חדשותחוץ

ארגון WEA לקידום יזמות נשית חוגג שנתיים להיווסדו

בהכרזה על יוזמות רבות השפעה למען שינוי לטובת יזמיות

ארגון WEA לקידום יזמות נשית, יוזמה אסטרטגית רבת שותפים, הוקמה על ידי חמש סוכנויות או”ם וחברת מרי קיי בע”מ. היום, ארגון זה מציין שנתיים להיווסדו בהכרזה על התקדמותן של מספר תוכניות אשר נועדו להשפיע על 5 מיליון נשים ברחבי העולם עד שנת 2030. התוכניות ומוצרי הידע, אשר ממחישים אף יותר את מחויבות ארגון WEA להעצים את השפעתו של פיתוח יזמות הנשים תוך השגת מטרות פיתוח הקיימות של האו”ם, יושקו ברבעון האחרון של שנה זו.

הודעה לעיתונות זו כוללת מולטימדיה. ראו את ההודעה במקור בשפה האנגלית כאן:

https://www.businesswire.com/news/home/20210923005313/en/

“לפני שנתיים, ארגון WEA התחייב לאפשר ליזמיות  להקים ולטפח עסקים משלהם, ככלי להאיץ התקדמות לטובת שוויון לנשים,” אמרה דברה גיבינס, מנהלת התפעול בחברת Mary Kay Inc.. “היום, אנו נרגשות לדווח על התקדמות בנוגע להבטחה זו ולהמחיש את ההשפעה הייחודית שיכולה להיות לחמש סוכנויות האו”ם ולמגזר הפרטי, כאשר הם מאחדים כוחות. התוכניות הללו מהוות צעדים קונקרטיים לקראת השינוי השיטתי הנחוץ כדי לטפח סביבת צמיחה, קיימות וחוסן גמיש ליזמיות”.

התוכניות האסטרטגיות, שכולן נבנו במיוחד סביב סוגיית המגדר, הן תוצאה של שיתוף פעולה בין ארגון העבודה הבינלאומי (ILO), מרכז המסחר הבינלאומי (ITC), יוזמת גלובל קומפקט של האו”ם (UNGC), תכנית הפיתוח של האו”ם (UNDP) ונשות האו”ם, תוך תמיכה אסטרטגית ומימון מצד מרי קיי.

*כלים והדרכה לבניית קיבולת דיגיטלית

בשיתוף פעולה עם חברת ITC SheTrades, במרכז המסחר הבינלאומי, ארגון WEA יציע תוכנית לימודים מודרכת, לצד הכשרה מעשית לנשים ממדינות מתפתחות, המעוניינות ביזמות ו/או מתכננות להשתלב בשרשראות ערך אזוריות ועולמיות. ההכשרות המקומיות לשנת 2021 יתקיימו בערוץ הווירטואלי בברזיל, בקולומביה, בהודו ובמקסיקו.

תוכנית היזמות המקוונת מכוונת להקנות ליזמיות את המיומנויות לתכנן ולהקים עסקים בעלי פוטנציאל מעשיות כלכלית. באמצעות 27 מודולות העוסקות בשבעה שלבי מפתח בפיתוח עסקי, המלוות ביותר מ-200 סרטונים, המשתתפות ילמדו כיצד לאמץ תרבות של יזמות, לפתח רעיונות באמצעות חשיבה מובנית ושיטות סטרטאפ צרות , להכין את מודל הקנווס, לתכנן פרזנטציה, לזהות מקורות מימון, למצוא את השותף הנכון, למצוא חניכה, לבנות צוות ולהקים עסק בכלל.

תכנית הלימודים חינמית עבור כל המשתמשות, וניתן להתחבר אליה ללא כל קושי. המשתתפות יקבלו תעודה עם השלמתה.

תכנית הלימודים של ארגון WEA לקידום יזמות נשים ו- ITC SheTrades  מטעם מרכז המסחר הבינלאומי תפורסם בהדרגה בין אוקטובר לדצמבר 2021 באנגלית, בספרדית ובצרפתית. תכנית הלימודים תופיע גם בערבית, ברוסית ובמנדרינית בשנת 2022. היא תהיה נגישה באתר ארגון WEA ובמרחב הלמידה הווירטואלי של ITC SheTrades, מרכז המסחר הבינלאומי ובאפליקציות בנייד, החל מאוקטובר 2021.

*מחקר בנושא יזמות

אחד מיעדי ארגון קידום יזמות הנשים לשנת 2020-2021, ארגון העבודה הבינלאומי מתמקד בחיזוק הסנגור לטובת התפתחותן של יזמיות במקסיקו ובברזיל. במקסיקו, שני הארגונים יפרסמו ממצאי הערכת תנאי המסגרת, אשר משפיעים על התפתחותן של יזמיות.

מחקר זה הוא ייחודי למגזר המסחר והתעשיה במקסיקו סיטי, ועוסק בהשפעת נגיף הקורונה. ההערכה כוללת מערך המלצות יישומיות ליצירת סביבה מאפשרת יותר, אשר פותחו בשיתוף פעולה צמוד עם שותפים ארציים, לרבות איגודי מעסיקים, לשכות המסחר ואיגודי יזמיות, על מנת להבטיח בעלות וקיימות ארצית.

בברזיל, באמצעות ארגון WEA לקידום יזמות נשים, ארגון העבודה הבינלאומי משתף פעולה עם SENAI, מובילה לאומית בהכשרה טכנית ומקצועית, בכדי לתמוך בפיתוח יזמות נשים ולטפח שיח המתבסס על ממצאי הערכת WED אשר נערכה במסגרת פרויקט WIN-WIN, הממומן על ידי האיחוד האירופי. תכנית הכוללת כנסים, סמינרים, הכשרות וקמפיינים בתקשורת, הן ברמה הארצית והן ברמה האזורית נבנתה על מנת להפיק ולגבש מומנטום לטובת פיתוח יזמות נשים. 

*קידום, סנגור והכשרה לטובת רכש רגיש מגדר

רכש רגיש מגדר יכול להיות בעל השפעה מכוננת וטומנת בחובה שינוי על כלכלות מקומיות ובינלאומיות, כמו גם לתרום להעצמת כלכלית בקרב נשים. ברמה העולמית, אחד משלושה עסקים קטנים, בינוניים וגדולים נמצאים בבעלות נשים1, אך נשים זוכות לאחוז אחד בלבד מכלל הרכש המנוצל על ידי תאגידים גדולים וממשלות2.

ארגון WEA לקידום יזמות נשים השתתף בפורום ההעצמה הבינדורית בפריס (30 ביוני-2 ביולי), באמצעות תוכנית “מניעי השינוי”, תוך הנחיית פאנל בנושא “בניית אסטרטגיית שינוי לרכש רגיש מגדר”, אשר נועד לעורר מודעות לגבי המחסומים המורכבים, והקשורים זה בזה, העומדים בפני יזמות נשים, כמו גם לקדם רכש רגיש מגדר.

התרומות העיקריות של נשות האו”ם לקו העבודה שהתווה רכש מגיב המגדר של ארגון WEA לשנת 2021 כוללות את ביסוס המקרה העסקי לרכש מגיב מגדר, וזאת באמצעות השקת קהילה של פעולה בחודש יולי, בשיתוף עם יוזמת הגלובל קומפקט של האו”ם. זאת, על מנת לגייס בעלי עניין מהמגזר הפרטי.

נשות האו”ם, בתמיכת יוזמת הגלובל קומפקט של האו”ם, מקיימות גם סקר עולמי במגזרים השונים, בנוגע לרכש רגיש מגדר. במסגרת זו, נשות האו”ם יראיינו יותר מ-50 חברות וארגונים, אשר, לצד תשובות הסקר, יניבו מקרי בוחן וכלי סנגור מבוסס-ראיות, אשר ישימו דגש על הסוגייה העסקית הנוגעת לרכש רגיש מגדר. כלי הסנגור יפורסם עד דצמבר 2021 ויהווה תרומה לתמיכת ארגון WEA בתוכנית הדגל של נשות האו”ם, יוזמה הנקראת “יצירת שוויון הזדמנויות ליזמיות”.

בחודש דצמבר, נשות האו”ם באירופה ובמרכז אסיה ישיקו תכנית חניכה ניסיונית, על מנת להרחיב הן את יכולות היזמיות, והן את יכולות המגזר העסקי, במטרה להגביר יזמות נשים: (1) בניית יכולות רכש בקרב יזמיות, כך שיהיו ברות תחרות במכרזים להזדמנויות, הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. (2) חיזוק יכולותיהם של גופים במגזר הפרטי, ביחס ליתר המגזרים, לכונן מדינויות ודרכי פעולה, וכן לגבש יוזמות בהקשר של רכש והשקעה רגישי מגדר. 

הכרזת ארגון WEA על אבני הדרך התוכניות הללו היא האחרונה בסדרת צעדים אשר ננקטו על ידי השותפות רבת הצדדים להעלאת המודעות ליזמות כמנוף בעלת חשיבות מכרעת לקידום שוויון לנשים בשנת 2021, ולאחריה.

בפורום השוויון הבין-דורי בפריס, ארגון WEA הכריז על התחייבותו להעצים 5 מיליון נשים עד סוף שנת 2030 ולהקים אקוסיסטם לטובת העצמה כלכלית לנשים, המאפשרת צמיחה, קיימות וחוסן גמיש עבור יזמיות.ב-28 בספטמבר, ארגון WEA יקיים אירוע וירטואלי שכותרתו “איחוד כוחות לשם הנעת שינוי”, בו ייוועדו המנהלים הבכירים של הארגונים הבאים: ארגון העבודה הבינלאומי, מרכז המסחר הבינלאומי, תכנית הפיתוח של האו”ם, יוזמת גלובל קומפקט של האו”ם, נשות האו”ם. את הכנס תפתח מרי קיי. האירוע הגדול הזה, שאורגן במהלך העצרת הכללית של האו”ם מס. 76, לכבוד שנתיים לארגון WEA, יעניק הזדמנות לבעלי העניין באקוסיסטם של יזמות הנשים, לשמוע ממומחים מובילים על הנושאים הבאים: שוויון מגדרי והעצמת נשים, תרומות יזמות הנשים מבחינה כלכלית וחברתית, מדיניות ושיטות בפיתוח, אותם ניתן יהיה ניתן ליישם ולחקות ברמה העולמית, על מנת לתמוך במנהיגות נשים בעסקים. להרשמה ולשאלות נוספות, לחצו כאן.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן