בריאותחדשות

מעבדות דנטה מקימות את הראשונה מבין הוועדות הגנומיות הרפואיות שלהן באירופה

חברת Dante Labs, מובילה עולמית בגנומיקה וברפואה מדויקת, מודיעה על הקמת מועצת המנהלים הראשונה של הגנומיקה הרפואית שלה, המחזקת את משימתה ופעילותה המחקרית של החברה בחזית חדשה זו של שירותי הבריאות, תוך שימוש בגנומיקה לקידום מניעה וטיפול.

מועצת הגנומיקה הרפואית מורכבת ממדענים בעלי שם עולמי בגנומיקה עם מומחיות רב תחומית עם מדענים ואנשי מקצוע מוסמכים בגנומיקה, כולל גנטיקאים, ביוכימאים מולקולריים ומומחים קליניים בפרמקוגנומיקה, נוטריגנומיקה ואונקוגנומיקה, מחלות נדירות טרום לידתיות, יילודים וילדים נדירות.

“המטרה היא להמשיך את הנתיב של מפות טיפוליות מותאמות אישית באמצעות ארגון של מערכת דיווח ברורה למרות המורכבות הגדולה של הנתונים הנובעים כל ריצוף הגנום ב NGS”, אמר אנדראה ריפוסאטי, מנכ”ל מעבדות דנטה. “בכוונתה של דנטה להקים עוד מועצות גנומיקה רפואית אזוריות אלה ברחבי העולם כדי להביא גנומיקה לחזית הרפואה המדויקת בתחום הבריאות, תוך התחשבות בשיקולים האזוריים והתרבותיים של כל תחום.”

השולחן העגול הראשון של הוועדה החדשה שהוקמה התקיים ב-10 במרץ 2022 בקסטל גנדולפו. הקמת הדירקטוריון הפכה לרשמית באותה תקופה. תפקיד המנהל המדעי הופקד בידי פרופ’ ג’וזפה נובלי, חוקר מחלות גנטיות מורכבות, שיתאם את פעילות הדירקטוריון ויהיה יועץ טכני-מדעי.

כל חברי הדירקטוריון מגיעים מרקע רפואי ואקדמאי, כולל רופאים, רוקחים וביולוגים. מומחים אלה במדעי האומיקה נבחרו לכסות את כל התחומים הטיפוליים, מאונקוגנומיקה ועד פרמקוגנומיקה. באופן ספציפי, הם כוללים את ג’ובאני פלקני, פרופ’ לדרמטולוגיה באוניברסיטת סאפיאנצה ברומא; פרופ’ לורה די רנזו, מהפוליקליניקה טור ורגטה ברומא, שם היא עוסקת בתזונה ובנוטריגנטיקה; פרופ’ סרג’יו ברנרדיני, פרופסור לביוכימיה קלינית וביולוגיה מולקולרית באוניברסיטת טור ורגטה; פרופ’ אנטוניו נובלי, העוסק בגנומיקה באבחון טרום לידתי בבית החולים לילדים במבינו גסו ברומא; פרופ’ סלבטורה מיניסולה, פרופסור לרפואה פנימית באוניברסיטת סאפיאנצה ברומא; ד”ר קמילה נירו, מומחית לאונקוגנומיקה מהאוניברסיטה הקתולית של רומא.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן