חדשותישראל

פסטיבל סיורים לציבור הרחב, ללא תשלום, בחג סוכות

רשות מקרקעי ישראל והחברה להגנת הטבע, מזמינים את הציבור לפסטיבל סיורים בחול המועד סוכות, ללא תשלום, באוויר הפתוח, באתרי טבע ברחבי ישראל, ששוקמו וטופחו לטובת הציבור, באמצעות הקרן לשטחים פתוחים. 

הסיורים יתקיימו בימים רביעי וחמישי, 22-23 בספטמבר, ב – 10 מוקדים שונים ברחבי הארץ, מהצפון ועד הדרום

רשות מקרקעי ישראל והחברה להגנת הטבע, מזמינים את הציבור להשתתף בסיורים חינמיים, בהרשמה מראש, באתרי טבע ששוקמו והונגשו לטובת הציבור, בתמיכת רשות מקרקעי ישראל, באמצעות הקרן לשמירה על שטחים פתוחים.

במסגרת הפסטיבל, יתקיימו סיורים ב-10 מוקדים שונים ברחבי הארץ, בדרום, במרכז ובצפון: פארק הצפרות באילת, אגם ירוחם, טחנת הנזירים בנחל ציפורי, פארק המעיינות, עין נון, נחל הדר בהוד השרון, פארק הציפורים בבריכות עין החורש 

(אגמון חפר), נחל נעמן בשפך לים, מצודת אשדוד, נחל שורק. בכל אחד מהאתרים, יתקיימו מספר סיורים, גם ביום רביעי וגם בחמישי.

את הטיולים בשטח, ילוו המדריכים המנוסים והמקצועיים של החברה להגנת הטבע. ההשתתפות בסיורים אינה כרוכה בתשלום, אך נדרשת הרשמה מראש.

מנהל רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) יעקב קוינט: “רשות מקרקעי ישראל, משקיעה רבות, בכל סוגי ויעודי הקרקעות השונים בישראל ושמה דגש בשנים האחרונות, על איזון בין צורכי פיתוח ובניית הארץ, לצורכי שימור אתרי הטבע והשטחים הפתוחים. בשנים האחרונות, השקיעה רמ”י  קרוב ל-900 מיליון ש”ח, לסיוע במימון של כ- 600  פרויקטים העוסקים בשמירה, פיתוח סביבתי וטיפוח של נחלים, פארקים ושטחים פתוחים, בין אם בצמידות למרכזי אוכלוסייה ובין אם במרחבים הפתוחים המרוחקים בגליל בנגב ובאילת. אנו מזמינים את הציבור לצאת אל הטבע ולהנות מפינות החמד הייחודיות שהיינו שותפים לשיקומן ולהנגשתן לציבור הרחב”

מנכ”לית החברה להגנת הטבע, איריס האן: “במדינת ישראל המצטופפת, יש ערך עליון לשמירה על השטחים הפתוחים, החיוניים לקיומם של הטבע והאדם, זה לצד זה. לקרן השטחים הפתוחים, יש תפקיד חשוב בשיקום, 

הגנה והנגשה של שטחים פתוחים בישראל. כמי שמלווים את עבודת הקרן, מהקמתה ועד היום, לכבוד ולגאווה לנו, להיות שותפים בפסטיבל ולהעניק לציבור הישראלי, הצצה לכמה מהאתרים ששוקמו על ידי הקרן”.

נחל ציפורי, קרדיט: דב גרינבלט

נחל ציפורי, פינת חמד אמיתית, ממתינה לכם בנחל ציפורי, בה בוצע שיקום נרחב והוקמו שבילי הליכה ושבילי רכיבה.

העבודות, אותן קידמה רשות מקרקעי ישראל, בשיתוף עם הרשויות המקומיות, רשות ניקוז ונחלים קישון והקרן הקיימת לישראל, הינן חלק מחזון גדול לשיקום כל נחל ציפורי, הזורם מהרי נצרת במזרח ועד לחיבור אל נחל קישון במערב

 בסמוך לחיפה. אורך הנחל הינו כ 30 ק”מ וסך אורך המקטעים ששוקמו ופותחה לאורכם טיילת הינו כ 15 ק”מ.

בוצעו עבודות נרחבות, בהיקף של 16.5 מיליון שקלים, להנגשת המקום למטיילים ולשיקומו האקולוגי וטיפוחו של הנחל. עבודות השיקום כללו שיקום אקולוגי ונופי, פיתוח מבואות כניסה לקליטת קהל והסדרת האפיק והתאמתו לצרכים הנדרשים מסביבתו.

פארק הצפרות באילת, קרדיט: דב גרינבלט

בפארק הצפרות באילת, בוצעה הנגשת שבילים בפארק, שיקום של צמחייה, גשר אל אי הציפורים, הקמת תצפיות ציפורים, בריכת מים חדשה, עבודות עפר, איטום והזנה, הקמת אזור התכנסות לקבוצות מבקרים, שילוט, ריהוט ועודף בעלות של כשלושה מיליון שקל.

בנחל נעמן, בוצעו שיקום נופי אקולוגי, להסדרת ניקוז בתחומי שמורת מלחת הנעמן, מערך שבילי טיילות ומצפורי צפרות לאורך נחל נעמן, המקשרות את מעלה נחל נעמן, עם השפך, שיקום מסילת הברזל שננטשה והפיכתה לשביל טיול ומרפסת תצפית נחל ושיקום אקולוגי לשטחים מופרים, בעקבות עבודות תשתית של הרכבת ודרך דוד רמז, בעלות כוללת של 3 מיליון שקל.

בחורשת הצנחנים בנחל שורק, עבודות השיקום כללו ניקיון ופינוי פסולת בתחום החורשה, גיזום בטיחות והרמת נוף, לעצים הרבים, הנגשת המתחם לתקני נגישות מקובלים והסדרה של שבילים ורחבות למעבר נוח, הסדרת חניון מבקרים, גידור וחסימה לכיוון דרום, כך שרכבים לא יעברו ויגרמו לנזקים לטבע לשמורה, הצבת מתקני אשפה מותמני קרקע, לאיסוף אשפה והגנה מפני חיות בר, יצירת שער כניסה, פיזור שולחנות פיקניק ותיחום מוקדי פעילות למטיילים וקבוצות.

בפארק נחל הדר – פארק הוד השרון, בוצע שיקום פיזי, על מנת להפוך את המקום מתעלת ניקוז חפורה, מיושרת ומזוהמת, לנחל מתפתל במראה ובעל תפקוד טבעי, בו יזרמו מים כל השנה, אל הירקון, כחלק מ”גאלת הירקון”. הפרויקט כולל אגם אקולוגי המתפקד כמקווה מים טבעי, בשטח של כ-27 דונם, כולל גדות עם צמחית מים ונחלים מקומית, רציפים עם מסתורים מוצלים לתצפית על ציפורים ובעלי חיים, טיילת היקפית וכדומה. הפרויקט כולל ביצוע מערך שבילים לאורך הנחל בשתי גדותיו, שבילי הליכה ואופניים והנגשת הנחל לכל אורכו לציבור הרחב, מרצפי בטון, נגרות, פיתוח נופי, עבודות סלילה ועפר.

נחל נון – מגדל,  מעיין עין נון שוכן בבקעת גינוסר, מזרחית למושבת מגדל. בחלקו המערבי משיק האתר לתוואי של שביל ישראל, שביל הבשורה ושביל אופניים צופה לכנרת. באתר  בוצעו  במימון רמ”י עבודות  שיקום  טיפוח והנגשה.  באתר בוצעו שבילים  כולל שטחי דשא והצללה, שטחי פיקניק ספסלים ושולחנות, אמפיתאטרון מדושא, אזור ללינת לילה, חניות ועוד.  כמו כן הוקם מצפור סמוך למעיין; בוצע  שימור של מגוון הביולוגי.

פארק נחל ואגם ירוחם הפארק משתרע על שטח של כ-4,000 דונם, לאחר שיקום אקולוגי של אגם ירוחם, פותחה במקום טיילת וגשר להולכי רגל ומסלול לאופניים משפחתיות ולרכבי סיור חשמליים קטנים סביב האגם, ופרויקט “ירוחם – עיר בלב פארק”. עבודות הפיתוח נועדו ליצור ציר תיירותי המקשר בין האטרקציות הנופיות דרך הנחלים והעיר, במסגרתן בוצעו יצירת גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים עם תצפית על האגם, הסכר וקניון נחל רביבים ממערב, הצבת תאורה, ברזיות, ריהוט גן, יצירת טיילת מהסכר לאורך הגדה הדרומית ועד המזרח וחזרה; טיילת צפה מאזור המזח על נחל ירוחם בתוך סבך קנים ועד לגדה הדרומית; עבודות עפר למיתון הגדות, נטיעת עצים וצמחייה ממינים מקומיים; מצפורים לצפייה בציפורים מקומיות ונודדות לאורך כל השנה; האזור הונגש לציבור תוך שמירה על הסביבה, בדרך של קיימות ותוך שמירה על אופיו הייחודי של האזור לדורות הבאים.

אגמון חפר – פארק הציפורים – בריכות עין חורש הוא פרויקט המשתרע על שטח של כ-335 דונם, הנמצא במועצה האזורית עמק חפר, הפרויקט כולל פיתוח פארק הציפורים לרווחת הטבע והציבור במרכז הארץ, כחלק מפרויקט שיקום נחל אלכסנדר, תוך שימור המגוון הביולוגי והעשרת בתי הגידול בריכות עין חורש, שילוב מאגר תפיסת מי שיטפונות והבטחת קיומו של ממשק האקולוגי בין השניים.

פארק אקולוגי חופי – מצודת אשדוד: הינו פרויקט להקמת פארק אקולוגי, במרחב החוף מדרום למצודת אשדוד, על שטח של כ-300 דונם. הקרן מימנה את ניקיון השטח ממינים פולשים, מפסולת ומטרדים סביבתיים; הסדרת מערכת שבילים, מוקדי שהייה ונקודות מים לבעלי החיים ושיקום צומח, תוך שמירה על שטח ליבה ללא שבילי טיול לטובת צבאים ומיני חי וצומח נוספים; פיתוח נופי, שיקום הצומח והמערכת האקולוגית הייחודית במרחב והנגשה לציבור עם משטחי עץ ואזורי ישיבה ומתחמי תצפית, הכולל הוספת צמחייה מקומית ומיני בוסתן להעשרת המגוון הביולוגי אשר תואמים את תנאי הגידול הייחודיים של קו החוף. עוד בפרויקט שילוט הסבר והכוונה, גידור היקפי למניעת כניסת רכבים, מערכת השקיה, נטיעות עצי בוסתן לאורך השבילים ובשני מוקדים נוספים ושיקום צומח מקומי, התקנת שוקת שתייה לבעלי החיים.

פארק המעיינות -נחל הקיבוצים, הוא אחד היובלים הניזונים משפע המים הבוקעים ממעיינות לרגלי הגלבוע. חלקו המערבי של הנחל מהווה שמורת טבע על הצומח והחי שבתוכו, ואילו הצד המזרחי פתוח לנופשים ומטיילים. במקום הוכשרו חניון רחב ידיים, פינות צל ופיקניק. המים הצלולים יוצרים בריכות טבעיות בתוך צמחיית הנחלים וממעל מתנשאים עצי איקליפטוס גבוהי צמרת.

ממערב לבריכת הקיבוצים מצוי הגן הלאומי גן השלושה (הסחנה), ומדרום מתנשא תל שוכה (מצפה השלושה).

פרויקט שיקום נחל הקיבוצים בוצע בשיתוף רמ”י – קש”פ, באמצעות רשות הטבע והגנים, המועצה האזורית עמק המעיינות ורשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, וכלל שיקום אקו-הידרולוגי ונופי בנחל, שעיקרו הפרדה בין ערוץ אקולוגי המעודד החזרת בעלי החיים וצמחים מקומיים, לבין הערוץ המשמש לקליטת קהל המטיילים. לאורך הערוץ האקולוגי נסלל שביל מונגש, מוקמו מרפסות נוף ונבנה גשר עץ המאפשר חציית הנחל – כל אלו על מנת לאפשר לקהל נקודות תצפית אל האזור הטבעי.

פרט לימי הפסטיבל, האתרים פתוחים בכל ימות השנה להנאת הציבור הרחב.

קישור למידע עם כל האירועים:

https://eventbuzz.co.il/producer/v2/Rami_Open_Festival

מידע על הקרן לשטחים פתוחים

https://bit.ly/3k44Jkp

קרדיט: רשות מקרקעי ישראל
קרדיט: רשות מקרקעי ישראל
קרדיט: רשות מקרקעי ישראל
קרדיט: רשות מקרקעי ישראל
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן