חדשות

חברת הסטארטאפ Spines מגייסת 6.5 מיליון דולר לפלטפורמת הוצאה לאור מבוססת בינה מלאכותית

הפלטפורמה משלימה בתוך שבועיים הפיכת טקסט לספר, כולל עריכה מלאה, עיצוב, הפקה וקידום בערוצי השיווק

חברת הסטארטאפ Spines (לשעבר BooxAI), המפתחת ומנהלת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית להוצאה לאור של ספרים באנגלית, השלימה סבב גיוס סיד בהיקף של 6.5 מיליון דולר, בהובלת קרן Aleph ובהשתתפות המשקיע הקיים קרן M-Fund, בנק ההשקעות LionTree LLC ודן סניור, מחבר רב המכר הבינלאומי “Startup Nation”. 

הפלטפורמה של Spines מנהלת את כל שלבי ההפקה, ההדפסה והקידום של ספרים חדשים, כולל ספרים מודפסים, אלקטרוניים או ספרי אודיו. התהליך נמשך שבועיים בלבד מקבלת הטקסט ועד לפרסום הספר, לעומת ממוצע של שישה חודשים כיום, ובעלויות נמוכות בכ-30% בממוצע. אלגוריתם ה-AI מבצע הגהה ועריכה של הטקסט ומבצע עיצוב מלא של הספר, כולל הצעת למעלה מ-70 גרסאות מעוצבות שונות לכריכה הקדמית והאחורית. מנהל הפקה עוקב באופן צמוד אחר התקדמות התהליך והמחבר יכול להחליט בכל שלב לעבור לטיפול אנושי של עורך. 

עם יציאת הספר Spines  מטפלת באופן אוטומטי בקידום, כולל רישום הספר בלמעלה ממאה ערוצי הפצה והתאמת הטקסט באמצעות אופטימיזצית מטא-דאטה ובינה מלאכותית כך שהוא יופיע במיקום גבוה בחיפושים של קהל היעד, מה שיוצר כיום את ההבדל בין הצלחה לבין כישלון. בהמשך מספקת הפלטפורמה אפשרות לניהול תמלוגים ותשלומי הפצה.

תעשיית ההוצאה לאור בארה”ב מוערכת כיום ב-37 מיליארד דולר וממשיכה לגדול הודות להתפתחות תחום הספרים הדיגיטליים וערוצי השיווק אונליין. לצד זה, תהליך ההפקה מתנהל עדין בדרכים אנלוגיות מיושנות. סופרים שמנסים לקדם את ספרם בכוחות עצמם ללא עזרת אנשי מקצוע נתקלים בקשיים ורובם אינם מצליחים לחצות את רף מינימום המכירות כדי לייצר רווח מהספר שלהם. למעטים מהסופרים יש את הזמן, הכסף או המומחיות לנהל קמפיינים שיווקיים שיכולים להפוך את הספרים שלהם לרבי מכר.  

יהודה ניב, מייסד ומנכ”ל Spines: “המטרה שלנו היא לאפשר לסופרים להתמקד במה שהם הכי טובים – לכתוב ספרים מעניינים. אנחנו מסירים מהם את הנטל של התעסקות בהיבטים הטכניים של ההפקה והשיווק ששואבים מהם זמן ומשאבים מיותרים. סבב הגיוס הוא הבעת אמון של המשקיעים בטכנולוגיה שלנו ויאפשר לנו להתרחב באופן משמעותי ולשנות את הסטטוס קוו היקר והלא יעיל בשוק הספרים העולמי. מאז תחילת הפעילות אנחנו מקבלים הצעות לשפות נוספות, ובהמשך הדרך זה כנראה גם יקרה.” 

מייקל אייזנברג, שותף מנהל ומייסד בקרן Aleph: “חברת Spines היא דוגמה נהדרת להשקעה מדויקת מבחינתנו בתחום ה-AI. היא ממנפת את ההתקדמות האדירה בתחום הבינה המלאכותית בשנים האחרונות כדי להפוך תעשייה ותיקה להרבה יותר יעילה, טובה וזמינה להרבה יותר סופרים. כמי שהתנסה בעצמו כסופר בתהליכי הכתיבה וההוצאה לאור, אני יכול לומר מהכרות אישית שתהליך הוצאת הספרים הנוכחי הוא יקר, ארוך ורצוף בקשיים. יהודה, בעצמו מו”ל ותיק, מנוסה ומצליח, והצוות המוכשר של המייסדים והעובדים, הם בדיוק האנשים הנכונים להביא כל היבט של תהליך הוצאת הספרים אל המאה ה-21 באמצעות יכולות הבינה המלאכותית”. 

ליאור אלקן, שותף מנהל של M-Fund: “חברת Spines קמה כדי להיות פלטפורמת ההוצאה לאור הגדולה ביותר. הרבה לפני השקת ה-ChatGPT, יהודה הציג לנו חזון אמביציוני לשוק הענק של ההוצאה לאור, תחום שקרנות הון סיכון מסורתיות פחות הסתכלו עליו. עם תמיכת השותפים לדרך, החזון קורם עור וגידים בזכות יהודה וצוות היזמים שגיבש.”

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן