חדשותסטארטאפ ניישן

ג’נטקס מרחיבה את יכולות הניטור בתא הנוסעים

חיישן ניטור הנהג ותא הנוסעים הרב מודאלי Guardian של ג’נטקס

באדיבות: GLOBE NEWSWIRE

ליבת הטכנולוגיה של Guardian היא מצלמת אינפרה-אדום רגישה במיוחד, וברזולוציה גבוהה, המשלבת ראיית מכונה, תפיסת עומק ואיתור של מיקרו רעידות. תצורת חיישן קניינית זו מאפשרת למערכת לעקוב אחר הנהג, ובנוסף אחר כל תא הנוסעים ברכב כולל כל האובייקטים והנוכחים

החיישן Guardian של ג’נטקס בקונסולה עילית

באדיבות: GLOBE NEWSWIRE

הטכנולוגיה של החיישן הרב מודאלי Guardian של ג’נטקס תוכננה לספק מערך מקיף של פתרונות מעקב נהג ותא נוסעים עבור תעשיית הרכב

ניטור נהג ותא נוסעים של Gentex

באדיבות: GLOBE NEWSWIRE

הטכנולוגיה של החיישן הרב מודאלי Guardian של ג’נטקס תוכננה לספק מערך מקיף של פתרונות מעקב נהג ותא נוסעים עבור תעשיית הרכב

תאגיד ג’נטקס (Gentex Corporation)(נאסד”ק GNTX) הכריז על הרכישה של Guardian Optical Technologies, חברת הזנק ישראלית המציעה טכנולוגיית חיישנים חלוצית, ייחודית ורב מודאלית שתוכננה לספק מערך מקיף של פתרונות מעקב נהג ותא נוסעים עבור תעשיית הרכב.

ג’נטקס הינה ספקית וותיקה של מוצרים אלקטרו-אופטיים לתעשיות גלובליות בתחום הרכב, התעופה והחלל והגנה משריפות. היא ידועה בעיקר כזו שמספקת לכל יצרניות הרכב הגדולות כמעט טכנולוגיות רכב מחובר ותכונות אלקטרוניות מתקדמות המייעלות את יכולות הראייה של הנהג ומשפרות את בטיחות הנהיגה.

ליבת הטכנולוגיה של Guardian היא מצלמת אינפרה-אדום רגישה במיוחד, וברזולוציה גבוהה, המשלבת ראיית מכונה, תפיסת עומק ואיתור של מיקרו רעידות. תצורת חיישן קניינית זו מאפשרת למערכת לעקוב אחר הנהג, ובנוסף אחר כל תא הנוסעים ברכב כולל כל האובייקטים והנוכחים, ולהעריך את ההתנהגות, המחוות והפעילויות שלהם.

המערכת, ללא הפסקה, סורקת, עוקבת וקובעת את המיקומים הפיזיים של כל נוסע ואובייקט אחר ברכב, אפילו אם אין לה קו ראייה ישיר אליהם, וזאת על ידי שילוב של זיהוי צילומי וידאו דו ממדיים עם מיפוי עומק תלת ממדי וניתוח של תנועות אופטיות. היא יכולה לזהות את התנועות הקטנות ביותר, כולל פעימות לב.

“גרדיאן משתמש באלגוריתמים של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת ליצירת יכולת חישה פונקציונלית מקיפה עבור תא הנוסעים ברכבים של ימינו ולעידן האוטונומי”, אמר ניל בוהם, מנהל הטכנולוגיה הראשי של ג’נטקס. “בעזרת מודול חיישן יחיד אנו יכולים לעקוב אחר הערנות של הנהג, לכוונן במדויק את פריסת כריות האוויר, לעקוב אחר התנהגות הנוסעים – ואפילו לזהות ילד שהושאר לישון במושב האחורי של הרכב”.

הרכישה של Guardian מחזקת עוד יותר את המומחיות של ג’נטקס בתחום המעקב אחר תא הנוסעים. במשך עשרות שנים החברה שילבה תצוגות, מצלמות ותכונות ADAS שונות במראות האחוריות החכמות שלה. מכיוון שהשטח של המראה מספק תמונה מיטבית של הנהג ושל כל חלל תא הנוסעים, זהו המקום ההגיוני לשילוב מצלמת מעקב תא נוסעים פנימית.

“מערכת ניטור תא נוסעים המשולבת במראה תאפשר ליצרניות הרכב להציע תכונה ארוזה באופן אטרקטיבי וניתנת להרחבה שחוצה את קווי הרכב, ובמיקום שמציע ביצועים גבוהים ומפשט את התאימות לרגולציה”, הסביר בוהם. “אנו עובדים כרגע על מספר עיצובים להוכחת קונספט עבור פתרונות ניטור נהג המשתלבים במראות ובקונסולה עילית”.

בינואר הכריזה ג’נטקס על רכישת Vaporsens, חברת הזנק מיוטה שהציגה פתרון חלוצי של טכנולוגיית חישה מבוססת ננו-סיבים שיכולה לזהות מגוון רחב של כימיקלים, כולל חומרי נפץ, סמים, תרכובות אורגניות נדיפות, חומרים כימיים תעשייתיים רעילים, אמינים ועוד. בטכנולוגיית הרחה דיגיטלית זו ניתן להשתמש כדי לעקוב אחר איכות האוויר בתא הנוסעים, ולהרחיבה לזיהוי חומרי נפץ, מפגעים ביולוגיים ומזהמים אחרים עבור מכוניות אוטונומיות.

“המטרה שלנו היא לספק ליצרניות רכב פתרונות ניטור תא נוסעים הוליסטיים, החל מניטור נהג פשוט ועד ניטור תא נוסעים מלא עם מכונות הרחבה”, המשיך בוהם. “אנו מפתחים פלטפורמה מקיפה וניתנת להתאמה המבוססת על היתוך של טכנולוגיות חיישנים חזקות שיאפשרו לנו לספק תכונות לרכבים של ימינו, לרכבים בתקופת המעבר ולפתרונות ניידות אוטונומיים לחלוטין”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן