חדשותסטארטאפ ניישן

קונג’ן מייצרת שני ממתיקים טבעיים מבוססי חלבון תאומטין בקנה מידה גדול

מתוקים פי 100,000 מסוכר רגיל

מותגי מזון ומשקאות זוכים לקבל שני כלים נוספים עבור ערכות כלים הפחתת הסוכר שלהם לאחר ש-Conagen הכריזה על תגבור ייוצר מוצלח של שני ממתיקים חדשים בעוצמה גבוהה, thaumatin I ו-thaumatin II. הפיתוח ירחיב את הפתרונות החזקים להפחתת הסוכר של השותף המסחרי Sweegen באמצעות ממתיקים טבעיים ללא סוכר.

תאומטין היא קבוצה של חלבונים הנמצאים בפירות של הצמח הטרופי Thaumatococcus Danielli. כל חלבון, thaumatin I ו-thaumatin II, שונה במעט מהאחר בפרופיל המתיקות שלו. שני החלבונים הוערכו כמתוקים פי 100,000 מסוכר על בסיס מולארי ופי 3,000 מתוקים יותר על בסיס משקל. גורם המתיקות הגבוה יכול להיות מתורגם לפתרון אסטרטגי חסכוני להפחתת סוכר עבור מותגים המבקשים להפיק את המרב מממתיק טבעי.

חלבוני התאומטין פותחו מפלטפורמת ייצור הפפטידים של Conagen, אשר שימשה בעבר לייצור בקנה מידה גדול של בראזיין, ממתיק נוסף ממשפחת הפפטידים. “Conagen משפרת כל הזמן את פלטפורמות ייצור החלבון והפפטידים שלה כדי ליצור מוצרים חדשים ומלהיבים יותר”, אמר קייסי ליפמאייר, סגן נשיא לחדשנות ב-Conagen. “במקרה זה, מינפנו את הפלטפורמה כדי לייצור תאומטין באמצעות מספר גישות חדשניות, אך במסגרת ציר זמן קצר באופן משמעותי של מחקר ופיתוח”.

שני חלבוני התאומטין החדשים האלה, שמציעים רמת טוהר גבוהה, מוסיפים לפורטפוליו היצירתי של Sweegen של פתרונות הפחתת סוכר כדי לעזור למותגים לייצר מוצרים דלי קלוריות. מותגים יכולים כעת לחקור את היתרונות הסינרגטיים של תכשירים המכילים תאוטמין ומוצרים אחרים בפורטפוליו הממתיקים המוכר של Sweegen, כולל בראזיין וסטיביה. מגוון זה של ממתיקים טבעיים בעוצמה גבוהה מייצג את הגישה החסכונית ביותר להפחתת סוכר במזון ומשקאות כדי לספק את ההתאמה הטעימה הטובה ביותר למתיקות של סוכר.

הרצון לממתיקים טבעיים יניע את הביקוש לממתיקים מבוססי פירות וצמחים, כמו תאומטין וסטיביה, בהתאמה. היתרונות העיקריים להמתקת מזון ומשקאות עם תאומטין הם ההכרה וקבלה שלו בקרב הצרכנים והעובדה שהוא מאושר לשימוש במוצרים ברוב מדינות העולם.

צרכנים מודעים לבריאות מוכנים בדרך כלל לקבל יותר ממתיקים טבעיים מאשר סוכר וממתיקים מלאכותיים. לפי הדו”ח Top 10 Future Trends 2030 של FMCG Gurus, “60% מהצרכנים בעולם מאמינים כיום שממתיקים טבעיים הם חלופות בריאות יותר לסוכר.” עוד נכתב בדו”ח המגמות כי, “יותר ויותר, צרכנים ירצו רק מוצרים המכילים מרכיבים אמיתיים ואותנטיים, והממתיקים לא יהיו חריגים לכלל הזה. מכיוון שכך, הדבר יניע את הביקוש לממתיקים שמקורם ישירות בפירות וצמחים, והתעשייה תגיב לזה”.

כמו רוב החלבונים האחרים, כאשר צורכים חלבוני תאומטין, הם מתעכלים לחומצות אמינו. עם זאת, מכיוון שתאומטין משדר טעם מתוק כל כך חזק, הרמות המשמשות ברוב היישומים כמעט ולא תורמות קלוריות. זהו אחד הממתיקים האינטנסיביים ביותר שהתגלו אי פעם.

צרכנים מצפים יותר ויותר שבמזווה שלהם יהיו מוצרים דלים בסוכר או בכלל לא, עם מזון ומשקאות המתאימים לאורח החיים ולתזונה שלהם. תאומטין יכול להוות השלמה עבור צורות אורח חיים שונות של צרכנים, כגון דיאטות עבור חולי סוכרת, דיאטות קטוגניות או דיאטות דלות או ללא פחמימות. חלבונים מתוקים אלו ממוקמים נמוך באינדקס הגליקמי.

“תאומטין הוא המוצר השני שנוצר והוכרז בפלטפורמת הפפטידים שלנו,  אשר משתלב היטב בתשתית התסיסה המדויקת בקנה מידה עולמי הקיימת שלנו”. ליפמאייר הוסיף עוד, “פפטידים וחלבונים קטנים כמו ברזאין ותאומטין יכולים להיות מאוד קשים להכנה מבחינה כלכלית; עם זאת, כעת, לאחר שהגדלנו בהצלחה את הייצור של מספר פפטידים וחלבונים, אנו מוכנים לשתף פעולה עם לקוחות אחרים כדי לייצר מוצרי פפטידים חדשים אחרים”.

האישור רגולטורי עבור תאומטין כממתיק טבעי עבר באיחוד האירופי (E957), ישראל ויפן. בארצות הברית, הוא מוכר בדרך כלל כבטוח לשימוש כחומר טעם (FEMA GRAS 3732).

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן