אנרגיהחדשות

בעלי טסלה? היכונו לטעינה

משרד האנרגיה ישקיע 24 מיליון שקלים להרחבתפריסת עמדות הטעינה לכלי רכב חשמליים ברחבי הארץ

משרד האנרגיה צפוי לפרסם בתקופה הקרובה שלושה קולות קוראים לתמיכה בהקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי ברחבי הארץ, בסך של 24 מיליון ש”ח. עמדות אלו יהוו הרחבה של בסיס הטעינה במרחב הציבורי וברשויות המקומיות  ויותקנו בחניונים ושטחים ציבוריים, בקניונים ובכבישים מהירים. 

מהלך זה של המשרד הוא בהמשך למכרז התמיכה בהקמת עמדות טעינה, במסגרתו כבר הוקצו כ-30 מיליון ₪ להקמת כ-2500 נקודות טעינה, האמורות לקום עד סוף שנה זו  בפריסה ארצית, ואשר כלל גם תמיכה בהקמת כ-100 עמדות טעינה מהירות ואולטרא מהירות.

במסגרת התמיכה, יפורסמו הקולות הקוראים הבאים: 

קול קורא לתמיכה בהקמת עמדות טעינה מהירות ואולטרה-מהירות (DC) בפריסה ארצית, בתקציב כולל של 8 מיליון ₪.

קול קורא לתמיכה בהקמת עמדות טעינה איטיות (AC) במרחב הציבורי (חניונים עירוניים) אשר מיועד לרשויות מקומיות, בתקציב כולל של 8 מיליון ₪.

קול קורא לתמיכה בהקמת עמדות טעינה איטיות (AC) במרחב הציבורי-למחצה כגון קניונים ומרכזי בילוי, בתקציב כולל של 8 מיליון ₪.

מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה צופה כי הקולות קוראים, יובילו להקמה של לפחות 60 עמדות מהירות ואולטרה-מהירות לאורך כבישים בין-עירוניים, כ-20 עמדות מהירות ואולטרה-מהירות בשטחים ציבוריים ברשויות מקומיות וכן להקמה של כ-3000 שקעי טעינה (AC) במרחב הציבורי והציבורי למחצה. 

משרד האנרגיה פועל במרץ להסרת החסמים להתפתחות שוק הרכב החשמלי, ודואג לשתף פעולה ולרתום למשימה הן את רשות החשמל והן את חברת החשמל להקמת התשתית הנדרשת. המשרד אף קידם את יעד הממשלה במסגרת הצעת המחליטים ליעדי התקציב 2022 לקביעת יעד של הפסקת מכירת רכב פרטי שאינו חשמלי החל משנת 2030. כל זאת, כחלק מיעדי משק האנרגיה של המשרד לשנת 2030 להקטנת השימוש במוצרי דלק וצמצום פליטות גזי החממה בישראל.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן