חדשותמשפטי

ייצוגית נגד שופרסל ו-BE – שיווק בדיקות קורונה לא יעילות

התובענה הייצוגית נגד שופרסל ורשת BE הוגשה בימים אלה, ע”י בני זוג הורים ל-5 ילדים מבאר שבע, באמצעות עורכי הדין גיא סרוסי ודוד אור חן. על פי התביעה, אם המשפחה רכשה 10 ערכות של בדיקות קורונה מהירות, בעלות של 65 שקלים לכל ערכה מסניף שופרסל בב”ש, עבורה ועבור בני ביתה. 

אלא שלמרות שעל גבי הבדיקות צוין כי רמת האמינות שלהן היא מעל 99%, התברר לבני הזוג, עקב פרסומים בתקשורת, כי יעילותן פחותה בהרבה, וכי על פי הוראות היצרן היא עומדת על שיעור של 82.5% בלבד. 

בנוסף, טוענים עוה”ד סרוסי ואור חן, הוראות היצרן באנגלית מדווחות על שיעור גבוה של תוצאות שליליות מוטעות – עובדה שפוגמת עוד יותר באיכותן של הבדיקות. לדבריהם, מדובר על מידע שהוסתר מהצרכנים בפרסומים בעברית שנרשמו על האריזות, ואשר שווקו על ידי הנתבעות. בנוסף, נטען בתביעה, על הבדיקות עצמן צוין כי הן זכו לאישור משרד הבריאות, אך בכל הנוגע לרמת אמינותן, לא נמצא כל אישור כזה. 

על פי טענת בני הזוג התובעים, לאחר שהתגלה כי שכנתן לקתה במחלה, השתמש הבעל, עורך דין במקצועו, בערכת בדיקה אחת, על מנת להבטיח כי הוא לא נגוע במחלה, וכי לא ידביק איש במקום העבודה שלו, וזאת משום שנכונה לו פגישה רבת משתתפים ביום המחרת. על פי התביעה, האישה עצמה, המשמשת כפסיכולוגית קלינית, חשפה חלק ממטופליה איתם נפגשה באופן אישי, לסכנת הידבקות במחלה, תוך שהיא מאמינה כי היא לא מסכנת אותם כלל וכלל. 

הבקשה להכיר בתביעה כתובענה ייצוגית, הוגשה בטענה להטעיה והפרת דין רוחבית וקבוצתית, בה נקטו רשתות השיווק שופרסל, BE דראגסטורס, והחברה המייצרת את הבדיקות.בבקשה נטען כי החברות הפרו את חוק הגנת הצרכן, פעלו ברשלנות, הפרו את חוק המכר, הטעו את הצרכנים, הסתירו מהם מידע מהותי וניהלו מו”מ בחוסר תום לב. 

בתביעה עצמה, מבקשים האישה ובעלה החזר כספי עבור 10 הערכות שרכשו (בעלות של 650 שקלים כאמור), וכן פיצוי בגין נזק לא ממוני שנגרם להם בסך של 1,000 שקלים לכל אחד, הנובע מהטעיה בפרסום, ומעוגמת נפש. 

בבקשה לייצוגית העריכו עוה”ד סרוסי ואור חן כי כ- 6,000 צרכנים לכל הפחות רכשו את הבדיקות המטעות. כל אחד מהצרכנים הללו סבל מנזקים, ממוניים ולא ממוניים – בסך 1,065 שקלים, ועל כן הנזק הקבוצתי מוערך על ידם בסך של 6.4 מיליון שקלים. הבקשה לייצוגית נדונה בימים אלה בביהמ”ש המחוזי מחוז מרכז בלוד.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן