חדשות

משלחת של יזמים, בכירים בהייטק ומנהלי השקעות מניו יורק התנדבה בבנייה בקיבוץ רעים

מנהלות ומנהלים בקרנות הון סיכון, סטארטאפים וחברות הייטק מניו יורק לקחו פסק זמן מעבודתם, התנתקו ממסכי המחשב, פשטו את החליפות והגיעו לשבוע התנדבות בשיקום ובניה בקיבוץ רעים. הם סיידו, צבעו וסייעו לסדר מבנים, כשאליהם הצטרפו תושבים מהקיבוץ. פרויקט הדגל שלהם היה בניה מאפס של מבנה האמור לשמש בר יין ומקום התאספות לחברי הקיבוץ, לכשיחזרו אליו. בזכות הפרויקט, כמה מחברי רעים ובני משפחותיהם ישנו בבתיהם בפעם הראשונה מאז 7 באוקטובר.

המשלחת כללה בכירים-צעירים בני 25-35, בהם שמונה פאונדרים של סטארטאפים, מנהלי מוצר, מו״פ ופיתוח עסקי מחברות כמו לינקדין, סטרייפ, בלקרוק, ו-ווטסאפ (מטא), וכן משקיעים מקרנות כגון TCG, פארק ריינג׳רס ו-DST Global. הם הגיעו לפה באופן פרטי ועל חשבון ימי החופש שלהם, לבנות בידיים ולהכיר מקרוב. 

״על פניו הרעיון של משלחת הייטקיסטים אמריקאים שיעבדו בשיפוצים ויבנו מבנים בקיבוץ על רקע פסקול של מלחמה נשמע לי הזוי לגמרי. אבל זה קרה, והיו לי צמרמורות לראות את הקבוצה מזיעה ובאמת עובדת קשה, וכמה זה משמעותי לחברים מרעים שאנחנו שם איתם״. אומרת אביב לזר, מיוזמות המשלחת ובימים כתיקונים דירקטורית בסטארטאפ Underdog Sports בניו יורק. ״יש דרך ארוכה בפנינו כעם וכאנשים, אבל צעדים קטנים ומרגשים כמו זה גורמים להכל להרגיש אפשרי. זה הדבר הכי משמעותי שעשיתי כל חיי. לא העלנו על דעתנו כמה עמוק זה ישפיע על האנשים שהיו מעורבים, ועל אלו שפגשנו בביקור במקרה.״

המשלחת התארגנה באופן עצמאי ונתמכה חלקית על ידי תורמים. אחד מהם הוא יוג׳ין פוקסמן, מהמתכנתים הראשונים בחברת ווטסאפ, שאף הגיע בעצמו לארץ כחלק מהמשלחת. המשתתפים נפגשו בשהותם בארץ עם מנהלים בקרנות ומובילי דעת קהל בהם יובל אריאב, שותף מנהל בקרן Symbol, נועם ברדין, לשעבר מנכ”ל וויז ומבכירי גוגל, אייל נווה מ”אחים לנשק”, לי מוזר מייסדת ושותפה בקרן AnD Ventures, חברת הכנסת לשעבר עינת ווילף ועיתונאים.

״אחד הדברים המרגשים במפגש עם הקבוצה לכל אורך הדרך הוא עד כמה השביעי באוקטובר חידד חלקים בזהות שלהם והעמיק את החיבור שלהם לישראל״, אמר יובל אריאב, מייסד ושותף מנהל בקרן סימבול. ״הם היו להוטים לשמוע הכל והתעניינו במגמות הפנים בתוך ישראל – בפוליטיקה ובכלכלה ובתהליכים שקורים בתוך החברה. כדי שהדור הבא של האמריקאים-יהודים יהיה איתנו, צריך שהם לא יסתפקו בסיסמאות ובלהיות בעד או נגד, אלא עם מעורבות וחיבור אמיתי, עם אכפתיות שמגיעה מתוך עניין ואמונה בזהות ערכים. לפגוש אותם בעוטף עייפים מיום של בניה בידיים ומלאים ברצון להבין לעומק מה קורה פה, ומתוך המקום הזה לעזור, היה חוויה חד פעמית״. 

הקשר הראשוני בין חברים מקיבוץ רעים לבין המשקיעים ואנשי ההייטק מניו יורק נוצר בעת ביקור שערכו בארה”ב במסגרת מסע תרומות, שלאחריו הם שמרו על קשר הדוק. החברים האמריקאים החליטו לא להסתפק בסיוע מרחוק אלא להגיע לארץ, לסייע בבניה מחודשת של הקיבוץ ולתמוך בתושבים שמנסים לחזור לחייהם, ובינתיים גרים כקהילה במגורים זמניים בפלורנטין. במקביל הם ביקרו בקיבוצים שנפגעו באופן קשה יותר במתקפת ה-7 באוקטובר ונפגשו עם ניצולים, בני משפחות של קורבנות וחטופים, ועם חיילים.

ריאן דניאלס, מהצוות המייסד של הסטארטאפ A.Team בניו יורק ויוזם המשלחת: “הביקור הזה בישראל ובקיבוץ רעים בפרט הוא אחד הדברים החשובים ביותר שעשיתי בימי חיי. לרוב אומרים שהישראלים הם החצופים והנועזים, וכאן הרגשתי שקרה דוקא ההיפך. אנחנו שבאנו מבחוץ עם סוג של תמימות הצלחנו להכניס אוירה חיובית ותקוה לאנשים שחלקם הגדול נמצא בטראומה מובנת לחלוטין מאז ה-7 באוקטובר. הסימן הטוב ביותר לכך הוא שחלק מהתושבים בחרו לחזור ולישון בבתיהם, לאחר שבכל החודשים הקודמים הסתפקו בהגעה למספר שעות כדי לטפל בעבודות תחזוקה הכרחיות. אני מרגיש שאנו חברי המשלחת קיבלנו מהביקור הרבה יותר ממה שנתנו. כמה מהמשתתפים הודיעו על רצונם לעלות לארץ ואחרים ללמוד עברית. בכוונתנו לשמור על קשר עם החברים בקיבוץ רעים עד לשיקום המלא של הקיבוץ.”

״מוטיב מרכזי במשלחת היה הניסיון להחזיק את הגם וגם – את הכאב והסבל לצד האופטיות והתקווה״, מוסיפה לזר. ״אני מאמינה בכל ליבי שזה מה שמגדיר את מדינת ישראל – גם בזמן שאנחנו באבל כבד אנחנו חייבים להתרומם ולבנות מחדש, אין דרך אחרת״. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן