×
חדשות

מסוגלים להכל

לאחר שסחף מדינה שלמה: “לילה סגול” חוזר היום (חמישי, 2/12) והשנה בסימן שילוב עובדים עם מוגבלות במשק הישראלי

מפעל הפיס, השלטון המקומי והאזורי ואתר “שווים” ממשיכים במסורת ומאירים כעת את המדינה בסגול לכבודם של 1.5 מיליון אנשים עם מוגבלות החיים בישראל – ולמען שילובם בשוק התעסוקה.

גם ב-2021 ישראל נשטפת בסגול, בין המבנים המוארים:

עשרות רשויות מקומיות ברחבי הארץ, שגרירויות ישראל בשוויץ, פולין, ברזיל, ניקוסיה, בייג’ין וטשקנט, מטה משרד החוץ, משרד המשפטים, בית הנשיא בירושלים, גשר המיתרים בירושלים, בסיס הקריה בת”א, תחנת הכח ברידינג, צים – אוניית ZIM QINGDAO, אתר החרמון, רכבת ישראל, אל על וישראייר (הארת מטוסים), מגדלי ToHa בת”א, מרכז גב ים הרצליה, גב ים פארק מתם חיפה, גיתם, סלקום, הבימה, המשכן לאומנויות הבמה ב”ש, מוזיאון ת”א לאמנות, מוזיאון ישראל בירושלים, תיאטרון חיפה, היכל תרבות אריאל, ההסתדרות, אצטדיון טדי, אצטדיון טרנר, כפר המכביה (בית מכבי), בנק ישראל, בזק, עזריאלי חולון, מקורות – מס’ מוקדים, חברת תקשוב – מס’ מוקדים, אונ’ בן גוריון באילת, מכללת תל-חי – מצפון ועד דרום, מכללת אפרתה, אונ’ אריאל, סמינר הקיבוצים, המכללה להנדסה SCE ועוד. 

בנוסף, מוארים גם 150 דוכנים של הפיס בכל רחבי הארץ.

פרויקט “לילה סגול” חוזר: כמו בשנה שעברה, גם הפעם מוארים מאות מבנים בכל רחבי הארץ בצבע סגול, וזאת לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות, ולכבודם של 1.5 מיליון אנשים עם מוגבלות החיים בישראל. מאחורי הפרויקט עומדים מפעל הפיס, השלטון המקומי והאזורי ואתר “שווים”.

השנה “לילה סגול” מתקיים בסימן תעסוקת אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, ובמהלכו תצא קריאה למעסיקים במשק להמשיך ולהציע משרות חדשות לעובדים עם מוגבלות. המסר שהפרויקט מבקש להעביר הוא: לאנשים עם מוגבלות יש כישרונות ויכולות, ובמילים אחרות – הם “מסוגלים להכל”.

בשנה שעברה נערך “לילה סגול” לראשונה בישראל וזכה להצלחה גדולה. יותר מ-110  מבנים מצפון ועד דרום “נצבעו” בסגול: מבית הנשיא, דרך רשויות מקומיות, גשרים, מוזיאונים, אוניברסיטאות, ואפילו עד הבורג’ חליפה בדובאי, הבניין הגבוה בעולם. באמצעות ערוצי התקשורת והרשתות החברתיות הצליח המסר להגיע לכ-2 מיליון ישראלים.

למה דווקא תעסוקה

בישראל חיים היום כ-800 אלף אנשים עם מוגבלות בגיל העבודה, אך למרבה הצער פחות ממחצית מהם מועסקים. במהלך משבר הקורונה האבטלה בקרב קהילה זו אף החריפה, כאשר פעמים רבות עובדים עם מוגבלות היו הראשונים להיות מפוטרים ממקומות העבודה. החסמים בנושא התעסוקה רבים. מצד אחד, מעסיקים שחוששים לקלוט עובדים עם מוגבלות עקב קשיים אובייקטיביים, אבל  לפעמים גם בגלל דעות קדומות, ומצד שני אנשים עם מוגבלות שמסיבות שונות נמנעים מלהגיש מועמדות למשרות ולהיכנס לתוך השוק.

במפעל הפיס זיהו את הבעיה, ומתחילת 2021 פועלים בדרכים שונות כדי להגדיל את שיעור העובדים עם מוגבלות במשק. כך למשל, פרויקט “שווים בתעסוקה” הצליח לרתום חברות רבות שהציעו משרות חדשות עבור עובדים עם מוגבלות. חלקן – למשל “מייקרוסופט” ורשת המלונות “פתאל” – אף פתחו מסלולי הכשרה מקצועיים לאנשים עם מוגבלות עם משרות מתאימות בקצה. 

בימים אלה, מתקיים מסלול הכשרה לאנשים עם מוגבלות שמעוניינים לעבוד בתחום העיתונות והיח”צ, במטרה לסייע לחניכים המצטיינים להיקלט אח”כ בשוק התקשורת הישראלי, משם, בתקווה, יצליחו להיות גורמי השפעה לטובת קהילת האנשים עם המוגבלויות כולה.   

מפעל הפיס הציב את הסיוע לאנשים עם מוגבלויות כאחד מחמשת יעדיו המרכזיים בתחום החברתי ומשקיע בנושא זה משאבים רבים, הן בפרויקטים לאומיים והן במיזמים שפועלים במסגרת הקהילתית. לצד מיזמים חברתיים ברשויות המקומיות בכל הארץ וסיוע לעמותות העוסקות בתחום, מפעל הפיס מפעיל מערך של אלפי מלגאים שמייצרים אלפי שעות התנדבות בקהילה, תוך שימת דגש על רווחתה וקידומה של אוכלוסייה זו.

רו”ח אביגדור יצחקי, יו”ר מפעל הפיס: “מפעל הפיס חרת על דגלו את נושא השילוב, התמיכה והקידום של אנשים עם מוגבלויות בישראל והציב אותו כאחד מחמשת תחומי הליבה של הארגון בזירה החברתית. לאחר שבשנה שעברה הצלחנו להגיע עם המסר החברתי  החשוב הזה לכשני מיליון אנשים וצרבנו אותו במודעות הציבורית, קיימנו עבודת מטה יסודית שהולידה עשרות מיזמים מדהימים, שחלקם כבר פועלים וחלקם ייצאו לדרך עוד השנה. רובם המכריע של המיזמים יתמקדו השנה בשילובם של אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה בישראל. הדבר  הזה הוא בעיניי המפתח האמיתי לשילובם המלא בחברה, תוך חיזוק תחושת הערך העצמי והיכולת לחלום ובגדול. המסר שלנו היום לאנשים הנפלאים האלה:  אנחנו איתכם לכל אורך הדרך ונמשיך להשקיע משאבים ומאמצים רבים למען שיפור איכות חייכם ולמען שוויון הזדמנויות מלא בכל תחומי החיים בכלל ובשוק העבודה בפרט”.

חיים ביבס, יו”ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: “אני שמח שאנחנו ממשיכים עם היוזמה החשובה הזו. היום מבינים יותר מתמיד כמה ערך יש בשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה ובכלל במרקם החיים. כל אדם הוא ייחודי ומחפש לתרום בדרכו, ואנחנו  ברשויות המקומיות, שואפים ללוות את התושבים שלנו לשילוב בכל התחומים. זה מה שיצור חברה חזקה, מלוכדת ומגוונת.”

עידן מוטולה, עורך אתר “שווים”: “אנחנו שמחים להיות שותפים למסורת הנפלאה הזאת זו הפעם השנייה. השנה ההתרגשות גדולה עוד יותר כי יש כאן הזדמנות אמיתית לעשות שינוי לא רק במישור התודעתי, אלא ממש באמת של החיים – ולהגדיל את ההשתתפות של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה. גם בעבודה באתר “שווים” אנחנו מגלים מדי יום שעם התאמות נכונות, אין כמעט דברים שאנשים עם מוגבלות לא יכולים לעשות. תן להם אותן – והתוצאות כבר יגיעו”.

שי חג׳ג׳, יו”ר המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים: “חברה נמדדת ביחסה לחלשים בתוכה ובדאגתה להם. לצערנו, אנחנו נתקלים עדיין בתופעות של יחס מתנכר, עלבונות וריחוק חברתי כלפי ילדים ואנשים עם מוגבלויות. ‘לילה סגול’ הוא חלק מתוכנית חינוכית-קהילתית שנועדה לעשות את מה שכולנו כל כך זקוקים לו – לחזק אנשים עם  מוגבלויות וליצור חברה רגישה, טובה וחזקה יותר”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן