אנרגיהחדשות

פריים אנרג’י ממשיכה להרחיב את פעילותה

חתמה על מזכר הבנות לפיתוח והקמה של מתקנים סולאריים ברומניה בהיקף של כ-300 מגה וואט.
עלות הקמת הפרויקטים מוערכת בכ-165 מיליון יורו

ליאור אהרון, מנכ”ל פריים אנרג’י: “אנו מעדכנים היום על חתימת מזכר הבנות בקשר עם פעילות ייזום משמעותית ברומניה – מדינה שצפויה לגידול משמעותי בשנים הבאות בכל הקשור בהיקף השימוש באנרגיות מתחדשות, בהתאם ליעד המדינה להפסיק לחלוטין את השימוש בפחם לייצור חשמל. מזכר הבנות זה מגיע לאחר שבחודש החולף הודענו על הסכם ייזום להקמת פרויקטים סולאריים באיטליה בהיקף של כ-400 מגה וואט. כל זאת, לצד פעילותינו בישראל וכחלק מאסטרטגיית הצמיחה המואצת של החברה בתחום הסולארי. נמשיך בקידום ופיתוח הפעילות המקומית והבינלאומית של החברה, תוך בחינה מתמדת של הזדמנויות עסקיות התואמות את יעדי החברה.”

חברת האנרגיה המתחדשת פריים אנרג’י, ממשיכה להרחיב את פעילותה ומעדכנת על כניסה לפעילות במדינה נוספת – רומניה. החברה מדווחת היום כי חתמה על מזכר הבנות עם מפתח ובעל קרקעות ברומניה לפיתוח, הקמה ותפעול של מתקנים סולאריים בהיקף של 300 מגה ואט על מקרקעין שבבעלותו. בהתאם להסכם, יספק בעל המקרקעין לחברה שירותי פיתוח לפרויקטים עד לקבלת האישורים המתאימים להקמתם (שלב RTB – Ready to Build).

מזכר ההבנות מסדיר, בין היתר: (1) שכירות המקרקעין – דמי השכירות להם יהיה זכאי המפתח בגין שכירות המקרקעין, החל ממועד ההפעלה המסחרית של כל מתקן ותקופת השכירות; (2) שירותי פיתוח – היקף השירותים שיספק המפתח לחברה עד לקבלת האישורים המתאימים להקמתם (שלב RTB – Ready to Build) והתמורה לה יהיה זכאי המפתח בגין כל MW אשר יגיע לשלב RTB, בהתאם לאבני דרך הקבועות במזכר ההבנות; (3) אופציית לשותפות – אפשרות של המפתח להשקיע הון עצמי בשיעור של עד 20% מעלויות כל מתקן, וזאת עד למועד המוקדם מבין: (i) תחילת עבודות ההקמה; או (ii) הסגירה הפיננסית. 

עלות הקמת הפרויקטים ברומניה מוערכת בכ-165 מיליון יורו, כאשר המתקנים צפויים להניב לחברה קצב הכנסה שנתי בסך של כ-20 מיליון יורו במהלך שנת 2023.

תחום האנרגיה המתחדשת ברומניה, ובכללה אנרגיה סולארית, צפוי לצמוח בשנים הבאות בשיעור ניכר, זאת בהתאם ליעדי המדינה למעבר לאנרגיה מתחדשת על חשבון שימוש בחומרים מזהמים. מעל 70% מהחשמל ברומניה מיוצר כיום באמצעות חומרים מזהמים (פחם, נפט וגז). ממשלת רומניה קבעה יעד לפיו עד 2032 תפסיק המדינה לייצר חשמל מפחם ועד 2030 תגיעה המדינה לכך ש-32% מהחשמל במדינה ייוצר מאנרגיה מתחדשת (הידרו, רוח וסולארי וכן אנרגיה גרעינית).  

מזכר ההבנות לקראת כניסה לפעילות ברומניה, מגיע לאחר שבחודש שעבר עדכנה החברה כי חתמה על הסכם ייזום משותף עם יזם מקומי באיטליה להקמת פרויקטים סולאריים קרקעיים בהיקף של כ-400 מגה וואט. עלות הקמת הפרויקטים באיטליה מוערכת בכ-250 מיליון יורו וצפויה להניב לחברה המשותפת שתקים החברה עם היזם המקומי (ותוחזק ב-77.5% ע”י החברה) הכנסה שנתית בסך של כ-30 מיליון יורו. 

לצד זאת החברה ממשיכה בפיתוח מואץ של הפרויקטים הקיימים שלה בארץ, ובוחנת השקעה במדינות נוספות, באירופה ובצפון אמריקה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן