חדשותסטארטאפ ניישן

אולי זה יעזור לגלבוע? השקת מתקן לכידת תנועה ראשון מחוץ לארצות הברית

המכון לחדשנות טכנולוגית (Technology Innovation Institute – TII), ליבת המחקר היישומי של המועצה למחקר טכנולוגי מתקדם באבו דאבי (ATRC-Advanced Technology Research Council), הודיע כי מרכז המחקר למערכות מאובטחות (SSRC) הוא חלוץ במתקן לכידת תנועה (MOCAP) ראשון באזור. מחוץ לארצות הברית, מתקן MOCAP הייחודי של SSRC בשטחה של מאסדר סיטי, יאפשר בדיקה של מערכות אוויריות בלתי מאוישות (UAS) או רחפנים בסביבת מציאות רבודה (AR) או מציאות משולבת.

מתקן MOCAP יאפשר ל- SSRC לדמות טיסה דרך העיר אבו דאבי ולאפשר אמת קרקעית מדויקת לביצוע ניסויים מתוחכמים כמו גם בדיקות מציאות וירטואלית, רבודה ומציאות משולבת. היכולת לדמות תמונות וחיישנים של מצלמה וירטואלית מאפשרת בדיקה בסביבות גדולות מדי, מסוכנות מדי או גוזלות זמן רב מדי מכדי לבנות במציאות.

מערכת לכידת התנועה האיכותית המוצעת לאבו דאבי תוכל לנהל מעקב פסיבי או אקטיבי ולשפר את יכולות התקשורת, הניווט, הפיקוד והבקרה שהושגו עד כה. SSRC מעצבת מתקן זה בהתאם לשיתוף הפעולה המתמשך שלה עם אוניברסיטת פרדו שבסיסה בארה”ב, המחזיקה במתקן לכידת התנועה המקורה הגדול בעולם.

בהתייחסו למתקן פורץ הדרך שיאפשר מידול ותפעול של מערכת אוטונומית מאובטחת מבוססת ענן של רחפנים – בניגוד לרחפנים אוטונומיים בלבד – בסביבה זו, אמר ד”ר שריקנט (טיקי) תאקר, חוקר ראשי, SSRC: “זוהי התחלה – שאפתנית – ואנחנו בטוחים שנוכל להגיע לטכנולוגיות שיכולות להגביל התקפות סייבר זדוניות ככל שההסתמכות שלנו על רחפנים תמשיך לגדול מדי יום. הם חלק בלתי נפרד מהחיים כיום – החל ממסירת איברים יקרי ערך בבית חולים ועד לניהול מעקב אחר אזורי אבטחה גבוהה, או פיזור זרעים על פני שדה או אפילו השלמת משלוחי מכולת”.

“מתקן בדיקה ייחודי זה ימונף על ידי קבוצות מעבדה שונות ויאפשר לנו לערוך ניסויים במגוון רחב של מערכות אוויריות לא מאוישות בגדלים שונים, בעוד המצלמות החדישות ברזולוציה גבוהה עוקבות אחר אובייקטים קטנים בסביבה שמסביב. מטרתנו ב-SSRC היא לפתח פתרונות אבטחה פורצי דרך להגנה על מערכות שעלולות להיות פגיעות, כגון מערכות רחפנים לא מאובטחות שעלולות להוות איומים שונים על פרטיות ובטיחות ארגוניות או אפילו אישיות. לכן, חיוני להפוך את פלטפורמות הרחפנים לעמידות ומאובטחות יותר”.

על בניית המתקן החדש, אמר ג’יימס גופרט, מנכ”ל מתקן המחקר והבדיקה שלPurdue UAS: “רחפנים אוטונומיים כבר ממלאים תפקיד מרכזי באספקת חבילות ובדיקת תשתיות. ככל שערים חכמות יתפתחו, יהיה זה קריטי להבטיח הפעלה בטוחה של רחפנים בסביבה עירונית. מתקן זה מתאים במיוחד למשימה של הבאת אלגוריתמים לאבטחת רחפנים מסימולציה ליישום בעולם האמיתי על ידי מתן אפשרות למעבר הדרגתי של רכיבי תרחיש מסימולציה טהורה, הווירטואלית, לעולם האמיתי”.

מתקן הבדיקה ישמש הן את מרכז המחקר של המערכות המאובטחות והן את מרכז המחקר והרובוטיקה האוטונומית של TII לביצוע ניסויים במגוון כלי רכב. כחלל משותף, מתקן לכידת תנועה יכול להכיל מיקרו UAS במשקל של פחות מ-10 גרם עד ל-UAS גדול שמשקלו כ- 1,000 ק”ג ומשפיע על סוגים שונים של UAS, החל מרב-מוטור למסוקים, רכבי המראה ונחיתה אנכיים (VTOLs) ועד כלי שיט בעלי כנף קבועה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן