ALG, המובילות בתחום ‘הכל כלול’ ושורה ארוכה של אתרי נופש חדשים, ירחיבו את טווח ההגעה שלנו בשווקים קיימים וחדשים, כולל באירופה, ויאיצו עוד יותר את הצמיחה נטו במספר החדרים שהיא המובילה בתעשייה שלנו. חשוב לציין כי השילוב של רכישה יוצרת ערך לבין הגידול בהיקף של 2 מיליארד דולר בהתחייבותנו למכירת נכסים ישנה את פרופיל הרווחים שלנו, ואנו צופים שהייאט תגיע לרווח של 80% על בסיס עמלות עד סוף 2024”.

פורטפוליו המלונות של ALG מורכב מיותר מ-33,00 חדרים הפעילים ב-10 מדינות. הפוטרפוליו צמח מתשעה אתרי נופש ב-2007 אל כ-100 נכסים לקראת סוף 2021, ויש לו עוד צינור הזמנות בדמות 24 עסקאות מבוצעות עם מספר גדול של מלונות נוספים שנמצאי בתהליכי פיתוח. Unlimited Vacation Club של ALG הוא מועדון טיולים אקסקלוסיבי שהחברים בו נהנים מתעריפים מועדפים והטבות אחרות שבנכסים של AMR Collection. עם יותר מ-110,000 חברים, Unlimited Vacation Club גדל בשיעור שנתי ממוצע של 18% במהלך חמש השנים האחרונות.

“שילוב המומחיות העמוקה וטביעת הרגל הגלובלית של הייאט עם מותגי הנופש החזקים של ALG, היכולות התפעוליות ותוכניות הפיתוח החזקות ישפרו את המיקום המובחן שלנו בשוק וייצרו מובילות בתחום של טיולי פנאי יוקרתיים”, אמר אלחנדרו ריינל, מנכ”ל Apple Leisure Group. “בשם כולם ב-ALG, אני אסיר תודה לשותפים שלנו ב-KKR ו-KSL שתמכו בנו בבניית הפלטפורמה למה שהיא כיום. אני נרגש מכך שהצוות שלנו יצטרף למשפחת הייאט ואני צופה מסע צמיחה חזק בהמשך בזמן שהתעשייה מתרחבת ואנו נוכל לספק הצעות פנאי מהשורה הראשונה לקבוצה גדולה עוד יותר של מטיילים ברחבי העולם”.

“היום הוא אבן דרך גדולה במה שהיה סיפור של צמיחה, חוסן ומסירות לחוויות פנאי ברמה עולמית של צוות מצטיין ב-Apple Leisure Group “, אמרו כריס הרינגטון וריץ’ ווייסמן, שותפים KKR and KSL Capital Partners, בהתאמה. “פשוט אין בית טוב יותר ל-ALG להמשיך במסלול הצמיחה שלה מאשר להיות חלק מהייאט”.

רציונל אסטרטגי

  • הרחבת טביעת הרגל בטיולים לאתרי נופש יוקרתיים: הרכישה תרחיב את הנוכחות של הייאט בשוק טיולי הפנאי היוקרתיים ותוסיף מייד לפורטפוליו בערך 100 מלונות וצינור הזמנות בדמות 24 עסקאות מבוצעות באירופה וביבשות אמריקה. לאחר סיום העסקה הייאט תציע את הפורטפוליו הגדול ביותר בעולם של אתרי נופש יוקרתיים בסגנון הכל כלול, תכפיל את הנוכחות שלה בשוק אתרי הנופש הגלובלי, תהפוך אותה למפעילה הגדולה ביותר של מלונות יוקרה במקסיקו ובקריביים, ותרחיב את טביעת הרגל האירופאית שלה ב-60%. הרכישה תכניס את המותג של הייאט ל-11 שווקים אירופאיים חדשים, ותשפר מאוד את פוטנציאל הצמיחה של הייאט באירופה, אזור קריטי לצמיחה גלובלית בתחום טיולי היוקרה.
  • הרחבת הפלטפורמה לצמיחה: בסיס המפתחים והבעלות החזק של ALG ירחיב את היחסים של הייאט עם שותפים מחויבים מאוד באזורים גיאוגרפיים משלימים. רשת המפתחים הגלובלית של הייאט והמומחיות התפעולית שלה צפויים להאיץ עוד יותר את צמיחת המותגים של ALG. הייאט מתכוונת ליישם את העוצמה המשולבת של הצוותים כדי להתרחב אל מעבר לקווי הפעילות הנוכחיים של ALG אל אזורים גיאוגרפיים חדשים שבם נכון להיום ל-ALG אין בהם מלונות.
  • תועלת לבעלים: הגישה לפלטפורמות ההפצה שבבעלות ALG והמומחיות הנרחבת שלה בטיולי יוקרה צפויים לספק הזדמנויות משמעותיות עבור אתרי הנופש הקיימים של הייאט. הבעלים של נכסי AMRTM  Collection יקבלו גישה מוגברת לאוסף גדול יותר של מותגים, ולגיבוי של מערכות ההפצה, המכירות והשיווק הגלובליות של הייאט.
  • הגדלת ההיצע והחוויות לאורחים: המשאבים המשותפים של ALG והייאט ישתלבו להצעות וחוויות רחבות יותר לתועלת האורחים היוקרתיים ובסיס הלקוחות. ההצעות הבלעדיות של ALG, במסגרת Unlimited Vacation Club® יקרבו יותר מ-110,000 מטיילים מלאי תשוקה להייאט בעת נסיעה למגוון אירועי שהייה מלבד חופשות. לאחר השלמת העסקה, הייאט תקבע דרכים בהן World of Hyatt ו-Unlimited Vacation Club® יוכלו להציע ערך מוסף והטבות ייחודיות לבסיסי החברים הנאמנים שלהן תוך הטבות בעלי מלונות.
  • הצעות משופרות מקצה לקצה עבור טיולי פנאי באמצעות:
    • ALG Vacations® כאחת מספקיות הטיולים המאורגנים הגדולות ביותר וכאחת מפלטפורמות להפצת טיולי פנאי בצפון אמריקה המשרתת את מקסיקו ואת הקריביים.
    • Amstar, חברה לניהול שירותי יעד מובילה במקסיקו ובקריביים, והמקבילה שלה Worldstar הממוקמת בהוואי.
    • Trisept Solutions®, פלטפורמת טיולי הפנאי הטכנולוגית הייחודית שלה. 
  • האצת אסטרטגיית הנכסים הקלים: רכישת העסק קל הנכסים של ALG תגדיל באופן משמעותי את אחוזי ההכנסות והרווחים שהייאט תייצר מעמלות. בנוסף, הייאט צופה לממש את התחייבותה הנוכחית למכור 1.5 מיליארד דולר של נדל”ן בבתי מלון בשנת 2021, וכתוצאה מכך סך של יותר מ-3 מיליארד דולר של רווחים ממומשים מאז הוכרזה אסטרטגיית מכירת הנכסים בשנת 2017 במכפיל משולב של מעל 17 x EBITDA בהשוואה להערכה המקורית של הייאט של 13x עד 15x. הייאט מציעה התחייבות נוספת להכנסות של עוד 2 מיליארד דולר ממכירת נדל”ן בבתי מלון עד סוף שנת 2024.

מימון

עד סיום העסקה, הייאט מצפה לממן יותר מ-80% מהרכישה עם שילוב של 1.0 מיליארד דולר במזומן זמין ובמימון של חובות חדשים, והיתר עם כ-500 מיליון דולר ממימון הון. הייאט הבטיחה מימון בשיעור של 1.7 מיליארד דולר מ-J.P. Morgan. הכנסות מזומנים מתוכנית מכירת הנכסים בשווי של 2 מיליארד דולר צפויות לשמש לפירעון חובות, כולל חובות שנוצרו למימון הרכישה. הייאט מחויבת לשמור על פרופיל דרגת השקעה ולהמשיך לנהל את המאזן בתבונה לאחר העסקה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן