חדשותישראל

החשיפה של טרנטינו: מציע למכירה פומבית ב-Secret NFT ישראלי את הסודות של ספרות זולה

אוסף של שבע יצירות NFT ייחודיות מכיל חלקים מכתב היד המקורי של הסרט “ספרות זולה” עם הקלטות של הקדשות ופרשנות על כל חלק מפי טרנטינו עצמו, כולל סודות על הסרט שטרם נחשפו

קבצי ה- NFT נבנו על ידי Secret Network – רשת בלוקצ’יין שמאפשרת למשתמשים ולפרוייקטים, בניגוד לכל שאר הרשתות מסוגה, לשמור על פרטיותם ועל תכנים פרטיים שלא אמורים להיראות על ידי כלל הציבור. SCRT Labs, חברת הפיתוח הישראלית שעומדת מאחורי Secret Network מנהלת את ההפצה של ה-NFTs, אשר מדגימים את היכולות המהפכניות של הרשת בכל הנוגע לפרטיות והרשאות גישה לתכנים.

המכירה הפומבית הראשונית של היצירות תתנהל בזירת מסחר ה-NFT המובילה OpenSea
https://tarantinonfts.com

קוונטין טרנטינו, הבימאי, תסריטאי, מפיק, כותב, מבקר הקולנוע, ושחקן עטור הפרסים שזה עתה זכה בפרס למפעל חיים בפסטיבל הסרטים ברומא, הכריז היום שיציע למכירה פומבית שבע סצנות בלתי ערוכות מהסרט “ספרות זולה” (Pulp Fiction) כ-Secret NFT. ה-NFTs האלו נבנו על Secret Network – רשת בלוקצ’יין שמאפשרת למשתמשים ולפרוייקטים, בניגוד לכל שאר הרשתות מסוגה, לשמור על פרטיותם ועל תכנים פרטיים שלא אמורים להיראות על ידי כלל הציבור. SCRT Labs, חברת הפיתוח הישראלית שעומדת מאחורי Secret Network מנהלת את ההפצה של ה-NFTs, אשר מדגימים את היכולות המהפכניות של הרשת בכל הנוגע לפרטיות והרשאות גישה לתכנים. המכירות הפומביות הראשונות של יצירות מהאוסף ינוהלו על OpenSea, שהיא זירת מסחר ה-NFTs הגדולה בעולם.

כל NFT שיימכר יכיל תוכן סודי שיוצג אך ורק לבעליו, דבר אשר לא היה אפשרי לביצוע ללא Secret NFTs. התוכן עצמו הוא בלעדי, מעולם לא נראה או נשמע בעבר, ויכיל את כתב היד הראשון והבלתי-ערוך של “ספרות זולה”, כולל פרשנות אישית מפי טרנטינו אשר חושפת סודות עליו, ועל הסרט עצמו. החלק הפומבי של התוכן הבלעדי הזה, ה”עטיפה” שלו, תהיה בעצמה אמנות ייחודית ונדירה.

טרנטינו סיפר כי הוא “נרגש להציג את הסצנות הבלעדיות האלה מ”ספרות זולה” למעריצי הסרט”. הוא הוסיף כי “Secret Network ו-Secret NFTs מאפשרים עולם ומלואו של חיבורים בין אמנים למעריצים שלהם, ואני מתרגש להיות חלק ממנו”.

רבים מסרטיו של טרנטינו בנו לעצמם קהל מעריצים אדוק, אבל “ספרות זולה” בולטת במיוחד כסרט שהושקעו בו 10 מיליון דולר צנועים יחסית, וגרף 213.9 מיליון דולר בבתי הקולנוע. הסרט זכה לשבחי המבקרים, וזכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן, בנוסף לשבע מועמדויות לפרסי אקדמיה, כולל הסרט הטוב ביותר. טרנטינו אף זכה בפרס התסריט הטוב ביותר על הסרט “ספרות זולה”.

מה הם Secret NFTs?

Secret NFTs הן יצירות ייחודיות ופרטיות, אשר מופצות דרך Secret Network, והן מציתות לאחרונה שיחות בעולם האמנות על כל הנוגע לגישה פרטית ופומבית לתוכן. עד היום, NFTs רגילים אשר הופצו ברשתות מוכרות כגון את’ריום (Ethereum) יכלו להכיל אך ורק מידע פומבי. במילים אחרות, כל אחד בעולם יכול לראות בקלות את כל התמונות והיצירות אשר משוייכות לחשבונות של משתמשים ואספנים, ללא שום יכולת של היוצר או האספנים לשנות זאת. Secret NFTs משנים את המצב, ומאפשרים ל-NFTs להכיל תוכן פומבי ופרטי ביחד. ובנוסף לזה, הם גם מאפשרים לאספנים של היצירה להחליט או הם רוצים להראות את עצם הבעלות על היצירה באופן פומבי או לא.

גיא זיסקינד, ממייסדי Secret Network והמנכ”ל של SCRT Labs, סיפר כי “NFTs יכולים להיות אחת הטכנולוגיות המהפכניות ביותר בעשור הקרוב. קהילת האמנות מלאה בחדשנות בימינו, וחוקרת באופן אקטיבי את כל השימושים שיכולים להיות לטכנולוגיה הזו. עכשיו, אנחנו זוכים לפרטיות והרשאות גישה, תודות ל-Secret Network. בסופו של דבר, יכולות אלה יאפשרו עולם שלם של אפשרויות חדשות.”

NIR Zyskind Corey, קרדיט: Sipkin

ניר זיסקינד, סמנכ”ל תפעול ופיתוח עסקי של SCRT Labs מסר: זה השילוב האולטימטיבי של אומנות וטכנולוגיה, המאפשר להעביר קטע אומנותי עם מסר סודי.”

SCRT Labs יוצגה על ידי עו״ד שלומי ברדוגו ממשרד AYR בעריכת ההסכם מול קוונטין טרנטינו ומול גורמים נוספים הקשורים עם פרויקט ה – NFT.

Secret NTFs מרחיבים באופן משמעותי את השימושים האפשריים של NFTs בכלל. מפתחים ואמנים יכולים להשתמש בטכנולוגיה הזו ליצירה של יצירות, ונכסים דיגיטליים באופן כללי, שבעליהם ישארו מוסתרים, ויכילו ניהול מובנה של יכולת הגישה לתוכן שלהם. בעולם האמנות, ניתן יהיה להשתמש ב-Secret NFTs כדי ליצור גלריות פרטיות, לאפשר פרטיות פיננסית לאמנים, ולנהל מכרזים סגורים (בהם ההצעות של קונים נשארות מוסתרות). מדיה דיגיטלית תוכל להשתמש ב-Secret NFTs כדי ליצור תוכן מסומן, או כדי להגן על תוכן בלעדי או חסוי. מפיקי משחקים יוכלו להשתמש ב-Secret Network כדי ליצור loot boxes עם תוכן מסתורי, להשיק קלפי משחק עם תכונות מוסתרות, או לעצב משחקי תפקידים (RPG) עם חוקי משחק מעניינים הרבה יותר, שמבוססים על מידע חבוי. בעולם האמיתי, Secret NFTs יכולים לייצג תעודות מזהות כגון דרכונים עם מידע אישי חסוי, קבלות על רכישה של נכסים ומוצרי יוקרה, ומערכות כרטוס לאירועים כמו הופעות ומשחקי ספורט.

Secret Network מאפשרת תכולות כגון אמנות NFT עם לינקים מוסתרים לכל סוג של תוכן דיגיטלי, כמו תמונות באיכות גבוהה, חפצים דיגיטליים עם יכולות מוחבאות למשחקי מחשב, ועוד יכולות ייחודיות ליוצרים ואספנים.

NFTs עם תכונות פרטיות מספקים לאמנים הזדמנות ייחודית להיכנס לעולם ה-NFTs האמנותיים, מבלי לאבד את ההיבטים הכי חשובים של היצירות שלהם: היכולת להחזיק ביצירה באופן פרטי, להשכיר אותה להצגה בכל מיני מקומות, או למכור אותה לקונה מעוניין.

המפרט הטכני של Secret NTFs התבסס על הסטנדרטים הקיימים ERC-721 מ-Ethereum ו-CW-721 של CosmWasm, ולכן ההתנהגות והיכולות שלהם דומים מאוד ותואמים להתנהגות של NFTs קיימים. תוכלו ללמוד עוד על Secret NTFs בעמוד https://scrt.network/about/secret-nfts

עבור מידע נוסף על ההשקה הקרבה של האוסף באמצעות Secret Network, ועל המכירה הפומבית שעתידה להתנהל, הכנסו לאתר שלהם כאן. הסוד יחשף בקרוב.

מי הם SCRT Labs?

SCRT Labs היא הכח המניע והצוות המיסד העומד מאחורי Secret Network. משימתם היא ליצור מוצרים ומערכות שיאיצו את האימוץ של טכנולוגיות מבוזרות ששמות דגש על הפרטיות של משתמשיהן. הטכנולוגייה של SCRT Labs מבוססת על המחקר שעשה מייסדה, גיא זיסקינד, באוניברסיטת MIT. זיסקינד כתב כמה מהמאמרים המצוטטים ביותר כיום בעולם הבלוקצ’יין. SCRT Labs ממוקמת בתל אביב ומורכבת מבוגרי אוניברסיטת MIT ובוגרי יחידות סייבר עיליות בצה”ל.

מה היא Secret Network?

Secret Network היא רשת הבלוקצ’יין הראשונה ששומרת על הפרטיות של חוזים חכמים כברירת מחדל. מה שמאפשר בניה של ושימוש במוצרי תכנה שהם גם permissionless וגם מגנים על פרטיות המידע של המשתמשם שלהם בו זמנית. יכולת ייחודית זו מגינה על משתמשים, מאבטחת את המוצרים שמושקים עליה, ומאפשרת יצירה של מאות מוצרים שלא היו אפשריים בעבר בעולם ה-Web3. הרשת עצמה הושקה לראשונה בספטמבר 2020, ונתמכת על ידי עשרות חברות פיתוח עצמאיות (כולל SCRT Labs שמפתחת את הליבה של הרשת), מפעילי “secret nodes” ברמה עולמית, ואלפי “Secret Agents” ברחבי העולם שעוזרים לקדם את דגל פרטיות המידע והרשתות המבוזרות.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן