חדשות

חברת וולה מציינת שנה ראשונה כחברה עצמאית

חברת וולה מציינת שנה ראשונה כחברה עצמאית על ידי הצבת מטרות צמיחה גבוהות יותר, חשיפת המצאה פורצת דרך והרחבת יכולות ההנהלה

חברת Wella, מובילה עולמית בתעשיית היופי, המוערכת ב- 100 מיליארד דולרים, מציינת היום שנה כחברה עצמאית. חברת וולה מחזיקה בתלקיט קמעונאות מקצועי ביותר של טכנולוגיות שיער, יופי וציפורניים של מותגים איקוניים, לרבות וולה Wella Professionals, Clairol, OPI, Nioxin, Sebastian Professional ו-ghd. החברה, אשר הוקמה בגרמניה בשנת 1880, שבה לפעול עצמאית ב-1 בדצמבר 2020, וזאת בהובלת חברת ההשקעות העולמית קולברג קרוויס ורוברטס (KKR), המשקיעה במניה שרובה הון עצמי, אשר הוכפלה על ידם פעמיים במהלך השנה החולפת.

חברת וולה הופיעה בעיצומה של מגפת קוביד-19 העולמית, במהלכה כמעט כל תעשיית סלוני היופי המקצועיים – ליבת מאגר הלקוחות של החברה – הייתה תחת סגר. למרות הסביבה העולמית המאתגרת הזו, החברה גבשה את אסטרטגיית הצמיחה שלה, התמקדה בבניית תשתית תפעולית לטובת הצלחה עצמאית וקבלה קרוב ל-1,100 איש ברחבי העולם, לרבות צוות הבנוי מאנשי מקצוע מובילים בתחום היופי, הקמעונאות וחבילות המוצרים לצרכנים בצוות הביצועי שלה.

“בשנתה הראשונה, לחברה שלנו יש סיבות רבות לגאווה. השגנו מעמד עצמאי בתקופה קשה לתעשיית היופי, ורשמנו עליה חזקה ברווחים, הן ביחס לשנת 2020, והן ביחס לשנת 2019. שנת הכספים שלנו, שהחלה ב-1 ביולי, נפתחה ברגל ימין. בראיה כוללת, העסק שלנו בריא מאוד, והביצועים הכספיים שלנו עולים בהרבה על המטרות השנתיות שלנו בכל עסק ובכל מיקום גיאוגרפי,” אמרה אנני יאנג-סקריבנר, מנכ”ל חברת וולה. “אנו מוכנים לצמיחה עולמית. אנחנו ממשיכים ומתמקדים ביצירת לקוחות וצרכנים מרוצים באמצעות חידושים מובחנים במוצרים, ונמשיך להתרחב בערוצים ובמקומות תוך גילוי פוטנציאל המותגים שלנו”.

טיב מוצרים וחדשנות

חברת וולה מנהלת רשת איתנה של חדשנות במוצרים, אשר מניבה תוצאות כבר השנה, שהיא השנה הראשונה. 

להלן מוצרים בולטים מתוך מותג הדגל של מוצרי Wella Professionals:

*טרו גריי (True Grey) לצרכנים המעדיפים שיער אפור, לא צבוע, החתים 10 סלוני יופי בשעה בחודשיים הראשונים באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

*קולסטון פרפקט (Koleston Perfect) צבע השיער הקבוע המקצועי הנמכר ביותר בעולם, שקבע רף חדש – בכל שניה נמכרת שפופרת אחת ברחבי העולם.

*וולה פרופשונל הר קר (Wella Professional Hair Care)  מכירות קו מוצרים זה ממשיכות להניב שיעורי צמיחה דו-ספרתיים איתנים ברחבי העולם.

שני המותגים הגדולים ביותר בתלקיט השיער הקמעונאי של החברה, קלרול (Clairol) ו-וולה (Wella) זכו להשקעה מחודשת ולמהפך במותג. קלרול רושם בימים אלה רווחי מניות איתנים, וזאת למעלה משבעה חודשים ברצף. באשר ל-וולה קמעונאות, המותג הגיע לשיא מבחינת נתח שוק, קרי, 24% במקסיקו, וכעת נמצא במקום הראשון בשוק במזרח התיכון, וגם בברזיל נמצא במקום הראשון ונחשב למותג משובח. 

OPI או. פי. איי., מותג ציפורניים מוביל שנמצא בלוס אנג’לס ומפורסם בשמות הגוונים הבלתי-נשכחים שלו, השיק את לק הציפורניים הטבעוני, ממקור טבעי שלו, נייצ’ר סטרונג, ביותר מ-20 שווקים בקיץ האחרון. נייצ’ר סטרונג רשם הצלחה למעלה מהמצופה, ובכך אפשר לתלקיט צמיחה דו ספרתית.

במהלך שנת 2021, ניוקסין צמחה לכדי הכנסה דו-ספרתית נטו יותר מבשנת 2020, מכיוון שיותר צרכנים התמקדו בטיפולים אישיים ביתיים, לרבות טיפול בקרקפת ובנשירת שיער, בתקופת המגפה.

מותג (ghd (good hair day הממוקם בלונדון מגדיר מחדש את טכנולוגיית היופי. ghd מינף את טכנולוגיית השיער שבבעלותו בכדי להשיק את אנפלאגד, מעצב אלחוטי מאוד נחשק בעולם. הצמיחה הדו-ספרתית העקבית של המותג התגברה בעקבות יציאתו לשוק הסיני, שם נמכרו 2500 מעצבי שיער בחמש דקות.

מחויבות לתעשייה

התמיכה באמני תעשיית סלוני היופי כך שיישארו מעבר למגמות וילטשו את כישוריהם המקצועיים הינה חלק מה-די.אן.איי של חברת וולה. במהלך השנה שעברה, חברת וולה הציעה מאות שיעורים מקוונים בכדי להעניק השראה והכשרה למעצבים. בחודש אפריל, כשרוב העולם עדיין היה שרוי בסגר, החברה הפיקה את האירוע העולמי הווירטואלי הראשון שלה, תחת הכותרת WeCreate, אשר כינס מעצבים מובילים בתעשייה ואנשי חינוך בכדי לרכוש מיומנויות חדשות ולגלות מחדש את התשוקה למלאכה בכדי לאפשר פתיחה מחודשת מוצלחת של הסלונים לאחר הסגר. הכנס WeCreate הגיע אל יותר ממאה אלף אנשי מקצוע בתחום היופי ממאה מדינות. את דמי הקורס, החברה תרמה לתעשייה, השקעה בשווי של כ-30 מיליון דולר.

“זכות גדולה עבורנו לתמוך בתעשיית סלוני היופי. אנו מאמינים בכוח לעודד ולרומם את המעצבים ואת הטכנאים ההופכים אותה לכה ייחודית,” כך אמרה יאנג-סקריבנר. “בעלי העסקים הקטנים הללו הם עמוד השדרה בקהילות שלהם. אנו סבורים כי כאשר התעשייה מצליחה, כך גם אנחנו. תמיכתנו בבעלי סלוני היופי ברחבי העולם היא רק דרך אחת לבניית עסק מכוון-מטרה”.

הנהלה

הנהלת חברת וולה כוללת מנהלים מאירופה, אסיה, ברזיל וארצות הברית. כמעט מחצית מהם, נשים. החברה ממשיכה להשקיע בכישרונות המובילים. המינויים האחרונים, מנובמבר, הרחיבו את קיבולת תעשיית היופי העולמית בצוות ההנהלה:

יאניס רודוקנאצ’י, מכהן כנשיא הממונה על ארצות אמריקה. יאניס מביא עמו ניסיון רחב בתעשיית היופי העולמית, מכיוון שעבד הן עם חברות מוצרי צריכה בלו צ’יפ וכן בחברות הזנק פרטיות, בצמיחה גבוהה מבוססות-מניות, בתחום השיער והיופי. הוא עבד כמעט 20 שנה בחברת לוריאל, והרחיב ברמה העולמית את תלקיט השיער והיופי של החברה, וכן במכירות, בשיווק ובניהול כללי באירופה, אסיה וארצות הברית. בשנתיים האחרונות, כיהן כמנכ”ל חברת בי. אייץ’ קוסמטיקס בלוס אנג’לס, שם הוביל את הפיכתה של חברת Gen Z-targeted לכדי עסק מגוון, הוגן ובר-קיימא, תוך שינוי היקף הצמיחה בשיווק ובמכירה ישירים לצרכן.

עמנואל מירן, אשר נכנס לתפקיד חדש שנוצר, סמנכ”ל טכנולוגיה גלובלית, מהלך המשלב ומאיץ את מימוש השאיפות הדיגיטליות והטכנולוגיות של החברה תחת קורת גג אחת. מירן מביא עמו ניסיון עשיר בתחומי היופי, הסחורות הארוזות, המדיה ושירותי הבריאות, וכיהן בתפקידי הנהלה רבים, לרבות סמנכ”ל מידע, טכנולוגיה ודיגיטל, תוך מינוף ותרגום לכסף של נתונים וטכנולוגיה על מנת להביא לצמיחה. הוא כיהן מעל 16 שנה בחברת לוריאל, בתפקידי הנהלה. לפני כן, כיהן כסמנכ”ל טכנולוגיה ודיגיטל בתאגיד החדשות מונדלס אינטרנשיונל, ותפקידו האחרון היה בחברת International SOS.

הצוות הניהולי של החברה כולל גם חברים חדשים כמו סמנכ”לית הכספים הגלובלית וירג’יני קוסטה, סמנכ”ל משאבי אנוש הגלובלית גרטכן קובאק פורסל ונשיא המותגים העולמיים וסמנכ”ל שיווק גלובלי יו דינין, כולם הצטרפו לחברה באוגוסט. קוסטה היא אחת משבע סמנכ”ליות הכספים בקרב 25 חברות היופי. 

חברת Wella מעסיקה כיום יותר מ-6,000 עובדים ביותר מ-100 מדינות. נכון לעכשיו, 57 אחוזים מעובדי Wella ברחבי העולם הן נשים ו -45 אחוזים מהנשים בוולה נמצאות ברמת הניהול ומעלה. מאז 1 בדצמבר 2020, כמעט 70% מהשכירים החדשים היו נשים וכ-60% מסך הקידומים בחברה הרוויחו נשים.

“אנו תעשייה שעמוד השדרה שלה הוא נשים – עובדות צבע ומעצבות בסלוני יופי, טכנאיות ציפורניים. למעשה, נשים מהוות כמעט 90% מתעשיית סלוני היופי המקצועיים בארצות הברית ובבריטניה, אם כי מספר בעלות העסקים מהוות מספר זניח מתוכן,” ציינה יאנג-סקריבנר.
אנו רוצים לתמוך בהצלחת התעשיה בכללותה וסבורים כי פירושו של דבר הוא מילוי התפקיד שלנו בתמיכה בנשים בתעשייה זו”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן