חדשותישראל

בנט – הציבור הפגיע ביותר כרגע, הם אלה שעשו שני חיסונים ועדיין לא את השלישי

“בוקר טוב לכולם. ראשית, אני רוצה לשלוח איחולי החלמה מהירה ותפילה לרפואתו של לוחם מג”ב, סמל ראשון בראל חדריה שמואלי, שנפצע אתמול מירי מחבל על הגדר ברצועת עזה. אנחנו נבוא חשבון עם מי שפוגע בלוחמים שלנו ובאזרחי ישראל. 

במהלך הלילה צה”ל הגיב בתקיפה רחבה למדי ברצועה. בשבוע שעבר קיימתי הערכת מצב באוגדת עזה, יחד עם שר הביטחון, בני גנץ, והרמטכ”ל, אביב כוכבי. אני יכול לדווח לכם שצה”ל, פיקוד דרום ואוגדת עזה ערוכים ומוכנים לכל תרחיש.
 
בעניין הקורונה: אנחנו ממשיכים להילחם במגפה בכל העוצמה, על פי תכנית העבודה הסדורה של ממשלת ישראל. היו שתי חלופות לפנינו: אסטרטגיית הפטיש הרחב, מה שנקרא הסגרים, או מערכה רחבה מרובת פעולות לבלימת התחלואה. אנחנו בחרנו באפשרות השנייה. 

אנחנו מקיימים יום-יום מערכה של עשרות פעולות, קטנות וגדולות בו זמנית, שנועדו ביחד לבלום את התחלואה, כדי לתת לחיסונים מספיק זמן להיכנס לפעולם. מסת בדיקות מהירות, בדיקות ביתיות, בדיקות PCR בקופות החולים – אנחנו קרובים לרבע מיליון בדיקות ביום סה”כ במדינת ישראל. זה כלי אדיר למעוך את ה-R.
בנוסף, תו ירוק מורחב וכמעט אוניברסלי, חיסונים שלישיים גם אצל המבוגרים ועכשיו גם בשכבות יותר צעירות.
במהלך סוף השבוע החיסון השלישי גם נפתח לצוותי הוראה בכל הגילאים. אני קורא לכל המורים והמורות לצאת ולהתחסן. הגדלנו גם את הקיבולת של מערכת הבריאות לקליטת חולים קשים, כדי להרוויח יותר זמן להגיע ניצחון על הדלתא מבלי להגיע לסגרים. 

הכי קל היה להיענות ללחצים לסגור את המדינה, כפי שנעשה בעבר, אבל התעקשנו לא לעשות זאת, כי פגיעה בפרנסה ובכלכלה היא המוצא האחרון.

הציבור צריך לדעת – כל עטיית מסכה מונעת סגירת חנות, כל תו ירוק מונע מצב של מסעדה עם כסאות הפוכים, כמו שאנחנו מכירים, כל הגדלה של המיטות ותקני הרופאים והאחיות בבתי החולים – משמעותה בתי מלון שנשארים פתוחים. 

אני עכשיו יכול לבשר מכאן – בידינו לנצח את הגל הזה. אם הציבור ימשיך להתחסן בהמוניו, אם נמשיך לעטות מסכות כראוי, אם נמשיך להתנהל באחריות, אנחנו נחגוג את החגים עם המשפחה, באופן חופשי. 

בסוף השבוע אישרנו חיסונים שלישיים משלימים לבני ה-40 ומעלה. ושוב, אנחנו הראשונים בעולם שעושים זאת. כבר 1.4 מיליון ישראליים התחסנו בחיסון השלישי המשלים.

נקודה חשובה מאוד שהציבור חייב להפנים, ואני חושב שהרוב לא מבינים עדיין – הציבור הפגיע ביותר באופן פרדוקסלי כרגע, הם אלה שעשו שני חיסונים ועדיין לא את השלישי. 

מכיוון שהם מסתובבים בתחושה כאילו הם מוגנים כי עשו את שני החיסונים, הם לא מבינים שהחיסון השני דעך אל מול הדלתא ושחייבים להתחסן מהר בחיסון השלישי. 
מי שלא התחסן בכלל הוא מודע לזה כבר שנה וחצי וכנראה שהוא יושב בחדר סגור, אבל נקודת התורפה כרגע, לראשונה היא בגילאי הביניים ואנחנו רואים שם את העלייה. 

לכן, ההנחייה לאנשים צעירים היא להתחסן כמה שיותר מהר בחיסון השלישי. אנחנו בהקדם גם נוריד את הגיל עוד יותר. אבל בינתיים – להיזהר יותר מקודם. 

אנחנו עכשיו בשבועיים מאוד רגישים. לכו להתחסן, תגיעו לקופות החולים או למוקדי החיסונים גם בלי תור. כל קופות החולים יחסנו אתכם על המקום, גם בלי תור. פשוט תעלו על האוטו וסעו לשם.

אנחנו לא נוכל לנצח את המגיפה כל אחד בנפרד, רק ביחד. הפעם, בגל זה, אני לא רוצה לראות מגזר אחד שתוקף מגזר אחר וכל אחד מאשים את השני. אנחנו ביחד, כל עם ישראל, כל אזרחי ישראל. וביחד אנחנו ננצח. 

יותר מאוחר היום אנחנו מקיימים דיון בקבינט הקורונה בנושא פתיחת שנת הלימודים. שרת החינוך, יחד עם שר הבריאות ושרים נוספים בנו תכנית מפורטת וטובה איך לפתוח את מערכת החינוך בצורה טובה. אנחנו היום נאשר את התכנית מספיק זמן מראש כדי שהורי ישראל יוכלו להיערך. 
 
עיקר התכנית – הרבה אחריות על האזרחים, פחות זומים מול המסכים, התחסנות מסיבית, ושימוש בבדיקות המוניות, כולל, לראשונה – על ידי הורים.

אנחנו מתכוונים ביממה שלפני פתיחת שנת הלימודים, שכל הורה לתלמיד בישראל יקבל הביתה ערכת בדיקה עצמית, יבדוק את הילד או הילדה וימלא פתק שהוא מאשר שהילד והילדה יצאו שליליים לקורונה.

כך, במכה אחת אנחנו נוכל לאתר הרבה ילדים מאומתים, לא לשלוח אותם לבית ספר ולשמור על הילדים האחרים.

זאת גם תהיה בעזרת ה’, מכה קשה מאוד ל-R, לתחלואה – וזה אמור לתת מכה חזקה כדי שהתחלואה תדעך.

בהמשך השבוע אצא לוושינגטון, לפגישה עם נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, ביום חמישי בבוקר. אנחנו נוסעים במתכונת מצומצמת בגלל הקורונה שגם עולה שם, אבל תזמון הביקור חשוב מאוד מכיוון שאנחנו נמצאים בנקודה קריטית ביחס לאיראן. 

איראן מתקדמת בהעשרת אורניום במהירות, וכבר קיצרה משמעותית את פרק הזמן הדרוש להם כדי לצבור את החומר הנדרש לפצצה גרעינית אחת. 

ירשנו מצב לא פשוט, איראן מתנהגת בצורה בריונית ואגרסיבית בכל רחבי האזור. אני אומר לנשיא ביידן שזה הזמן לבלום את האיראנים, לעצור את הדבר הזה, לא לתת להם חבל הצלה בדמות כניסה מחדש להסכם גרעין שכבר פג תוקפו – הוא כבר לא רלוונטי, גם לשיטת מי שחשב פעם שהוא רלוונטי.

אבל אנחנו לא מסתפקים רק בזה – אנחנו נציג תוכנית סדורה שבנינו בחודשיים האחרונים לבלימת האיראנים, גם במימד הגרעיני וגם במימד התוקפנות האזורית.

מיד כשנחזור מוושינגטון תגיע לכאן בהזמנה שלנו קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, לביקור מיוחד, ואנחנו נארח אותה גם כאן בישיבת בממשלה. 

בזמן הקרוב אני אסע גם לפגוש את נשיא מצרים, א-סיסי, שהזמין אותי. המטרה היא להדק ולהרחיב את היחסים בין המדינות באזור.

אנחנו במגמה מאוד חיובית, גם עם ירדן, אחרי שנים שהיינו במצב משברי מול ירדן. אגב סתם, בלי שום סיבה. מילא להיות במשבר כי נלחמת על אינטרס לאומי, אבל לא הייתה שום הצדקה למשבר הזה. להפך, זה פגע באינטרס הלאומי. בגלל המשבר המיותר הזה איבדנו את נהריים ואת צופר. 

אנחנו עכשיו משקמים במהלך מאוד מהיר יחד עם ידידי, שר החוץ, והשרים האחרים בממשלה, את היחסים עם כל האיזור כדי שביחד נבנה קואליצייה לבלימת האיסלאם הקיצוני והאיראני. יש עוד הרבה נושאים שאנחנו נוכל לשתף בהם פעולה. 

אני רוצה לספר לכם: בכל שיחה עם מנהיגי העולם, ואני מקיים בממוצע 3-4 שיחות כאלה בשבוע, כשעולה נושא הקורונה – הם נדרכים, והשיחה גולשת לחצי שעה נוספת כי זה הנושא שמעסיק אותם, והם באמת רוצים ללמוד מאיתנו, ואנחנו כמובן משתפים פעולה בעניין הזה.

לישראל יש היום יתרון מאוד גדול בגלל שאנחנו חלוצים עולמיים בשימוש בחיסון השלישי. יש לנו הבנה יותר טובה על קצב הדעיכה, מתי צריך לעשות, מה צריך לעשות ובאיזה גילאים.

העצה שלי לכל מנהיגי העולם כרגע, ואני אומר להם את זה דוך: צאו מיד לחיסון השלישי, אל תחכו. תנו חמישה חודשים מהחיסון השני – אחרת אתם באשליית שווא של מוגנות. אנחנו נמשיך בזה.

ומילה אחרונה בעניין ששימח את כולנו אתמול בלילה: אנחנו התבשרנו על הולדתו של אורי, בנם הבכור של שרת התחבורה, מרב מיכאלי, ובן זוגה ליאור שליין. בשם שרי הממשלה כולה, אני רוצה לאחל מכאן למרב וליאור מזל טוב גדול. שתגדלו אותו יחד למצוות, לחופה ולמעשים טובים. שבוע טוב לכולם”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן