חברות בחו"לחדשות

למעלה מ-900 סטרטאפים ישראלים פועלים באיחוד האירופי – מעסיקים 24.2 אלף מתושבי היבשת

מיפוי ראשון מסוגו של חברות ההייטק הישראלית הפועלות באירופה מגלה ש-912 סטרטאפים ישראלים פועלים ב-28 מדינות באיחוד ומעסיקים 24,223 מתושבי אירופה

מיפוי ראשון מסוגו של חברות ההייטק הישראלית הפועלות באירופה מגלה ש-912 סטרטאפים ישראלים פועלים ב-28 מדינות באיחוד ומעסיקים 24,223 מתושבי אירופה.

הפרויקט המקיף שכלל ניתוח פעילויות החברות במדינות השונות, תרומתן לתעסוקה וסקרי הציפיות של מנהלי החברות נערך בשיתוף פעולה בין חממת החדשנות של האיחוד האירופי בישראלי Eit Hub Israel, המינהלת הישראלית למו”פ האירופי ISERD וחברת CQ Global הישראלית המתמחה בגיוס גלובלי. ריכוז הנתונים נמשך מספר חודשים על ידי צוות אנליסטים מטעם עורכי המחקר, והתבסס על נתונים מSNC, IVC- ומקורות מידע נוספים ברשת. הדו”ח נחשף באירוע חגיגי לציון 25 שנים לכינון קשרי המו”פ בין האיחוד האירופי לבין ישראל בהשתתפות שגרירי המדינות.

ניתוח תחומי הפעילות של החברות הישראליות באירופה מגלה שלמעלה משליש מהן עוסקות בטכנולוגיות מידע ותוכנה והאחרות באינטרנט, תקשורת, ביומד וקלינטק. מרכז הפעילות העיקרי של הסטרטאפים הישראלים הוא בבריטניה עם 405 חברות הייטק שמעסיקות 6363 מתושבי הממלכה. בגרמניה ממוקמים 240 סטרטאפים ישראלים שמספקים עבודה ל-3135 גרמנים ואילו בצרפת 183 חברות עם 1985 עובדים. בשלוש המדינות האלו מועסקים 55% מכלל עובדי הסטרטאפים הישראלים באירופה. 62% מכלל החברות מנהלות פעילות מכירות ושיווק באירופה ול-23% מרכזי מחקר ופיתוח.

עורכי המחקר ערכו שיחות עומק עם סטרטאפיסטים הפועלים באירופה מהן עולה ש-37% מצפות לצמיחה וגידול בשנה הקרובה. 16% מהחברות נעזרו בסיוע של האיחוד האירופי בשלבי ההקמה וההתרחבות. הם ציינו בין השיקולים להחלטתם לעבוד באירופה את שוק היעד האטרקטיבי למוצרים, כדי להיות קרובים ללקוחות, הרגולציה, תוכניות תמיכה ושותפים מהיבשת.

לדברי יותם צוקר, מחברת CQ Global, הקרבה הגאוגרפית בין אירופה לישראל, לצד היסטוריה ארוכה וענפה של קשרים פוליטיים, חברתיים וכלכליים הופכת את מערכת היחסים הזו לבעלת פוטנציאל רב בכל הנוגע ליזמות ולטכנולוגיה. המוניטין של חברות סטארט-אפ ישראליות בולט במיוחד בארצות-הברית, אולם גם במדינות אירופה השונות ניתן להתרשם מנוכחות הולכת וגדלה. הצורך בכתיבת הדו”ח נולד מהיעדרה של תמונה טובה לגבי מצב החברות הישראליות הפועלות באירופה והתרומה ההדדית לפיתוח כלכלי בין המדינות, בעיקר בתחום התעסוקה. אנו מקווים שהמידע יסייע לסטרטאפים שמעוניינים לפעול באירופה ולמשקיעים.

עדי בראל, מנכ”לית EIT Hub Israel , אומרת כי הדוח מהווה צעד אסטרטגי במיפוי הפוטנציאל ביחסי ישראל אירופה בתחומי הכלכלה והחדשנות ומניח את התשתית לפיתוחים ושיתופי פעולה נוספים. הדוח מהווה כלי המאפשר, למקבלי החלטות, קובעי מדיניות והשחקנים השונים בשני האקוסיסטמים לזהות מגמות ולהבין את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בקשר העסקי בין חברות טכנולוגיה ישראליות והשוק האירופאי. הדוח הזה מהווה חלק באסטרטגיה להעמקת הקשרים בין ישראל ואירופה והגדלת סל ההזדמנויות העסקיות בתחומי החדשנות.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן