נדל"ן בארץנדל"ן ותשתיות

הסטודנטים חוזרים ללימודים: “מחירי השכירות סביב המכללות עלו ב-10%”

הביקוש הגדול לשכירויות מסביב לאוניברסיטאות ולמכללות יצר בשנים האחרונות שוק של משקיעי נדל”ן שמחפשים לרכוש דירה במחיר זול משמעותית מאשר ב”מדינת תל-אביב”

שנת הלימודים האקדמית תפתח בימים הקרובים בצל משבר הקורונה. באופן מפתיע האוניברסיטאות והמכללות מדווחים על עלייה בכמות הסטודנטים שנרשמו השנה מול שנים עברו. ניתן ליחס זאת לסיבה שצעירים רבים לא יכלו לטוס לחול לטיול של אחרי הצבא ולא יכלו להשתלב בשוק העבודה בשנה החולפת. הצרות של הסטודנטים אינן נגמרות בקושי למצוא מקום עבודה, אלא גם במציאת מקום מגורים בשוק הנדל”ן הרותח. YG השקעות בדקו ומצאו כי מחירי השכירויות סביב מוסדות הלימוד בערי הפריפריה דווקא עלו בשיעור של 5%-10%.

חברת YG השקעות מעניקה לקהל לקוחותיה ליווי מלא בכל השלבים בהשקעת נדל”ן. אחד המוקדים המובילים בפורטפוליו ההשקעות היא העיר קריית-שמונה, שנהנית בשנים האחרונות מהפריחה של מכללת תל-חי. YG השקעות בדקה למעלה מ-100 עסקאות שכירות שנחתמו בחודשיים האחרונים סביב אוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ ובין השאר התגלה כי מחירי השכירויות בדירות הסמוכות למכללות ברחבי הארץ עלו בשיעור של עד 10%, במיוחד בקריית-שמונה שם נמצאת מכללת תל-חי.

מה הדרישות של הסטודנטים מבחינת נדל”ן?

עומרי גלילי, מנכ”ל משותף ב-YG השקעות: “אנחנו מספקים דירות המאובזרות במלואן בריהוט מלא, כולל מוצרי חשמל, ואפילו עד לרמת הסירים והצלחות. סטודנטים יכולים להיכנס לדירה ולהתחיל מחר בבוקר את הלימודים מבלי לעסוק בהתאמת ריהוט ואבזור לדירה. הסטודנטים מגיעים לדירות אלו עם מזוודה בלבד”.

המוסדות להשכלה גבוהה הודיעו כי שנת הלימודים תיפתח במועד, אך מרבית השיעורים יתקיימו באמצעות אפליקציית זום או טכנולוגיות אחרות. למרות זאת יש קורסים רבים שדורשים שיעורי מעבדה ויחייבו את הסטודנטים להגיע לאוניברסיטה או למכללה וללמוד בשיטת הקפסולות. זאת אחת הסיבות שלא נרשמה ירידת מחירים חדה במחירי השכירויות לסטודנטים למרות משבר הקורונה: כבר היום חלק מהסטודנטים יגיעו ללימודים, וככל הנראה אם החיסון יהיה בתחילת 2021 הרי שבסמסטר ב’ כל הסטודנטים כבר ידרשו להגיע לספסל הלימודים.

הביקוש הגדול לשכירויות מסביב לאוניברסיטאות ולמכללות יצר בשנים האחרונות שוק של משקיעי נדל”ן שמחפשים לרכוש דירה במחיר זול משמעותית מאשר ב”מדינת תל-אביב” וליהנות מתשואה גבוהה יותר. התשואה הגבוהה יותר מתקבלת בזכות המחירים הזולים יחסית ובזכות הפוטנציאל של עליית ערך הנכס לאחר מספר שנים.

מה אתם מציעים למשקיעי נדל”ן?

אדיר יונסי, מנכ”ל משותף ב-YG השקעות: “אנחנו מסייעים ללקוחות שלנו החל משלב העיר שכדאי לבחור ובאיזה שכונות להשקיע בהן, איתור עסקה אטרקטיבית, גיוס משכנתא בתנאים הטובים ביותר, שיפוץ הנכס והשכרתו. אנחנו גם מסייעים למשקיעים לאתר מקורות מימון על ידי נטילת אשראי מקרן הפנסיה או קרן ההשתלמות וגם בדרך של קבלת משכנתא על חשבון דירה קיימת לטובת רכישת הדירה החדשה״. 

מייסדי חברת YG השקעות אדיר יונסי ועומרי גלילי בעלי ניסיון רב בתחום הנדל”ן. מאז תחילת הפעילות ועד היום השניים רכשו עבורם ועבור משקיעי החברה מאות עסקאות נדלן ברחבי הארץ.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן