חדשות

מתווה כניסת קבוצות תיירים זרים מחוסנים

מגפת הקורונה שהחלה בראשית שנת 2020 קטעה את קצב הצמיחה בתיירות הנכנסת לישראל וכך את הכנות משרד התיירות והתעשייה כולה אשר במסגרתן התשתית התיירותית במדינה נערכה לגידול והכפלת התנועה, במסגרת השקעות עתק, לטובת קליטת חמישה מיליון תיירים. בחודש מרץ 2020, בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, החליטה ממשלת ישראל לאסור כניסת תיירים לישראל, איסור שנשמר כמעט במלואו עד היום

משמעות האיסור בתחום התיירות הנכנסת לישראל הייתה עצירה מוחלטת של הפעילות התיירותית. רוב בתי המלון בישראל היו סגורים במהלך השנה האחרונה, מאות חברות של מארגני תיירות נכנסת לישראל מושבתות לחלוטין, אלפי מורי דרך, נהגי אוטובוסים, מסעדות, אטרקציות ועוד נפגעו קשות, והאבטלה גואה בערים שכלכלתן נסמכת על התיירות הנכנסת כדוגמת נצרת, טבריה ועוד.

לאור התמתנות מגפת הקורונה והשיפור במצב הבריאותי בישראל, גיבשו משרד התיירות, משרד הבריאות ורשות האוכלוסין וההגירה מתווה תלת שלבי להחזרת תנועת התיירות לישראל. להלן תיאור שלבי המתווה:

שלב א’ – במהלך חודש מאי 2021 – מתן היתר לכ– 20 קבוצות של תיירים מחוסנים לבקר בישראל, אותם יוכלו להביא מארגני תיירות שזכו בהליך חלוקת המכסה הראשונה שנערך על ידי המשרד. הקבוצות יהיו מרוב מדינות העולם (על המשתתפים להיות בעלי דרכון ממדינה הפטורה מאשרת כניסה לישראל), למעט מדינות שהוגדרו על ידי משרד הבריאות כיעד מסוכן או יעד עם אזהרה חמורה (רשימה זו נמצאת באתר משרד הבריאות ומתעדכנת בהתאם לצורך). 

שלב ב’ – עד סוף יוני 2021 – הרחבת שלב א’ ומתן היתר כולל לכניסה של עד 1,000 תיירים מחוסנים (החל מחודש מאי ועד סוף יוני) בקבוצות מאורגנות נוספות, בהתאם למתווה שנקבע ולמגבלות שצוינו בשלב א’. שלבים א’ ו-ב’ יהוו פיילוט לבחינת המשך המתווה.

שלב ג’ – תחילת חודש יולי 2021 – בהתאם לתוצאות הפיילוט, ובהתאם להסכמות שיגובשו, תיבחן אפשרות להמשך כניסת קבוצות תיירים לארץ וכן יבחן מתן היתר גם לתיירים בודדים מחוסנים (תיירים שאינם מטיילים בקבוצות) לבקר בישראל. 

במסגרת המתווה שסוכם הוגדרו כללי הכניסה לישראל וכללי התנהלות התיירים בזמן הביקור בארץ. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן