הייטק HI TECH

בשורה אופטימית לכלכלה הישראלית: פסגת הסטרטאפים בתעשייה 4.0 – 2020 התקיימה למרות הקורונה “ההייטק הישראלי מקדם את התעשייה יצרנית”

21  סטרטאפים בחזית הטכנולוגיה הציגו בתחרות והתמודדו על הפרס הראשון – עשרת אלפים דולר

בסוף השבוע האחרון נערכה “פסגת הסטרטאפים” – כנס התעשייה 4.0, ביוזמת חממת i4Valley‏  הפועלת מכרמיאל לקידום תעשיה 4.0 בתעשייה הישראלית ומאיץ הגליל, ובחסותם של מכללת אורט בראודה כרמיאל, משרד התעשייה , מעוף, עיריית כרמיאל , המועצה האזורית משגב, ועוד. הפסגה והתחרות כללו למעלה מ- 450 משתתפים – יזמים, משקיעים, תעשיינים, אנשי טכנולוגיה וממשל מהארץ והעולם. האירוע התקיים לראשונה במתכונת וירטואלית ובמהלכו משקיעים ותעשיינים נחשפו לסטרטאפים עם פתרונות שמטרתם לענות על אתגרי העתיד.

האירוע נפתח בדבריו של שר הכלכלה והתעשייה  – ח״כ עמיר פרץ. השר בירך את המשתתפים והדגיש את הצורך בפיתוח התעשייה ובמיוחד בימי משבר אלו שבתקופת הקורונה. בהמשך, נאם אהרון אהרון – מנכ”ל רשות החדשנות במשרד הכלכלה שסיפר עוד בתחילת דבריו על היותו תושב גילון ממשגב, ובהמשך הציג את החשיבות הרבה שהוא מייחס לחיבור בין תעשיית הייטק לתעשייה היצרנית.

סיוון יחיאלי – מנכ”ל i4Valley הציג את החממה החדשה שהוקמה בכרמיאל והוכרזה כמרכז האקוסיסטם לתעשייה 4.0. תפקיד החממה לדבריו  “להוות בית למי שרוצה לחולל שינוי בתעשייה 4.0 ולהעניק לה ערך, מדובר בהזדמנות ראשונה מסוגה למיזמים היכולים לצמוח, להוביל ולעשות שינוי בכל שרשרת הערך בתעשייה”. יחיאלי הציג את האתגרים וההזדמנויות שמציבה הקורונה בפני הכלכלה בכלל והתעשייה בפרט, והבטיח כי הדרך לחיזוק הכלכלה והצפון הוא בעזרת תעשייה חכמה. עוד דיברו בכנס ראש העיר כרמיאל מר משה קונינסקי, ראש המועצה האזורית משגב מר דני עברי, נשיא מכללת אורט בראודה – פרופסור אריה מהרשק, מנהל מאיץ הגליל – רמי גזית,  מנכ”ל המכון ליצור מתקדם מר בני אמויאל, יו”ר התאחדות התעשיינים במרחב – הנרי צימרמן ותעשיינים נוספים.

21  סטרטאפים בחזית הטכנולוגיה הציגו בתחרות והתמודדו על הפרס הראשון – עשרת אלפים דולר. היזמים הציגו פתרונות חדשניים ושונים לקידום התעשייה היצרנית והשימוש בטכנולוגיות עילית פורצות דרך. שלושת החברות שזכו בתחרות  זכו בסל של שירותים בעלי ערך משמעותי לכל חברת הזנק.

בשלושת הפרסים הראשונים זכו:

Infibotics – העוסקים בנחילי רובוטים מתקדמים.

RobotAI  – העוסקים בתחום הבינה המלאכותית ברובוטים.

AQUALITAS – העוסקים מערכת סנסורים לבדיקת איכות המים.

סיוון יחיאלי – מנכ”ל i4Valley‏: “ההיענות המדהימה לכנס מרשימה מאוד, בעידן הקורונה מאות משתתפים מרחבי העולם בחרו להשתתף בפסגה. אנו גאים ביזמים הישראלים שלא מפסיקים לחדש ולהציע פתרונות מקוריים.  השילוב של סטרטאפים ותעשייה יצרנית הוא מפתח להצלחה, זוהי בשורה נפלאה לכל מי שהכלכלה והחברה הישראלית חשובה לו. אני שמח שבחרנו בכרמיאל כבסיס לאקוסיסטם המרשים הזה, ואני משוכנע כי בדרך הזו נסייע לכלכלה הישראלית ולחברה בישראל להתמודד אל מול האתגרים הכלכליים בכלל ואל מול  האתגרים החדשים בעידן הקורונה. אני מודה למאות המשתתפים ולמארגנים על ההצלחה בכנס מרשים וראשון מסוגו. “.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן