חדשותסטארטאפ ניישן

אדג’יו תרפיוטיקס מכריזה על ADG20

הוא הנוגדן החד-שבטי הראשון שעומד בנקודות קצה ראשוניות עם מובהקות סטטיסטית על פני טיפול מניעתי וטיפול לפני ואחרי חשיפה לקוביד-19 ומתכננת לבקש אישור לשימוש חירום בארה”ב

הסיכון לקוביד-19 סימפטומטי הופחת ב-71% בהשוואה לפלצבו בטיפול מונע לפני חשיפה ו-75% בהשוואה לפלצבו בטיפול מונע לאחר חשיפה.

הסיכון לאשפוז או מוות בקרב נבדקים עם קוביד-19 קל עד בינוני הופחת ב-66% בהשוואה לפלצבו באוכלוסיית ניתוח היעילות העיקרית וב-77% בהשוואה לפלצבו במשתתפים שקיבלו טיפול תוך שלושה ימים מהופעת התסמינים.

התוצאות הכספיות לשנה המלאה והרבעון הרביעי של 2021 דווחו; 591 מיליון דולר במזומן והשקעות צפויים להספיק כדי לממן את הפעילות עד וכולל המחצית השנייה של 2024.

Adagio Therapeutics, Inc. (נאסד”ק: ADGI), חברת ביו-פרמה בשלב קליני המתמקדת בגילוי, פיתוח ומסחור של פתרונות מבוססי נוגדנים למחלות זיהומיות עם פוטנציאל מגיפה, דיווחה כי הגיעה בהצלחה לנקודות הקצה העיקריות עם מובהקות סטטיסטית עבור כל שלוש האינדיקציות בניסויים הקליניים הגלובליים המתמשכים של החברה, בשלב 2/3, המבוצעים לצורך הערכת תרופת הניסוי שלה, Adintrevimab) ADG20) כטיפול מונע לפני ואחרי חשיפה (EVADE) וטיפול (STAMP) עבור COVID-19. EVADE ו-STAMP נערכו בעיקר בתקופה שבה גרסאות SARS-CoV-2 שלפני האומיקרון היו דומיננטיות. לאחר הופעת הווריאנט אומיקרון, בניתוח מחקר שהוגדר מראש בתת-קבוצה של קבוצת טרום החשיפה, נצפתה הפחתה משמעותית מבחינה קלינית במקרים של COVID-19 סימפטומטי עם Adintrevimab בהשוואה לפלצבו. בשני הניסויים, להזרקה תוך שרירית (IM) בודדת של Adintrevimab במינון 300 מ”ג היה פרופיל בטיחות דומה לזה של פלצבו. בהתבסס על נתונים אלה, Adagio מתכננת ליצור קשר עם מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) ולהגיש בקשה לאישור שימוש בחירום (EUA) ברבעון השני של 2022 עבור Adintrevimab למניעה והן לטיפול בקוביד-19.

בנוסף, Adagio סיפקה עדכון על המחקר המתמשך שלה שלב 1 שמעריך adintrevimab במינונים גבוהים יותר ועל פעילויות מחקר הקשורות להנדסה מחדש של Adintrevimab וזיהוי של נוגדנים חדשים כדי לטפל בקוביד-19 ווירוסים אחרים.

“קוביד-19 ממשיך להציב אתגרים משמעותיים ברחבי העולם, שכן הולכת ופוחתת בשילוב עם הופעת גרסאות עמידות הובילו לגלי מחלות מתמשכים. אנו מאמינים כי חבילת אפשרויות – המשתרעת על פני מניעה וטיפול – נדרשת כדי לטפל ביעילות בנגיף זה כפי שהוא ממשיך להתפתח, ונתונים אלה נותנים לנו ביטחון בתפקיד הפוטנציאלי ש- Adintrevimab יכול למלא בארסנלים של רופאים”, אמר דיוויד הרינג, MBA, מנכ”ל זמני ומנהל התפעול הראשי של Adagio. “בהתבסס על הנתונים של EVADE ו- STAMP, כולל ההשפעות שנצפו בניתוחים ראשוניים של משתתפים שנרשמו לאחר הופעתו של וריאנט אומיקרון, הצוות שלנו יוזם דיונים עם ה- FDA ומכין הגשת EUA עבור adintrevimab. עם יותר ממיליון מנות של adintrevimab מובטח לשנת 2022 ומצב פיננסי מוצק צפוי לקחת אותנו למחצית השנייה של 2024, אנו אופטימיים לגבי הדרך קדימה ואת ההשפעה adintrevimab יכול להיות עבור אנשים רבים ברחבי העולם, במיוחד אלה בסיכון גבוה עם תחלואה משותפת, שממשיכים להזדקק לאפשרויות”.

EVADE נתונים ראשוניים

EVADE הוא ניסוי קליני עולמי, רב-מרכזי, בהסוואה כפולה, מבוקר פלצבו עבור שלב 2/3, המעריך Adintrevimab במינון IM של 300 מ”ג בשתי קבוצות עצמאיות למניעת COVID-19. המחקר כולל קבוצה תחת רפואה מונעת לפני חשיפה (PrEP) וקבוצה תחת רפואה מונעת לאחר חשיפה (PEP). אוכלוסיית המחקר מורכבת ממבוגרים ומתבגרים בסיכון לזיהום SARS-CoV-2 עקב חשיפה שדווחה לאחרונה או שמצבם הבריאותי העמיד אותם בסיכון מוגבר לחלות בזיהום SARS-CoV-2 ולפתח קוביד-19 סימפטומטי.

בניתוח היעילות העיקרי של קבוצת ה-PrEP, Adintrevimab היה קשור עם שכיחות נמוכה יותר של קוביד-19 סימפטומטי בהשוואה לפלצבו עד החודש השלישי להופעת האומיקרון, המוקדם מביניהם (12/730, 1.6% לעומת 40/703, 5.7%, בהתאמה). הפרש הסיכון המתוקנן היה 4.0%- (95% CI -6.0, -2.1; p <0.0001), מה שהראה ירידה של 71% בסיכון יחסי לטובת Adintrevimab במשך שלושה חודשים. במהלך הבדיקה היו חמישה אשפוזים (0.7%) הקשורים ל-COVID-19 בקבוצת הפלצבו בהשוואה לאף אחד בקבוצת ה-Adintrevimab. בניתוח מחקרי שהוגדר מראש עבור קבוצת ה-PrEP, שכללה 402 משתתפים (196 ו-206 בקבוצות Adintrevimab ופלצבו, בהתאמה) לאחר הופעת האומיקרון (BA.1), אובחנה הפחתה משמעותית מבחינה קלינית במקרים של COVID-19 סימפטומטי נצפו עם Adintrevimab, בהשוואה לפלצבו. Adintrevimab היה קשור להפחתת סיכון יחסית של 59% ו-47% עם מעקב המשך חציוני של 56 ו-77 ימים, בהתאמה (p <0.05 נומינלי).

בניתוח היעילות העיקרי בקבוצת ה-PEP, Adintrevimab הגיע למובהקות סטטיסטית ונקשר עם שכיחות נמוכה יותר של COVID-19 סימפטומטי עד יום 28 בהשוואה לפלצבו (3/173, 1.7% לעומת 12/175, 6.9%, בהתאמה). הפרש הסיכון המתוקנן היה 4.9%- (95% CI: -8.8, -1.0; p=0.0135), מה שמוכיח ירידה של 75% בסיכון יחסי לטובת Adintrevimab במשך 28 ימים. היו שני אשפוזים (1.1%) הקשורים ל-COVID-19 בקבוצת הפלצבו בהשוואה לאף אחד בקבוצת ה-Adintrevimab.

בקבוצות ה-EVADE, שהכילו 1,239 משתתפים שטופלו ב-Adintrevimab עם טווח מעקב חציוני של 140 ימים עבור קבוצת ה-PrEP ו-126 ימים עבור קבוצת ה-PEP, נכון ל-2 במרץ 2022, פרופיל הבטיחות היה דומה לזה של פלצבו. השכיחות של תופעות לוואי (AE), כולל תופעות לוואי חמורות (SAE), הייתה דומה בין קבוצות ה-Adintrevimab והפלצבו. לא דווח על SAE הקשורים לתרופות מחקר, כולל מקרי מוות. התופעות השכיחות ביותר שדווחו היו תגובות במקום ההזרקה, שרובן היו קלות או בינוניות בחומרתן והתרחשו בשכיחות דומה בשתי הקבוצות.

נתונים ראשוניים של STAMP

STAMP הוא ניסוי קליני גלובלי, רב-מרכזי, כפול הסוואות, מבוקר פלצבו עבור שלב 2/3 המעריך Adintrevimab במינון IM של 300 מ”ג בחולים עם COVID-19 קל עד בינוני הנמצאים בסיכון גבוה להתקדמות המחלה. Adintrevimab היה קשור בשכיחות נמוכה יותר מבחינה סטטיסטית לאשפוזים הקשורים ל-COVID-19, או בכלל, הגורמים למוות עד היום ה-29 בהשוואה לפלצבו (8/169, 4.7% לעומת 23/167, 13.8%), עם הפרש סיכון מתוקנן של 8.6%- (95% CI: -14.65, -2.57; p=0.0052), המדגים ירידה של 66% בסיכון יחסי לטובת Adintrevimab. מוות אחד (0.6%) התרחש בקבוצת ה-Adintrevimab, בהשוואה לשישה מקרי מוות (3.6%) בקבוצת הפלצבו עד היום ה-29. בחולים שטופלו בתוך שלושה ימים מהופעת התסמינים (adintrevimab n=91, פלצבו n=85), Adintrevimab הפחית את הסיכון לאשפוז קוביד-19 או למוות מכל סיבה שהיא ב-77% בהשוואה לפלצבו. ב-STAMP נכללו 63 משתתפים (29 בקבוצת Adintrevimab ו-34 בקבוצת הפלצבו) עם זיהום בקוביד-19 עם וריאנט אומיקרון. היו שני אירועים של אשפוז הקשור ל-COVID-19 וללא מקרי מוות עד היום ה-29 בקרב המטופלים עם אומיקרון, ושני אירועי האשפוז התרחשו בקבוצת הפלצבו.

ב-STAMP, ב-192 משתתפים שטופלו ב-Adintrevimab עם מעקב חציוני של 73 ימים בקבוצת ה-Adintrevimab החל מה-2 בפברואר 2022, ניתוק הנתונים, השכיחות של AE, כולל SAE, הייתה נמוכה יותר בקבוצת Adintrevimab. לא דווח על SAE הקשורים לתרופות מחקר, כולל מקרי מוות. התופעות הנפוצות ביותר שדווחו היו תגובות במקום ההזרקה, כולן היו קלות או בינוניות בחומרתן, והתרחשו בשכיחות דומה בשתי הקבוצות.

“בשם כל צוות Adagio, אני רוצה להודות לחוקרים הרבים, לצוותים הקליניים, והכי חשוב, למטופלים, למשפחות ולמטפלים על השתתפותם בניסויים הקליניים שלנו. אנו מעודדים מהנתונים ומצפים להגשת EUA ולדון בתוצאות אלו עם ה-FDA ורשויות רגולטוריות אחרות. יתר על כן, אנו ממשיכים במאמצי המחקר שלנו לשפר את פעילות Adintrevimab נגד אומיקרון ולזהות נוגדנים המכוונים לתחומים חדשים, אשר יספקו מועמדים נוספים למוצרים פוטנציאליים שאפשר יהיה לקחת לפיתוח קליני. ביחד, מאמצים אלה מציגים את היכולת של הפלטפורמה והמומחיות שלנו לגלות, לעצב ולהנדס נוגדנים חדשים, ולבצע ניסויים קליניים גלובליים, כדי לטפל במחלות זיהומיות פוטנציאליות”, אמרה אלי הרשברגר, Pharm.D, מנהלת הפיתוח הראשית של Adagio.

עדכוני פיתוח ומחקר נוספים

אדג’יו ממשיכה למנף את הפלטפורמה והמומחיות שלה על ידי ביצוע מאמצים רבים לטיפול בקוביד-19, נגיפי קורונה אחרים, שפעת ומחלות זיהומיות אחרות, כולל: 

* קידום ניסוי שלב 1 במתנדבים בריאים כדי להעריך פרמקוקינטיקה ובטיחות של מינונים גבוהים נוספים של adintrevimab כדי להשלים את הנתונים שנוצרו עד כה, אשר העריך מינונים עד 600 מג IM. נתוני בטיחות ראשוניים באמצעות שבועיים לאחר מינון מציעים פרופיל בטיחות חיובי במינון 1200 מג מנוהל עם הזרקת IM או תוך ורידי (IV).

* מאמצים מתמשכים לשנות את adintrevimab כדי לשפר את הקישור לתתי המשנה של אומיקרון (BA.1 ו- BA.2) על מנת לשפר את עוצמת הנטרול תוך שמירה על נטרול רחב שנצפה במבחנה נגד גרסאות אחרות של SARS-CoV-2 המעוררות חשש. . גרסאות מהונדסות מחדש של ADG20 מראות שיפור של יותר מפי 100 באיגוד ועד פי 40 פעילות נטרול משופרת מול הגרסה Omicron BA.1  תוך שמירה על פעילות מול כל שאר גרסאות הטעונות בדיקה מאלה שנבדקו עד כה.

* מאמצי גילוי מתמשכים להערכת נוגדנים חד שבטיים נוספים מהספרייה הקניינית של החברה של נוגדני SARS-CoV-2 שבודדו בעבר לנטרול רוחב ועוצמה, אשר ניתן לפתח כטיפול עצמאי או טיפול משולב. נוגדנים חדשים המבודדים מתורמי זיהום פורצי דרך של אומיקרון הציגו פעילות הפיכה נגד נגיף הסארס 2003 וכל גרסאות הדאגה של SARS-CoV-2 שנבדקו עד כה, כולל גרסאות BA.1 ו- BA.2.

* המשך מאמצי הגילוי לזהות נוגדנים חדשניים, מנטרלים באופן נרחב שמכוונים לאפיטופים בתוך ומחוץ לתחום איגוד הקולטן של SARS-CoV-2 ו- pan betacoronavirus מנטרלים נוגדנים.

תוצאות כספיות לשנה מלאה ולרבעון הרביעי 2021

פוזיציית מזומנים והכוונה פיננסית: נכון ל-31 בדצמבר 2021, שווי מזומנים וניירות ערך סחירים עמדו על 591.4 מיליון דולר. בהתבסס על תוכניות ההפעלה הנוכחיות, אדג’יו צופה כי המזומנים הקיימים שלה, שווי מזומנים וניירות ערך סחירים יאפשרו לחברה לממן את הוצאות התפעול שלה ואת דרישות הוצאות ההון שלה למחצית השנייה של 2024.

הוצאות מו”פ: הוצאות מחקר ופיתוח (מו”פ), כולל הוצאות מחקר ופיתוח בתהליך, הסתכמו ב-68.4 מיליון דולר ברבעון שהסתיים ביום 31 בדצמבר 2021, ו-190.4 מיליון דולר לשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר 2021.

הפסד נקי: ההפסד הנקי הסתכם ב-83.0 מיליון דולר, או 0.77 דולר, הפסד נקי בסיסי ומדולל למניה, ברבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר 2021, ו-226.8 מיליון דולר, או 5.32 דולר בסיס ורווח נקי מדולל למניה, לשנה שהסתיימה ביום 31 בדצמבר 2021.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן