חדשותישראל

יצרני המשקאות ורשתות השיווק משכו את העתירות נגד המשרד להגנת הסביבה

בשל החלת חוק הפיקדון על מכלי משקה גדולים

נציגי המדינה הדגישו בדיון כי החלטת המשרד ניתנה בסמכות וכי התקיים הליך מקצועי מקיף שבו הושם דגש על שיקולים סביבתיים של קידום המִחזור וניקיון המרחב הציבורי

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג: “בית המשפט נתן רוח גבית למהפכת הפיקדון של בקבוקים גדולים, אחרי עשור של עיכובים ולחצים. זו החלטה דרמטית לסביבה שתוביל להפחתת נפח הפסולת, לעידוד המִחזור ולגמילת ישראל מפלסטיק שעכשיו תוכל להתקדם צעד משמעותי”.

בבג”צ התקיים דיון בעתירותיהם של יצרני המשקאות ושל רשתות השיווק כנגד המשרד להגנת הסביבה בגין החלת חוק הפיקדון על מכלי משקה גדולים. כזכור, בסוף שנת 2020 החליטה השרה להגנת הסביבה היוצאת להחיל את חוק הפיקדון על מכלי המשקה הגדולים, לאחר שלא הושגו יעדי האיסוף בשנת 2016. 

בדיון שהתקיים ציינו השופטים כי החלטת השרה ניתנה בסמכות. נציגי המדינה הדגישו בדיון כי התקיים הליך מקצועי מקיף טרם קבלת ההחלטה שבו הושם דגש על שיקולים סביבתיים של קידום המחזור וניקיון המרחב הציבורי ולא רק שיקולים כלכליים.

עוד הודגש כי החלת הפיקדון תביא לפי החוק להעלאת יעדי האיסוף מ-55% ל-73% (77% יעד דו-שנתי) בסופה של תקופת מעבר. 

בתום הדיון הודיעו השופטים פוגלמן, שטיין ואלרון כי אין בדעתם להתערב בהחלטה שהתקבלה והציעו לעותרות למחוק את העתירה. בסיום דיון שקיימו העותרות הן אכן ציינו כי הן מקבלות את הערות השופטים ואינן עומדות על העתירות.

חוק הפיקדון על מכלי משקה גדולים ייכנס לתוקף ב-1 בדצמבר 2021.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן