בריאותחדשות

השקת מוצרי קנאביס רפואי בגרמניה

חברת התרופות הבינלאומית ד”ר רדי’ס ומדיקיין מכריזות על השקת מוצרי קנאביס רפואי בגרמניה

  • השקת מוצרי קנאביס רפואי נבעה מהסכם בין שתי החברות שנחתמו ב-2021.
  • ד”ר רדי’ס תהיה המפיץ הבלעדי של כמה ממוצרי הקנאביס הרפואי של מדיקיין בגרמניה.
  • בנוסף, ד”ר רדי’ס ומדיקיין התקשרו בהסדר שיתוף פעולה ומימון משותף המתייחס לניסוי קליני שלב שני למוצר קנאביס רפואי שמטרתו להקל על סימפטומים של התנהגות ותסמינים פסיכולוגיים של דמנציה (BPSD). עם ההשקה, ד”ק רדי’ס תחזיק בזכויות מכירה ושיווק בלעדיות של המוצר באירופה (למעט רוסיה ומדינות חבר העמים).

מעבדות ד”ר רדי’ס בע”מ יחד עם החברות הבנות שלה (המכונה ביחד “ד”ר רדי’ס”) ומדיקיין הלת יחד עם חברות הבת שלה (המכונה ביחד “מדיקיין”) הכריזו היום על השקת מוצרי הקנאביס הרפואי שלהם בגרמניה.

כחלק משיתוף פעולה בין ד”ר רדי’ס ומדיקיין  שהחל ב-2021, מדיקיין תספק את מוצרי קנאביס הרפואי ל ד”ר רדי’ס מהמתקן שלה בפורטוגל הפועל בסטדנדט תקינה של EU-GMP ביחד עם תמיכה לוגיסטית ורגולטורית. כמפיץ בלעדי של המוצרים בגרמניה, ד”ר רדי’ס תספק גישה למוצרי הקנאביס הרפואי של מדיקיין תחת מותג משלה הנתמך על ידי צוות תעמולה רפואי מיוחד שיספק לצוות הרפואי מידע על השימוש במוצרים והדרכה על תהליך השתתפות מבטחי הבריאות במימון התרופות.

ההשקה מסמנת את כניסתה של מדיקיין לשוק הגדל של תרופות מבוססות הקנאביס באירופה.  עבור ד”ר רדי’ס, ההשקה מחזקת את נוכחותה בשוק הקנאביס הרפואי הצומח של גרמניה, בהתבסס על הרכישה האחרונה שלה של Nimbus Health GmbH המתמחה בהפצה, רישום, מכירה ושיווק של קנאביס רפואי.

עם למעלה מ-83 מיליון תושבים שנהנים מגישה רחבה לשירותי בריאות, גרמניה כבר מייצגת יותר ממחצית משוק הקנאביס הרפואי הנוכחי באיחוד האירופי, הודות לתקנות מפותחות והחזר מקופות חולים לקנאביס רפואי בנסיבות מסוימות. הדרישה לתרופות מבוססות קנאביס גדלה במהלך השנים האחרונות, מונעת על ידי הלגליזציה של הפרלמנט הגרמני (בונדסטאג) לקנאביס רפואי בשנת 2017. שוק הקנאביס הרפואי בגרמניה מוערך בכ-122 מיליון יורו עם צמיחה של כ-25% בשנת  2021 בהשוואה לשנת 2020 ושיעור גידול שנתי מורכב של כ-55% מאז 2017. כ-150,000 חולים גרמנים נהנים מקנאביס רפואי לצרכים הבריאותיים שאינם מסופקים בעזרת תרופות קונבנציונאליות, על פי הדיווחים במיוחד בתחום ניהול כאבים, ספסטיות, אנורקסיה, הקאות, דיכאון.

ד”ר רדי’ס ומדיקיין חתמו גם על הסכם למימון משותף של ניסוי קליני שלב שני עבור מוצר קנאביס שמטרתו להקל על סימפטומים של תסמינים התנהגותיים ופסיכולוגיים של דמנציה  (BPSD). עם סיום המחקר, ד”ר רדי’ס תחזיק בזכויות מכירה ושיווק בלעדיות עבור מוצר כזה באירופה (למעט רוסיה ומדינות חבר העמים). הצדדים מצפים להתחיל בניסוי הקליני של המוצר במהלך המחצית השנייה שנת 2022. BPSD מתייחס לספקטרום של תסמינים לא-קוגניטיביים ולא-נוירולוגיים הנצפים בדרך כלל של דמנציה, כגון סערת נפש, תוקפנות, פסיכוזה, דיכאון ואדישות.

פטריק אגניאן, ראש מחלקת התרופות הגנריות של  ד”ר רדי’ס באירופה אמר: “שיתוף הפעולה הזה עם מדיקיין מדגים את ההתחייבות של ד”ר רדי’ס לתפוס עמדת מנהיגות בשוק הקנאביס הרפואי הצומח במהירות באירופה. עם מדיקיין, אנו מאחדים כוחות עם שותף מוטה מחקר ומובחן בתחום הקנאביס הרפואי. אנו שמחים מאוד על שיתוף הפעולה האסטרטגי והרב מימדי עם מדיקיין, אשר משלים עוד יותר את המשימה שלנו להאיץ את הגישה לקנאביס רפואי כדי לענות על צורכי מטופלים שלא נענו ולשפר את איכות החיים של החולים”.

יוסי בן עמרם, מייסד משותף ומנכ”ל קבוצת מדיקיין אמר: “שיתוף הפעולה הזה מבטא את האסטרטגיה של מדיקיין לפיתוח מוצרים רפואיים מבוססי מחקר ושיתוף פעולה עם חברות תרופות מובילות על מנת למכסם את הפוטנציאל של תרופות אלו עבור החולים. שיתוף הפעולה הזה הוא צעד חשוב מאוד עבור מדיקיין, לטווח קצר, הבינוני וארוך ולא יכולנו להיות נרגשים יותר לשתף פעולה עם חברה בעלת מוניטין, משאבים וידע כמו של ד”ר רדי’ס. משאבי המחקר והפיתוח והידע האגרוטכני והביולוגי של מדיקיין הספציפיים לקנאביס, בשילוב עם יכולות המכירה, השיווק וההפצה המוכחות של ד”ר רדי’ס , הנוכחות הגיאוגרפית הרחבה שלהם, ויכולותיהם החזקות בתחומי הרגולציה ופיתוח תרופות גנריות, יוצרות שותפות סינרגטית שיכולה לעמוד בחזית יצרניות שוק הקנאביס הרפואי באירופה בעתיד הנראה לעין.”

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן