חברות בחו"ל

מגיעה לדנבר: יוטרון מדווחת על הקמת חניון אוטונומי ראשון בקולורדו תמורת כ-11.5 מיליון שקל

החברה שנמצאת בשליטת קרן פימי, מציגה צבר ההזמנות שעומד על כ-220 מיליון שקל בסוף הרבעון הראשון, ויגדל בהתאם

חברת יוטרון, מובילה עולמית בשוק החניונים הרובוטיים האוטונומיים והמחסנים האוטומטיים, הנמצאת בשליטת קרן פימי, הודיעה היום כי חתמה על הסכם להקמת חניון אוטונומי ראשון במטרופולין של דנבר, קולורדו בארה”ב. סך התמורה הצפויה לחברה עבור הפרויקט מסתכמת בכ-11.5 מיליון ₪ (כ-3.3 מיליון דולר) והוא מתוכנן להסתיים במהלך שנת 2021.

הסכם זה מצטרף לשורת הסכמים עליהם חתמה יוטרון להקמת חניונים אוטונומיים בארה”ב ולצבר ההזמנות של החברה שעמד על סך של כ-220 מיליון ₪ ליום 29 במרץ, 2020.

עד כה הושלמו ונמסרו ללקוחות החברה 7 חניונים אוטונומיים בצפון אמריקה ו-12 נוספים נמצאים בשלבי ביצוע שונים, לרבות הפרויקט האמור שנחתם. מערכות החניה האוטונומית של יוטרון משמשות מדי יום אלפי רכבים ונחשבות למובילות בשוק העולמי באמינות ובתפוקה.

חיים שני מנכ”ל יוטרון: “אנו ממשיכים ליהנות מביקוש גובר למערכות הרובוטיות המתקדמות שלנו ומהכרה של יזמים ומפעילי חניונים ומחסנים ביתרון התחרותי של הטכנולוגיה של החברה ואיכות מוצריה. הסכם חשוב זה מאפשר ליוטרון להרחיב את פעילותה למטרופולינים נוספים בארה”ב בהם אנו מזהים פוטנציאל עסקי גבוה. בנוסף לפעילות שלנו באזור ניו-יורק, ניו ג’רזי, לוס אנג’לס, בוסטון, יוסטון וסן פרנסיסקו. אנו מאמינים כי הפתרונות החדשניים שלנו, המתבססים גם על יכולות לטעינת רכבים חשמליים, בשילוב עם השדרוג וההרחבה של המערך התפעולי בו השקענו השקעה ניכרת, יאפשרו לנו להאיץ את קצבי הצמיחה ולהמשיך להגדיל את צבר ההזמנות הגבוה של החברה”.

צבר ההזמנות של יוטרון, אשר צמח בשיעורי צמיחה גבוהים מאוד במהלך השנים האחרונות, הסתכם בכ-220 מיליון ₪ ליום ה-29 במרץ 2020. החברה השקיעה בשנתיים האחרונות השקעות ניכרות בפיתוח חדשנות טכנולוגית של מוצריה, ובהרחבה ושידרוג של מערך התפעול, תהליכי ההנדסה והעברה מפיתוח לייצור, תהליכי רכש וייצור, לרבות איתור וניהול קבלני משנה ברחבי העולם להיערכות לייצור בהיקפים גבוהים, באיכות ובמחירים הנדרשים לביצוע הפרוייקטים בצבר ההזמנות ולצמיחה בפעילות.

פתרון החניה האוטונומית של יוטרון מאפשר ליזמי נדל”ן ואדריכלים להציע לנהגים – דיירי הבניין ומשתמשים מזדמנים – חוויית חניה ייחודית. הפתרון האוטונומי הופך את חוויית החניה לשירות VIP אקסקלוסיבי (valet parking) ומהווה אלמנט יוקרתי מבדל בשוק התחרותי של מגדלי המשרדים והמגורים, ובעתיד אף צפוי להשתלב עם טכנולוגיית הרכבים האוטונומיים.

לחניון האוטונומי של יוטרון יתרונות רבים נוספים וביניהם: עלות כוללת נמוכה יותר; חסכון בנדל”ן יקר; ידידותיות לסביבה – צריכה נמוכה של חשמל, צמצום פליטת מזהמים, פעולה שקטה, והקטנת הצורך בחפירה מתחת לקו מי התהום; עלויות תחזוקה נמוכות; שימור העיצוב החיצוני של המבנה וכן נוחות ונגישות משופרת לבעלי צרכים מיוחדים. חניון אוטונומי אף מציע ביטחון אישי וביטחון רכוש מוגברים בהיותו מתוכנן להקשות על פגיעה בבעל הרכב או לגנוב את הרכב בחניון מסוג זה, ובכך יכול להוזיל את דמי הביטוח ליזמים.

בתקופה המאתגרת שמביאה מגיפת הקורונה, מספקות מערכות החניה האוטונומיות של יוטרון, ביצוע תהליך חניה, שליפה מהחניון ותשלום, זאת באמצעות אפליקציית טלפון, ללא מגע פיסי או חשיפה כלשהי לעובדים, נהגי Valet או משתמשים אחרים בחניון.

אודות יוטרון

יוטרון בע”מ היא חברה ישראלית ציבורית העוסקת בתחום הפתרונות האוטומטים: תכנון, הקמה ותחזוקה של חניונים רובוטיים ומערכות לוגיסטיות אוטומטיות בעיקר מחסנים ומרכזי הפצה אוטומטיים.

מניות יוטרון נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

יוטרון מעסיקה כ-100 עובדים; מטה החברה ומשרדיה בישראל ממוקמים בקריית שדה התעופה. החברה נמצאת בשליטת קרן פימי ומייסד החברה חיים שני, המכהן כמנכ”ל החברה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button
דילוג לתוכן