חדשות

מדענים מובילים בינלאומיים מפרסמים מדריך קריטי לשימוש במיקרוביום

מדענים מובילים בינלאומיים מפרסמים מדריך קריטי לשימוש במיקרוביום כדי להילחם בסוגיה העולמית של אובדן המגוון הביולוגי

Lionfish

דגי אריה, מכונה גם זהרון,  מהסוג Pterois הוא בין הצורות הרבות של חיים ימיים התלויים במערכות אקולוגיות בריאות של אלמוגים. צילום באדיבות מורגן בנט סמית / KAUST

המדענית הימית ד”ר ראקל פיקסוטו

המדענית הימית ד”ר ראקל פיקסוטו משתמשת בפרוביוטיקה כדי להגביר את ההתאוששות של מערכות אקולוגיות של אלמוגים בסכנת הכחדה, המוצגת כאן בכפר האלמוגים הראשון בעולם, הממוקם בים סוף ליד אוניברסיטת המלך עבדאללה למדע וטכנולוגיה. צילום באדיבות מורגן בנט סמית / KAUST

קבוצה של מומחים מובילים פרסמה מסגרת קריטית לשימוש במיקרוביום כדי להגן על חיות הבר בצורה אתית ויעילה.

חיידקים מועילים לאורגניזמים ימיים (BMMO), רשת בינלאומית של משתפי פעולה עם מומחיות בהצלבת תחומים של מחקר פרוביוטי, פרסמו מאמר בכתב העת Nature Microbiology, רתימת המיקרוביום למניעת אובדן המגוון הביולוגי העולמי, המספק מסגרת מבוססת מדע להאצת המחקר והפיתוח האחראיים של פתרונות מיקרוביום.

ד”ר ראקל פיקסוטו, מייסדת ויו”ר שותפה של BMMO, ופרופסור חברה למדעי הים ב-KAUST, אמרה כי “מערכות אקולוגיות מרכזיות, המארחות צורות חיים רבות, נמצאות על סף קריסה אקולוגית, גורמות לאובדן עצום של מגוון ביולוגי ולהכחדות המוניות, ומשבשות מערכות אקולוגיות מרכזיות לתמיכה בפרנסה”.

המחברים התורמים כוללים את הפרופסורים גבריאלה ברג מאוניברסיטת גראץ לטכנולוגיה; כריסטיאן וולסטרה מאוניברסיטת קונסטנץ; אוט הנטשל מ-GEOMAR; רודריגו קוסטה מאוניברסיטת ליסבון; קרלוס דוארטה מ-KAUST; והאתיקה ג’נטין לונש מהרווארד, בין אקדמאים מכובדים אחרים.

מדריך להאצת השימוש במקרוביוטיקה לשיקום אלמוגים

המדענים בוחנים את השימוש בפרוביוטיקה כדי “לאתחל מחדש” מיקרוביום בריא ולהגן על קשרים סימביוטיים מרכזיים ורגישים בין פונדקאים לחיידקים הקשורים אליהם. פרוביוטיקה מיושמת כיום באופן קונבנציונלי במערכות אגרואקוזיות, ומראה כי יישומים מוצלחים בסביבות פתוחות אפשריים עם סיכונים מבוקרים.

הצוות מציע מסגרת מבוססת מדע, המתווה נתיב מספסל המעבדה לפיילוט ויישומים בקנה מידה גדול של מיקרוביום, כדי להציל מערכות אקולוגיות מאוימות.

“אנו כרשת של מדענים מובילים מודאגים מכך שהפיתוח הטכנולוגי של כלי הנחוץ בדחיפות עלול להתעכב על ידי צעדי הערכת סיכונים לא ברורים ולא מוגדרים”, אמר קרלוס דוארטה, פרופסור למדעי הים ב-KAUST, המכהן כמנהל בפועל של פלטפורמת מאיץ המחקר והפיתוח של אלמוגים (CORDAP).

“בנוסף, אין דיונים אתיים זמינים כדי לספק קווים מנחים וכללים כדי להאיץ את המעבר מתכנון ליישום פרוביוטיקה סביבתית בצורה מעשית ובטוחה. לכן, אנו מדגישים את הדרך מהרעיון לפתרונות בעולם האמיתי, תוך התייחסות לשיקולים אתיים, כמו גם סיכונים נגד תועלות”.

המאמר משמש לטיפול בפער זה. המסגרת מתייחסת גם לסיכון של חוסר מעש, וניתן להתאים אותה להתפתחויות מדעיות דחופות אחרות.

“המסגרת שלנו מספקת כלי פרגמטי המותאם לחיות בר רגולטוריות כדי להדריך מדענים ובעלי עניין במאבק נגד אובדן המגוון הביולוגי”, אמרה פיקסוטו.  “היא לוקחת בחשבון את תופעות הלוואי הפוטנציאליות של היישום שלה, תוך התחשבות גם במחיר הגבוה של חוסר המעש”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן