חדשות

רובוט המשלוחים האוטונומי של Yandex מגיע לדובאי

Yandex, הפעילה בישראל עם מותגי Yango ו-Yango Deli, משתפת פעולה למשלוחי רובוט אוטונומיים לרשת Carrefour בדובאי

ענקית הטכנולוגיה Yandex, מהחברות המובילות באירופה, אשר לאחרונה קיבלה החלטה אסטרטגית להיכנס לישראל ובימים אלו מבססת את פעילותה בארץ והקימה מטה ישראלי לחברה, חתמה על מזכר הבנה עם Majid Al Futtaim, ענקית קמעונאות ברחבי המזרח התיכון, אפריקה ומרכז אסיה, להרחבת יכולות משלוחי ה״מייל אחרון״ של רשת המרכולים הצרפתית  Carrefour בדובאי, באמצעות פתרונות טכנולוגיים אוטונומיים.

Majid Al Futtaim הינו הזכיין הבלעדי של Carrefour ביותר מ-30 מדינות ברחבי המזרח התיכון, אפריקה ואסיה. השותפות עם Yandex תהפוך את Carrefour בדובאי, אחת מרשתות הסופרמרקט הפופולריות ביותר באזור, לקמעונאי הראשון באזור שישתמש ברובוט משלוחים אוטונומיים לאספקת הזמנות.

לקוחות Carrefour, באזורים נבחרים ברחבי איחוד האמירויות, יוכלו לקבל את הזמנותיהם המקוונות כבר בתחילת 2022 באמצעות הרובוטים האוטונומיים של Yandex, כחלק מתכנית הפיילוט. הפעילות המשותפת נוצרה בעקבות ביקוש גבוה לשירותי קמעונאות מקוונים, ותספק ללקוחות Carrefour אפשרויות אספקה רובוטית חדשניות בהשוואה לשיטות משלוח מסורתיות.

Yandex Carrefour. credit Yandex

טקס החתימה התקיים בקונגרס התחבורה האוטונומי העולמי בדובאי ב-27/10/21, בו נכחו האקסלנס מאטר אל-טייר, מנכ״ל דירקטוריון רשות התחבורה והדרכים (RTA); האני וייס, מנכ״ל רשת הקמעונאות Majid Al Futtaim, וארטיום פוקין, ראש מערך הפיתוח העסקי של קבוצת הנהיגה האוטונומית ב-Yandex.

הרובוט האוטונומי של חברת Yandex, מופעל באמצעות טכנולוגיית הרכב האוטונומי, תחום בו Yandex נחשבת לשחקנית מהמובילות בעולם.

הרובוט, הנקרא Rover, יכול לתכנן ביעילות את המסלול הבטוח ביותר בזמן אמת, לזהות רכבים, סימני דרך, רמזורים והולכי רגל מתקרבים, ומתנהל בנסיעות במהירויות של עד 8 ק”מ על מדרכות או באזורי הולכי רגל אחרים. בזמן ניווטם העצמאי של ה-Rover בדרכים, הלקוחות יוכלו לעקוב אחר מסלולם בזמן אמת באפליקציית MAF Carrefour.

דמיטרי פולישוק, מנכ”ל קבוצת הנהיגה האוטונומית של Yandex, אמר: “הדרישה למשלוח  אוטונומי של ״המייל האחרון״ ממשיכה לגדול בעולם. לא רק עסקים, אלא גם ערים ואפילו מדינות שלמות כבר התעניינו בטכנולוגיה הזו. למשלוח אוטונומי יש פוטנציאל לשפר את החיים עבור האנשים בערים, תוך סיוע לחברות בטיוב הלוגיסטיקה שלהן וצמצום העלויות. הרובוטים של Yandex כבר סיפקו עשרות אלפי הזמנות בארצות-הברית וברוסיה. אנו מעריכים את התמיכה של רשות התחבורה והדרכים RTA, ויחד עם Majid Al Futtaim נחקור את ההזדמנויות לייצור יתרונות למשלוח רובוטי בחיי היום יום של דובאי.”

האני וייס, מנכ”ל Majid Al Futtaim  קמעונאות, אמר: “כקמעונאי מוביל, הנעת התעשייה הקמעונאית אל העתיד היא באחריותנו. יחד עם Yandex, ועם התמיכה המתמשכת של רשות התחבורה והדרכים RTA, אנו נלהבים לגלות את הפתרון העדכני והחדשני של ה״מייל אחרון״, המציע ללקוחותינו יותר גמישות, נוחות ומהירות בהזמנות המקוונות שלהם. אנו משוכנעים כי מה שפעם נחשב למדע בדיוני, כיום מהווה פריצת דרך לשילוח הזמנות באופן רובוטי אוטונומי לגמרי בעבור לקוחות Carrefour.״

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

קריאה נוספת
Close
Back to top button
דילוג לתוכן