חדשותתרבות

ספר חדש לסטיבן שוורצמן, מייסד בלאקסטון

בספרו החדש, “שיעורים במצוינות “What It Takes, סטיבן א. שוורצמן, יו”ר, מנכ”ל ומייסד-שותף של בלאקסטון (Blackstone), עושה שימוש בסיפורים מהקריירה שלו בעסקים המתפרסת על פני 50 שנה כדי להראות לקוראים כיצד להטביע חותם כמנהיג, ללמוד מכישלונות ולהשתנות בהתאם, לבנות צוותים מצליחים, ובאופן כללי כיצד להצליח בעבודה ובחיים. שוורצמן משתף לקחים מעשיים שלמד לאורך הקריירה שבמהלכה הקים את אחת מקרנות ההשקעה הגדולות בעולם – חברה שעזרה להצמיח מאות חברות ברחבי העולם בתמיכה במקבלי פנסיה ומשקיעים מובילים אחרים. הספר עשיר באנקדוטות ובסיפורים מרתקים שמפיחים חיים בלקחים שלמד שוורצמן על בשרו ויעניינו את הקוראים, בין אם הם מכירים את בלאקסטון ועולם הפיננסים ובין אם לא.

סטיבן א. שוורצמן, קרדיט: באדיבות בלאקסטון

חוש היזמות של שוורצמן התגלה כבר בגיל צעיר כשקיפל ממחטות בחנות הטקסטיל לבית של משפחתו בפילדלפיה והלך עמו לאורך כל לימודיו, הקריירה המוקדמת שלנו כבנקאי השקעות, ולבסוף עם הקמת בלאקסטון. בכל השלבים בחייו הוא קנה לעצמו מוניטין ונודע כמי שפותר בעיות גדולות ומוציא לפועל מה שנחשב לבלתי אפשרי. סיפורו של שוורצמן הוא ספר מעצים, מבדר ומעורר השראה שמעניק לכל קורא, מכל ענף, דיסיפלינה או רמת ניסיון, תכנית מעשית כיצד לחשוב על שאפתנות והתרחבות, סיכון והזדמנות, וחשוב מכל, כיצד להצליח באמצעות חתירה מתמדת למצוינות.

“הקריירה שלי לקחה אותי סביב העולם ונתנה לי הזדמנות לפגוש אנשים רבים, מסטודנטים ועד מנכ”לים, ראשי מדינות, מתווי מדיניות ונדבנים מובילים”, אומר מר שוורצמן. “עם השנים, שיחות אלו הפכו תכופות יותר, ואני מוצא את עצמי עונה על אותן שאלות “כיצד עשיתי זאת” – כיצד בניתי את בלאקסטון והפכתי אותה למה שהיא היום; כיצד עזרנו למאות חברות להפוך לסיפור הצלחה; מה למדנו מהטעויות שלנו; כיצד אנו מעריכים סיכון; וכיצד יישמתי את הלקחים שלמדתי בפעילות הנדבנות והשירות הציבורי שלי. החלטתי לכתוב ספר זה כדי לענות על שאלות אלו וכדי לשתף אותן עם כמה שיותר אנשים. “שיעורים במצוינות” הוא מדריך שימושי לכל מי שרוצה להגביר את השפעתו האישית ולמצות את מלוא הפוטנציאל שלו”.

מסע של חיים שלמים
הספר, בוחן פרקים שונים בחייו של שוורצמן, החל משנות ילדותו בפילדלפיה, ובהמשך בקריירה המוקדמת שלו בפיננסים, כאשר הסתגל לתרבות האכזרית של האליטה הפיננסית בניו יורק שבה המנצח זוכה בכול. הוא עוקב אחר רגעים מרכזיים בהקמת בלאקסטון וצמיחתה ומסביר את רצונו ליצור סוג אחר של חברת פיננסים. בבלאקסון הוא שם דגש רב על כישרון, תהליך ותרבות. אלמנטים קריטיים אלו אפשרו לחברה לנהל סיכונים באופן שיטתי ועדיין להישאר ממולחת דיה כדי לחדש ולהפוך למוסד הפיננסי הגלובלי המוביל שהוא כיום, עם נכסים בשווי יותר מ-600 מיליארד דולר תחת הניהול והרשת של חברות פורטפוליו שמעסיקות כ-500,000 עובדים ברחבי ארה”ב. בלאקסטון הודיעה לאחרונה על כניסתה לפעילות ישירה בשוק הישראלי, ועל מינויה של יפעת אורון לתפקיד מנהלת בכירה ומנהלת הפעילות הישראלית. סטיבן א. שוורצמן, יו”ר, מנכ”ל ומייסד-שותף של בלאקסטון, אמר: “אנו מגבירים את המיקוד שלנו בהשקעות בתחומים שנהנים מצמיחה מהירה, כגון טכנולוגיה, מדעי החיים וכלכלה דיגיטלית. ישראל היא אחד השווקים המבטיחים בתחומים אלו הנמצאים בחיתוליהם, ויפעת היא הבחירה המושלמת להגשמת שאיפתנו להגדיל את נוכחותנו והשקעותינו כאן”.

מעבר לעסקים
שוורצמן נמשך למצבים שבהם היה יכול לנצל את הכישורים שפיתח בעסקים על מנת להוביל לפתרונות פורצי דרך. הספר בוחן גם את תרומתו של שוורצמן בתחומי ההשכלה, הנדבנות והשירות הציבורי, ובכלל זה מעורבותו בדיונים על המדיניות הכלכלית והמסחרית של ארה”ב; הקמת Schwarzman Scholars, הגרסה של המאה הנוכחית ל”מלגת רודס” 

באוניברסיטת טסינגואה בבייג’ינג, סין; תרומותיו ל-MIT למימון מכללה חדשה לחקר בינה מלאכותית, ולאוניברסיטת אוקספורד כדי לחולל מהפכה במחקר במדעי הרוח בעתיד, ולאוניברסיטת ייל לשם הקמת מרכז הסטודנטים והתרבות הראשון שלה; הוא גם כיהן כיו”ר מרכז ג’ון פ. קנדי לאמנויות הבמה בוושינגטון הבירה.

אודות המחבר
סטיבן א. שוורצמן הוא יו”ר, מנכ”ל ומייסד-שותף של בלאקסטון, אחת מחברות ההשקעות המובילות בעולם. שוורצמן פעיל בתחום הנדבנות ותמך בעבר, בין היתר, בהשכלה, תרבות ואמנות. לשוורצמן תואר ראשון מאוניברסיטת ייל ותואר שני במנהל עסקים מבית הספר למנהל עסקים של הרווארד. הוא גר בעיר ניו יורק עם אשתו כריסטין ושלושה כלבי ג’ק ראסל טרייר.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן