חדשות

Maniv מכריזה על קרן סיכון שלישית בשלב מוקדם בסך 140 מיליון דולר

כדי להאיץ את דה-קרבוניזציה והדיגיטציה של התחבורה העולמית

Maniv, חברת הון סיכון גלובלית שנמצאת בתל אביב ובניו יורק, מכריזה היום על סגירת הקרן השלישית שלה, כלי השקעה של 140 מיליון דולר להשקעה בסטארט-אפים של Seed and Series A שמביא את שווי  נכסי החברה לניהול לכמעט ל- 320 מיליון דולר.

Maniv, שמשקיעה מאז 2016, הייתה בין המשקיעים המוסדיים הראשונים שהציגו אסטרטגיית השקעה גלובלית בשלב מוקדם המתמקדת בצומת בין ניידות, תחבורה ואנרגיה. Maniv משקיעה בטכנולוגיות עמוקות ובחידושים במודל עסקי סביב שני נושאים מרכזיים:

תנועת האנשים והסחורות ממשיכה להיות מסומנת על ידי תהליכים אנלוגיים וסביבות הפעלה דלות נתונים. מייצור ועד הגשמה ולוגיסטיקה, גישה לרכב, תחזוקה ותיקון, ביטוח, ניהול צי ועוד, סטארט-אפים נוהגים דיגיטציה של שרשראות הערך של התחבורה על פני היבשה, הים והאוויר. במקביל, מונע השוק דה-קרבוניזציה של תחבורה – המייצג עד רבע מפליטת גזי החממה העולמית – נמצא בנקודת פיתול. תמריצים במגזר הפרטי נוטים לכיוון הנעה נקייה, תהליך המואץ על ידי רוחות גב רגולטורית מהירות ברחבי העולם. שינויים סייסמיים אלה יוצרים הזדמנות מסיבית עבור סטארט-אפים לקדם טכנולוגיות חדשות, גורמי צורה, מודלים עסקיים ופלטפורמות.

Maniv כבר ביצעה ארבע השקעות מהקרן החדשה. Celadyne, שנמצאת בשיקגו, מאריכה את תוחלת החיים ואת היעילות של קרום חילופי פרוטונים כדי להפוך את ייצור המימן הירוק כדאית מבחינה כלכלית. Neologic, שנמצאת בישראל, מציגה עיצוב שבב קנייני עבור ביצועים דרמטיים ורווחי כוח במרכזי נתונים, רכב ועוד. Circular, שנמצאת בסן פרנסיסקו, מקדמת אימוץ פלסטיק ממוחזר בייצור, על ידי סגירת מידע נרחב ובדיקת פערים. Vammo, שנמצאת בסאו פאולו, ממספק, חשמל לשוק ה-B2B של LATAM, על ידי ניהול כלי רכב, מימון ורשת נרחבת של החלפת סוללות.

משתי הקרנות הראשונות שלה, בעלות הביצועים הגבוהים ביותר, הובילה Maniv השקעות בחברות פריצה, כולל חברת הבינה המלאכותית Hailo  מתל אביב, רשת הטעינה וטרמפים ברבבים חשמליים Revel  מניו יורק, מייצרת משאיות חשמליות בינוניות Harbinger Motors מלוס אנג’לס, פלטפורמת אוטובוסים בינעירוניים Kolors ממקסיקו סיטי, יצרן ציוד מקורי לרכבים חשמליים דו גלגליים Riverמבנגלור, וסטארט-אפ של מנוי לרכב Bipi הנמצא במדריד, שנרכשה על ידי זרוע המימון של רנו, RCI Banque, בשנת 2021.

הקרן השלישית של Maniv נתמכת על ידי הון מוסדי, יחידים בעלי הון, איחוד של מנהיגים בתעשייה בחזית מגזר התחבורה. הכספים הקודמים של Maniv נתמכו באופן משמעותי על ידי יצרני מכוניות מובילים וספקים של רמה 1. Maniv III מקיימת את שותפויות הרכב הללו-כולל משקיעי תשואה Valeo ו InMotion Ventures, זרוע ההשקעות של Jaguar-Land Roverהמצורפת על ידי Woven Capital של Toyota Motor Corp. הקרן החדשה הרחיבה את בסיס הליסינג שלה כדי לשקף סמוכות קריטיות לרכב באמצעות שותפים כולל ליסינג רכב גלובלי ומובילה פתרונות ניידות Arval  ומומחי מימון הרכב של BNP Paribas Personal Finance של הבנק המוביל באירופה BNP Paribas; Shell Ventures של ענק האנרגיה העולמית Shell; מנהיג תשתיות בר קיימא עולמי FerrovialEnterprise Mobility Ventures, זרוע הון סיכון של Enterprise Mobility; מוביל ייצור תעשייתי ITT Inc.; מנהיג תשלומי צי WEX; חברת ביטוח אירופית גדולה; כמה קבוצות סוחרי רכב ומפיצים גדולים; ועוד.

“הקרן השלישית שלנו מתבססת על שני עשורים בתעלות המערכת האקולוגית של הניידות העולמית”, אמר מייקל גרנוף, השותף המנהל של החברה. “Maniv בנתה פלטפורמה כדי לזמן את הטוב משני העולמות-הזריזות של הון סיכון מסורתי, וקרבה לתעשיות הבסיסיות סביב ניידות ותחבורה. אנו מאמינים כי אנו בנויים באופן ייחודי למנף את הזיכרון המוסדי העמוק שלנו ואת הגישה למקבלי ההחלטות בתעשייה, לטובת חברות הפורטפוליו שלנו ובסופו של דבר המשקיעים שלנו. הכרזה על כלי השקעה חדש זה על רקע אי ודאות גיאופוליטית ושווקים פרטיים רעועים היא עדות לחוסן המגזר ולאסטרטגיה שלנו.”

“המנדט של Maniv הוא לספק תשואות גדולות על ידי איחוד כוחות עם אותם יזמים נדירים עם החזון והעקשנות להניע את תחום התחבורה למאה ה-21”, הוסיף נייט ג’ארט, שותף כללי ב- Maniv. “השגשוג האנושי תלוי בתנועה חלקה ובת קיימא של אנשים וסחורות; הניידות ממשיכה לייצג הזדמנות דורית עבור יזמים ומשקיעים כאחד.”

“כשפגשנו את Maniv, שוחחנו עם למעלה מ – 100 משקיעים ומפעילי ניידות חשמלית ברחבי העולם ואף אחד – אני חוזר ואומר- אף אחד – לא היה בקיא יותר במרחב מאשר צוות מניב”, אמר ג’ק סרווארי, מייסד ומנכ”ל חברת הפורטפוליו Vammo שבסיסה בסאו פאולו. “להביא אותם לא רק לטבלת ההיוון שלנו אלא גם לחבר המנהלים שלנו הפך במהרה לעדיפות.”

“מלכתחילה היה ברור ש-Maniv קשור עמוקות לשחקני ניידות חושבים קדימה”, אמר איאן ארתורס, מייסד ומנכ ל חברת פורטפוליו Circular. “בתוך שבועות מהשיחה הראשונה שלנו, צוות מניב מצא לנו שותפים ולקוחות ארגוניים חדשים במרחב האוטומטי, מה שהיה לוקח לנו חודשים להבין בעצמנו.”

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן