חדשותעסקים

אלרזו מפרסמת צמיחת עסקאות של פי חמישה משנה לשנה

הטכנולוגיה משנה מגזר קמעונאי בבעלות בעיקר נשים

Alerzo, אחד מסטארט-אפי ה-B2B הצומחים ביותר בניגריה, הודיעה היום כי היקף העסקאות השנתי שלה בספטמבר עלה על 155 מיליון דולר, גידול של יותר מפי חמישה מאז תחילת 2021.

מאז גיוס ההון של החברה לסדרה א’ הקיץ, שוק ה-B2B של Alerzo יותר מהכפיל את עצמו בהכנסות ובנה מערכת תשלומים שמעבדת כיום יותר מ-400,000 עסקאות מדי חודש.

אדוואלה אופלי (“אדה”) ייסד בשנת 2019 את Alerzo באיבדן, העיר השלישית בגודלה בניגריה, מספקת יותר מ-150,000 חנויות קמעונאיות לא רשמיות – יותר מ-90% מהן מופעלות על ידי נשים – עם משלוח חינם באותו יום, תשלומים ללא מזומן ופורטפוליו של שירותים דיגיטליים אחרים המשפרים את רווחיות החנות תוך פישוט חיי הבעלים.

“הקמתי את Alerzo כדי לעזור לאמא שלי, אם חד הורית שניהלה שתי חנויות לא רשמיות כדי לתמוך בי ובשלושת האחים שלי. לפני Alerzo, היא נאלצה לסגור את החנות שלה ולנסוע במשך שעות כדי לקנות מלאי כדי להישאר בעסקים”, אמר אופלי, שלמד פיזיקה בניגריה ומדעי המחשב בסין. “נשים הן לעתים קרובות קורבנות של גניבה כי נערי רחוב יודעים שמפעילי חנויות קמעונאיות לעתים קרובות נושאים מזומנים. רציתי ליישם את מה שלמדתי בסין כדי לשפר את החיים של אמהות עובדות בניגריה”.

הקיץ רכשה Alerzo את Shago Payments  כדי להאיץ את הפיכתה משוק B2B לפלטפורמה טכנולוגית All-in-One. שאגו, שנוסדה על ידי סאבאסטין אנצ’י הוותיקה בתעשיית התשלומים, מאיצה את הדחיפה של אלרזו למוצרים דיגיטליים ושירותים פיננסיים. עם שילובו של שאגו ב- AlerzoPay, זרוע התשלומים של החברה, אלרזו מספקת כעת לחנויות קמעונאיות לא רשמיות פורטפוליו של שירותים דיגיטליים חדשים כגון טעינות טלפונים סלולאריים; תשלומי חיוב והעברות עמית לעמית.

סנטיה בותה, יו”ר בנקCapitec (דרום אפריקה), הצטרפה לאחרונה לדירקטוריון של אלרזו כדירקטורית בלתי תלוייה מובילה. “הצטרפתי לדירקטוריון של אלרזו כי קיבלתי השראה מסיפור חייו של אדה ואני חולקת את מחויבותה של אלרזו להעצים נשים עובדות באפריקה”, אמרה בותה.

איינולוואה אבויג’י, מייסד שותף של Flutterwave ו- Andela וחבר בוועדה המייעצת של אלרזו אמר: “רוב העסקים מדברים משחק טוב על הכללה פיננסית וכלכלית אבל אז להמשיך למקד את העסקים שלהם על ערי מגה מתמצאות מסחרית כמו לאגוס או ניירובי. ההתמקדות של אלרזו בקהילות מסחר מודרות אך בנות קיימא מבחינה מסחרית בערים קטנות יותר כמו איבדן היא מופתית וחזון. אני שואב השראה מההתמקדות שלהם בקהילות שבאמת מודרות”.

בנוסף לאבויג’י, הוועדה המייעצת של אלרזו כוללת מנהלים בכירים שעבדו בין היתר ב-KKR, פייסבוק, וולינגטון ניהול וגלקסי דיגיטל.

כריסטינה סאס, אחת המשקיעים של אלרזו ומייסדת שותפה של אנדלה, אמרה: “אלרזו הוא אחד המפעלים החברתיים הנדירים שבהם שליחות חברתית ברורה וחזקה מצליחה בד בבד עם הביצועים הפיננסיים של החברה”.

בספטמבר הרחיבה אלרזו את פעילותה לאזורי החגורה התיכונה והצפון של ניגריה, וכיום היא פועלת באבוג’ה וקאנו. החברה מתכננת לשרת את רוב ניגריה לפני סוף השנה הבאה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן