חדשות

אופיר טסלר מונה למנכ”ל חברת הסטארטאפ Nobify המרחיקה ציפורים בעזרת בינה מלאכותית

הטכנולוגיה מצמצמת נזקי ציפורים לגידול הדגים והיצור הסולארי שנאמדים ב-25 מיליארד דולר בשנה

אופיר טסלר מונה למנכ”ל חברת הסטארטאפ Nobify, המפתחת פתרון ידידותי לסביבה המבוסס על בינה מלאכותית וניתוח ביג דאטה, המסייעים להרחקת ציפורים אוטונומית ואקולוגית מבריכות דגים, שטחים חקלאיים, פאנלים סולאריים ומתקנים תעשייתיים. 

אופיר טסלר, אל”מ במילואים בחיל האויר, הוא בעל ניסיון רחב בניהול והובלת פרויקטים טכנולוגיים ואסטרטגיים. אופיר שרת 25 שנים בחיל האויר ושימש בתפקידו הצבאי האחרון ראש מחלקה במטה חיל האוויר. לאחר שחרורו כיהן כמנהל בכיר בתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים בתעשייה האווירית והוביל השתתפות של החברה במכרזים, חתימה על הסכמים עם לקוחות ושותפים אסטרטגיים ומימושם. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה וניהול ובתחום מדעי המחשב ותואר שני במינהל עסקים.

ציפורים גורמות לנזקים כבדים שנאמדים בעשרות מיליוני דולרים בטריפת דגים בבריכות, העברת מחלות, אכילת יבולים חקלאיים ולכלוך פאנלים סולאריים, מתקני תעשייה ומבנים אחרים. נזקי הציפורים בעולם נאמדים ב-25 מיליארד דולר מדי שנה בענפי הסולאריים וגידול הדגים בלבד. הפתרונות הקיימים אינם נותנים מענה מספיק וחלקם פוגעים באוכלוסית הציפורים או יוצרים נזקי משנה סביבתיים. Nobify מפתחת טכנולוגיה להתמודדות עם נזקי ציפורים באמצעות ניתוח ביג דאטה ו-AI של תנועות ונוכחות של ציפורים על בסיס מידע שמתקבל ממצלמות ומקורות מידע נוספים. המערכת מפעילה באופן אוטונומי טכנולוגיה פניאומטית ייחודית וידידותית לסביבה, המבטיחה את הרחקתן ללא פגע. תגובות הציפורים מנותחות לצורך שיפור המערכת ודרכי התגובה. 

החברה החלה פעילותה כמיזם בקיבוץ נאות סמדר בהובלת היזמים אבי ציוני ואיתן כהן, אליהם הצטרף אופיר טסלר. Nobify ביצעה מספר מחקרים וניסויים בתמיכת קרן ICA ישראל, רשות החדשנות ומשרד החקלאות, בהם פיילוטים מוצלחים עם בריכות הדגים של קיבוץ עין הנציב בעמק המעיינות ובתחום האנרגיה הסולארית. 

הסטארטאפ Nobify פועל במסגרת חממת InNegev בפארק עידן הנגב סמוך לבאר שבע. החממה הוקמה בשנת 2020 במטרה לחזק את ההייטק בדרום המדינה ולעודד יזמות והקמת סטארטאפים חדשים בנגב. בחממה פועלים כיום 11 סטארטאפים בתחומי טכנולוגיות אקלים כגון חקלאות, מים, פודטק, אנרגיה, רובוטיקה ועוד. ב-InNegev שותפים גופי השקעה גלובליים כמו קרן אלפא קפיטל, קרן ימין וקרן “חצרים” וכן תעשיות בינלאומיות מובילות מדרום הארץ בהם החברות סודהסטרים, נטפים ודולב, מכללת סמי שמעון והמועצה האזורית בני שמעון. החממה פועלת בשיתוף עם גורמים מגוונים, בהם אוניברסיטת בן גוריון, מכללות, מרכזי מו”פ ממשלתיים, תעשיות בינלאומיות ורשויות מקומיות.

ארנון קולומבוס, מייסד משותף ומנכ”ל חממת InNegev: “הטכנולוגיה של Nobify מציגה תוצאות מרשימות בפיילוטים שערכנו בצמצום נזקי טריפת הדגים ע”י עופות בבריכות, הגדלת הרווחיות של החקלאים וגידול בתפוקה הסולארית. הרקע המקצועי של אופיר וניסיונו הרב בהנעת פרויקטים משלב הרעיון ועד לביצוע המוצלח הופכים אותו לאדם הנכון להוביל את החברה ולממש את הפוטנציאל הכלכלי העצום שיש לה בארץ ובחו”ל. Nobify היא דוגמה מצוינת לשילוב של יצור מקורות תעסוקה איכותיים בנגב, פעולה למען ביטחון תזונתי עולמי לצד דאגה לסביבה. זוהי פעם נוספת שמתושבי הנגב יוצאת בשורה להקלה על משבר המזון הגלובלי.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן