בריאותחדשות

לראשונה חברות ישראליות יכולות לייצא זרעי קנאביס

בעקבות פעילות פורום חברות זרעי הקנאביס הרפואי באיגוד לשכות המסחר לתיקון החלטת הממשלה 4490 כך שיתאפשר לייצא לראשונה גם זרעי קנאביס

תיקון ההחלטה, שהיווה אחת הסיבות העיקריות להקמת הפורום, פותח אפיק כלכלי משמעותי עבור תעשיית זרעי הקנאביס הישראלית וישמור על ישראל כמובילה עולמית בתעשיית הזרעים באמצעות פיתוחים וחדשנות.

הישג לחברות זרעי הקנאביס הרפואי: בעקבות פעילות אינטנסיבית של  פורום חברות זרעי הקנאביס הרפואי באיגוד לשכות המסחר בראשות מנכ”ל BetterSeeds (לשעבר חברת קאנבריד), עדו מרגלית, שונתה החלטת הממשלה 4490 לייצוא של קנאביס רפואי, כך שיתאפשר לייצא גם זרעי קנאביס. שינוי ההחלטה התקבל בהצבעה במסגרת אישור חוק ההסדרים בממשלה בתחילת אוגוסט. 

הפורום הוקם תחת חטיבת הזרעים באיגוד לשכות המסחר, בתחילת 2020, כדי לקדם את הנושאים הרגולטוריים של חברות זרעי הקנאביס הרפואי במסגרת חטיבת הזרעים ובראשם ביטול האיסור לייצא זרעי קנאביס. 

את המהלך להקמת הפורום, אליו הצטרפו חברות זרעי קנאביס נוספות, יזמה והובילה חברת “קאנבריד”, כיום BetterSeeds, ומאז הפורום והחטיבה פעלו אל מול משרד הבריאות ויחידת הקנאביס הרפואי (היק”ר) ומול משרדי  החקלאות, הכלכלה וביטחון הפנים, לשינוי החלטה 4490 כך שיתאפשר ייצוא של זרעי קנאביס מישראל.

תיקון ההחלטה, פותח אפיק כלכלי משמעותי עבור תעשיית זרעי הקנאביס הישראלית וישמור על ישראל כמובילה עולמית בפיתוחים וחדשנות בתעשיית הזרעים. החברות הישראליות בתחום נחשבות לפורצות דרך ולמתקדמות בעולם ביכולותיהם לפתח ולייצר זרעי מכלוא של קנאביס המוגדרים בתעשייה העולמית כ”גביע הקדוש” של התחום. 

מנכ”ל BetterSeeds וראש פורום חברות זרעי הקנאביס הרפואי באיגוד לשכות המסחר, עדו מרגלית: “תיקון החלטת הממשלה הוא צעד חשוב ואני מודה לשותפיי בפורום, להנהלת חטיבת הזרעים וללשכת המסחר על שיתוף הפעולה ועל ההירתמות שהביאו לבשורה חשובה זו. 

זה גם המקום להודות לגורמי הממשל מולם עבדנו על הדלת הפתוחה והאוזן הקשבת. אישור יצוא זרעי הקנאביס יבטיח את המשך פעילות המחקר והפיתוח הישראליים המהווים מנוע מרכזי בהתפתחות תעשיית הקנאביס הישראלית. אין ספק כי הסרת החסמים מעל פעילות היצוא תביא לתרומה משמעותית לתוצר, לתעסוקה, לחיזוק המו”פ הישראלי, לגידול בהכנסות המדינה ממסים ותאפשר לחברות הישראליות להמשיך וליהנות מראשוניות וממובילות בשוק העולמי המתהווה.”

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן