חדשותסטארטאפ ניישן

יו”ר מרצדס: “המשימה של מרכז הפיתוח בישראל – ארכיטקטורת תוכנה והגנת סייבר”

בכנס החדשנות הבינלאומי Axis Tel Aviv 2021 שהתקיים זו השנה ה-8 ברציפות ולראשונה ככנס וירטואלי, ובו נכחו כ-400 משתתפים, הציג אולה קלניוס את חזונו לעתיד עולמות הרכב והתחבורה.

“הייתי שמח להיות עם הצוות שלי עכשיו בתל אביב, אני מאמין שזה יקרה בקרוב”, כך פתח אולה קלניוס, יו”ר מועצת המנהלים של תאגיד הרכב דיימלר ומרצדס-בנץ את נאומו כדובר מרכזי בכנס החדשנות הבינלאומי Axis Tel Aviv 2021. קלניוס חשף בכנס לראשונה את המשימות שהוצבו למרכז הפיתוח של החברה בישראל כשאמר: “אנו מציבים לכל מרכז פיתוח משימות, והמשימה של מרכז הפיתוח בישראל היא בתחום פיתוח ארכיטקטורת התוכנה והגנת הסייבר והם עומדים במשימה בהצלחה רבה ותורמים תרומה משמעותית לפיתוח דגמי העתיד של הקונצרן. בתל אביב יש במרכז הפיתוח שלנו צוות מעולה. הגישה לחדשנות שיש בישראל היא מאוד מיוחדת ונלהבת וזה מה שהפך את ישראל למקום שכל כך היה חשוב לנו להקים בו מרכז פיתוח וזה מוכיח את עצמו”. Axis Innovation, אירחה את קלניוס, שהיה אז מנהל השיווק העולמי של הקונצרן, בביקורו הראשון בישראל ב-2015 במסגרת “סיור חדשנות” שנערך למנהלים בכירים בדיימלר להכרות עם הסטארט-אפים ישראלים מתחום ה-Mobility.

בכנס החדשנות הבינלאומי Axis Tel Aviv 2021 שהתקיים זו השנה ה-8 ברציפות ולראשונה ככנס וירטואלי, ובו נכחו כ-400 משתתפים, רובם משקיעים בכירים מקרנות ההון סיכון ותאגידים מובילים מרחבי העולם לצד יותר מ-100 סטארט-אפים ישראלים, הציג אולה קלניוס את חזונו לעתיד עולמות הרכב והתחבורה, ציין שני טרנדים מרכזיים שמובילים את ההתפתחות של עולם הרכב והתחבורה: הדיגיטציה וה-de-Carbonization (מאזן פחמן ניטרלי). לדבריו, “דיגיטציה, מהפיתוח והייצור ועד לחוויית השימוש במכונית, היא המפתח המרכזי להצלחה שלנו והיא נמצאת בכל מה שאנו משלבים במכוניות שלנו כיום. בינה מלאכותית, אלגוריתמים וכל מה שמאפשר ללמוד ולנתח – זה העתיד של המוביליטי”.

לגבי ה-de-Carbonization אמר קלניוס, “בתחום זה מרצדס מממשת את התוכנית האסטרטגית שלה Ambition 2039 למעבר למאזן פחמן ניטרלי – עבור המפעלים שלה ובפיתוח כלי רכב חשמליים. אנו רואים בכך אתגר עצום ואנו פועלים בכל הכוח לעמוד במשימה שהוצבה בהסכם פריז, לא בגלל שאנחנו חייבים, אלא בגלל שאנו רוצים בכך ומבינים את החשיבות בשמירה על איכות הסביבה והקיימות. עוד בדור הזה נעבור משוק הנשלט על ידי מכוניות המונעות בדלק, לשוק הנשלט על ידי מכוניות המונעות על ידי חשמל. אנו מאמינים שכלי רכב חשמליים הם שם המשחק והמטרה שלנו היא להגיע לייצור כלי רכב במאזן פחמן ניטרלי”.

בהתייחסו לעתיד המכוניות האוטונומיות אמר יו”ר מרצדס בנץ: “המעבר משלב 2 לשלב 3, כלומר מנהיגה על ידי האדם לנהיגה על ידי מחשב, היא פריצת דרך משמעותית. הרכב האוטונומי מגיע, אך הוא מגיע צעד אחר צעד. אנחנו מאמינים שהמכונית האוטונומית תלך ותהווה נתח הולך וגדל בשוק המוניות, המשאיות והרכבים הפרטיים, אך ייקח עוד שנים עד שהמכוניות הרגילות ייעלמו לחלוטין מהכבישים”.

לפני הרצאתו של אולה קלניוס, נערך פאנל משקיעים ומומחים בתחום ה-Mobility, אותו הנחה ג’רמי לוסטמן, ראש פירמת עוה”ד הגלובאלית DLA PIPER בישראל, אשר נחשפו לפיתוחים של מספר סטארט-אפים ישראליים מבטיחים, ובהם: EVR Motors שחשף את המנוע החשמלי החדשני ופורץ הדרך שפיתח, והצהיר כי האבטיפוס מציג ביצועים טובים יותר מהמנועים החשמליים הקיימים כיום, ובמחצית ממשקלם. Continual שמספק ליצרני כלי רכב מחוברים ולמפעילי רשתות סלולריות מערך כלים ייחודי לניתוח ושיפור חוויית הנסיעה המחוברת וגם RealSpection, שמפתח מערכות נייחות וניידות לבדיקת פגיעות ונזקים בכלי רכב באמצעות סריקה אוטומטית ומדויקת.

כנס Axis Tel Aviv 2021 התמקד השנה ב-4 תחומים לוהטים: תנועה (Mobility), קמעונאות, פינטק וסייבר, וטכנולוגיה מדיה וטלקום (TMT) אשר כולם חווים שיבוש משמעותי, הן בשל המגפה העולמית והן בשל התפתחויות הטכנולוגיות, כגון המעבר לשימוש המוני במכוניות חשמליות ובקרוב גם אוטונומיות, המעבר ל5G-, המעבר ההמוני לקניות ברשת, הקפיצה בשימוש ההמוני בפתרונות מתחום הפינטק והבנקאות המקוונת, הזינוק בשימוש בטכנולוגיות ענן, סטרימינג וגיימינג וכמובן הצורך באבטחת המידע מפני מתקפות סייבר.

ישראל היא המקום החם כרגע

דובר מרכזי נוסף בכנס היה מומחה הטכנולוגיה והמדיה מייקל וולף (Michael Wolf), מנכ”ל חברת היעוץ Activate, אשר הציג את תחזיתו השנתית להתפתחויות הטכנולוגיות בתחומי המדיה והבידור והעריך כי “כל מה שאנו עושים כיום באופן דיגיטלי – יעבור לגיימינג, זהו התחום שהולך לצמוח בשיעור החד ביותר בשנים הקרובות. משך הזמן שאנו מבלים מול מדיות טכנולוגיות גדל בקצב מסחרר. טיקטוק היה ההפתעה של השנה כאשר זמן השימוש בפלטפורמה עקף את אינסטגרם ופלטפורמות מובילות אחרות”.

משתתפים בכירים נוספים אשר העבירו בשידור חי Masterclasses, לראשונה בכנס Axis Tel Aviv. היו המשקיעים האגדיים אלן פטריקוף (Alan Patricof), מייסד קרנות ההון סיכון Greycroft ו-Apax partners ששיתף בתובנותיו מ-50 שנות ניסיון כמשקיע הון סיכון מוביל שאמר בהתייחסו למגפת הקורונה, “הופתעתי מכמות החברות שלא רק שלא עברו משבר בימי המגפה, אלא פרחו בשנה האחרונה, במיוחד החברות שפועלות אונליין.

הן קיצצו בהוצאות, הפגינו גמישות ויצירתיות וניצלו את הזמן היטב להתפתחות טכנולוגית ולהתרחבות לקהלים חדשים”. על האקוסיסטם בישראל אמר פטריקוף, “ישראל היא המקום החם כרגע. היא יותר מ-Startup Nation, אנשים מכבדים מאוד את מה שישראל מביאה לעולם”. ביל רייכרט (Bill Reichert), שותף בקרן Pegasus, שמשקיעה בין השאר בחברות כמו רובין הוד, SpaceX, ו-AirBNB, דיבר על הסודות שיזמים צריכים לדעת שמשקיעים לא מגלים. במושב הפתיחה של הכנס אמר ג’סטין בורוס (Justin Borus), מייסד ושותף בקרן ההון סיכון האמריקאית Ibex Investors, “מהפכת המוביליטי היא החדשנות הטכנולוגית הגדולה ביותר של חיינו”. עוד משתתפים בולטים בכנס השנה היו בכירים מתאגידי ענק כמו פורד ו-UBS, ומקרנות הון סיכון מובילות בעולם, שחלקן מנהלות השקעות בהיקפים של מיליארדי דולרים.

כנס Axis Tel Aviv הינו כנס הדגל השנתי של חברת Axis Innovation, ומטרתו לקדם השקעות, עסקאות ושיתופי פעולה בינלאומיים, שבו נפגשו גם השנה עשרות סטארט-אפים טכנולוגיים ישראליים חדשניים ומבטיחים, עם משקיעים בכירים מקרנות הון סיכון בינלאומיות ומתאגידים בינלאומיים מובילים, שבאו לעשות עסקים. על מנת לשמור על אפקטיביות המפגשים ויצירת הקשרים בכנס, מספר המשתתפים בו מוגבל ל-400 איש. ביניהם, יותר מ-150 משקיעים בינלאומיים ומנהלי חדשנות בכירים בתאגידים מכ-20 מדינות, שלקחו חלק בהרצאות, בפאנלים, בשולחנות העגולים, במפגשי ה-1-1 ולראשונה גם בכיתות אמן. מעבר ל-15 הסטארט-אפים הישראלים שנבחרו להציג השנה, השתתפו בכנס עוד כ-100 סטארט-אפים ישראליים, שלקחו חלק בהרצאות, ב-Master Class, בפגישות 1-1 ובנטוורקינג עם המשקיעים הזרים.

השנה נבחרו בקפידה 15 סטארט-אפים ישראלים חדשניים ופורצי דרך, אשר הציגו את פיתוחיהם ופתרונותיהם ב-Pitch מול פאנלים של משקיעים, ובהם: EVR Motors שממציא מחדש את המנוע החשמלי, Oriient שפיתח GPS לניווט בתוך בניינים ומבנים גדולים ללא צורך בהתקנת חומרה נוספת, אלא בעזרת התכונות המגנטיות של כדור הארץ, Continual שמספק ליצרני כלי רכב מחוברים ולמפעילי רשתות סלולריות מערך כלים ייחודי לניתוח ושיפור חוויית הנסיעה המחוברת, PicUP שפיתח כלי עוצמתי לייעול שיחות עסקיות ועוד.

לדברי אד פרנק, מנכ”ל חברת Axis Innovation : “כנס Axis Tel Aviv מהווה הזדמנות ייחודית לחשיפה, לימוד, היכרות, מפגשי 1-1 ונטוורקינג בין סטארט-אפים ישראליים בולטים המפתחים טכנולוגיות מתקדמות, לבין משקיעים ומקבלי החלטות בינלאומיים בכירים, ובשל כך הוא נחשב בעיני רבים באקוסיסטם לאחד הכנסים האפקטיביים ביותר בעולם היזמות והחדשנות הטכנולוגית בישראל. כל יזם טכנולוגי ישראלי שואף למפגשים איכותיים שכאלה.

“מדי שנה נסגרות בכנס ובעקבותיו השקעות כספיות משמעותיות ונרקמים בו שיתופי פעולה אסטרטגיים, אשר מסייעים לסטארט-אפים הישראלים לפרוץ בהצלחה ובבטחה לזירה הבינלאומית, ובכך להצטרף לקטר הצמיחה המוביל של המשק הישראלי. שנת 2021 הינה שנה מלאה באתגרים בכל העולם ולכן היא גם מלאה בהזדמנויות אדירות לקפיצות דרך משמעותיות בתחומי התחבורה, הקמעונאות, הפינטק והסייבר וגם המדיה והבידור, שהושפעו באופן משמעותי מהשינוי בהרגלי הצרכנים בשל המגפה העולמית. העניין הרב שיש בכנס מצד המשקיעים הזרים, מעיד כי הם מאמינים ומעוניינים להשקיע בחברות טכנולוגיה ישראליות חדשניות, אשר פתרונותיהן יסיעו לאנשים וחברות ברחבי העולם להתקדם ולהתפתח במהירות, תוך התגברות על האתגרים שמביאה עמה מגפת הקורונה”.

Axis Innovation היא חברה המתמחה בייעוץ, תיווך וליווי ה-Deal flow בין סטארט-אפים טכנולוגיים ישראליים לבין קרנות הון סיכון ותאגידים מובילים מרחבי העולם. ל-Axis ניסיון עשיר ב- startup scouting בעבור תאגידים בינלאומיים וקרנות הון סיכון שמשתוקקים לחדשנות בתחומים כגון מוביליטי, פינטק, ריטייל-טק, וקיימות. החברה גם מתמחה בעריכת כנסי משקיעים טכנולוגיים ברחבי העולם. בשנת 2020, בשל מגפת הקורונה, קיימה החברה יותר מ-20 וובינרים ו-4 כנסים וירטואליים של Startup Pitching בהם השתתפו מעל ל-5,000 איש. לדברי ג’ייסון וייס, COO & Head of Deal Flow ב-Axis Innovation, “למדנו השנה איך יוצרים אירועים מקוונים אפקטיביים, שמחברים את המשתתפים בהצלחה לנושא והופכים את האירוע לכזה ששווה לקחת בו חלק, וזה מה שמוביל לכך שכנס Axis Tel Aviv 2021 יהיה אירוע וירטואלי באמת מיוחד”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן