חדשות

יש לכם מיזם, פרויקט או מחקר בתחום האנרגיה המתחדשת?

תוכנית בירד אנרגיה תחלק מענקים של עד 1.5 מיליון דולר לפרויקטים נבחרים

אנרגיה מתחדשת, דלקים חלופיים והפחתת פליטות פחמן: בירד אנרגיה מחפשת חברות וגופי מחקר ישראליים ואמריקאיים העוסקים בתחום האנרגיה הירוקה.

תוכנית בירד אנרגיה (BIRD Energy), של קרן BIRD הדו-לאומית ישראל-ארה”ב, הכריזה על קול קורא לתמיכה במיזמים ישראליים-אמריקאיים בתחומי האנרגיה המתחדשת, התייעלות אנרגטית, גז טבעי וטכנולוגיות להפחתת פליטות פחמן.הפרויקטים הזכאים להשתתף בתוכנית הם שיתופי פעולה במחקר ופיתוח בין חברה אמריקאית לחברה ישראלית, או שיתוף פעולה בין חברה באחת המדינות לאוניברסיטה או גוף מחקר אקדמי במדינה השנייה. כמו כן, לפרויקט חייב להיות פוטנציאל מסחרי משמעותי.

התחומים המרכזיים בהם תומכת תוכנית בירד אנרגיה הינם: אנרגיה סולארית, אנרגיית רוח, טכנולוגיות רכב מתקדמות, דלקים חלופיים, טכנולוגיות בתחום הגז הטבעי, רשת חשמל חכמה, אחסון אנרגיה, אנרגיה במשק המים, ייצור מתקדם, טכנולוגיות הקשורות לאנרגיה מתחדשת או להתייעלות אנרגטית וכן טכנולוגיות בינה מלאכותית בניהול אנרגיה. תחום הטכנולוגיות להפחתת פליטות פחמן נוסף גם הוא לקול הקורא במטרה לצמצם את נזקי משבר האקלים כחלק מהמאמץ הגלובלי להגבלת העלייה בטמפרטורות.

מקסימום המענק לפרויקט במסגרת בירד אנרגיה יעמוד על 1.5 מיליון דולר לפרויקט (ועד 50% מעלות המחקר והפיתוח של אותו פרויקט).

לימור נקר-וינסנט, מנהלת תוכנית בירד אנרגיה ציינה כי “התוכנית שהוקמה ב-2009 על ידי משרד האנרגיה האמריקאי, משרד האנרגיה הישראלי ורשות החדשנות בישראל, מממנת שיתופי פעולה בין חברות מישראל ומארצות הברית שמטרתם לקדם את צורכי האנרגיה של החברה המודרנית ממקורות מתחדשים ברי־קיימא, לעודד התייעלות אנרגטית ולצמצם את פליטת גזי החממה. הפרויקטים המוגשים לתוכנית עוברים בדיקה קפדנית על ידי בוחנים ישראלים מטעם רשות החדשנות ומשרד האנרגיה ובוחנים אמריקאים ממשרד האנרגיה האמריקאי. עד היום, מימנה התוכנית יותר מ-60 פרויקטים בהשקעה ממשלתית כוללת של מעל ל-50 מיליון דולר, ובהשקעה נוספת של 65 מיליון דולר מהמגזר הפרטי. חברות ומוסדות מחקר ישראליים ואמריקאיים מוזמנים ליצור עימנו קשר על מנת שנוכל לסייע באיתור שותפים ולתמוך בשיתופי הפעולה ובהגשות לתוכנית״. 

בין הפרויקטים המצליחים שבירד אנרגיה השקיעה בהם ניתן למנות פרויקט של חברת Panoramic Power הישראלית, שהביא לרכישתה על ידי Centrica והקמת מרכז פיתוח בתחום האנרגיה בישראל;  פרויקט של חברת Ecoplant הישראלית שפיתחה פלטפורמת IoT מבוססת בינה מלאכותית לחיסכון באנרגיה במפעלי תעשייה, שנרכשה על ידי חברת Ingersoll Rand והקמת מרכז פיתוח בישראל; חברת Gencell המפתחת מערכות גיבוי מבוססות תאי דלק אלקטרוכימיים; חברת ZOOZ POWER, המפתחת טכנולוגיה לטעינה אולטרה-מהירה של רכבים חשמליים גם במיקומים בהם תשתית החשמל מוגבלת בהספק; חברת ברנמילר אנרגיה שהקימה מתקן אגירת אנרגיה בקמפוס של אוניברסיטת ניו יורק ועוד.

תהליך הגשת המועמדות הוא מקוון ודורש בחינה מקדימה של קרן בירד. הדד ליין להגשת תקציר מנהלים הינו ה-1 ביולי 2024, והצעות מלאות ניתן להגיש עד ה-5 בספטמבר, 2024. ההחלטות על הפרויקטים הנבחרים יתקבלו בנובמבר 2024. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן