×
הייטק HI TECHחברות בארץחברות בחו"לחדשות

פינרג׳י תחל בניסוי שדה בהודו ברכבים חשמליים

פינרג’י מעמיקה את נוכחותה בשוק הרכבים החשמליים ההודי: מכריזה על שיתוף פעולה עם שני יצרני רכב מהגדולים והמובילים בהודו,  חברות Ashok Leyland  ו-Maruti Suzuki

חברת פינרג׳י המפתחת טכנולוגיית מתכת-אוויר המאפשרת הפקת חשמל משילוב של חמצן מהאוויר החופשי עם מתכות (אלומיניום ואבץ), מדווחת היום כי החברה המשותפת בבעלות פינרג’י הישראלית וענקית האנרגיה ההודית Indian Oil (אינדיאן אויל) התקשרה בשני מכתבי כוונות עם חברות Ashok Leyland (אשוק ליילנד) ו-Maruti Suzuki India Limited (מרוטי סוזוקי), יצרניות רכב מובילות בשוק ההודי.

במסגרת מכתבי הכוונות הסכימו הצדדים לשתף פעולה על-מנת לבחון שימושים מסחריים בסוללת האלומיניום-אוויר שפיתחה פינרג’י. שיתוף הפעולה כולל פיתוח אבי-טיפוס, ניסויי שטח והתאמת סוללת האלומיניום-אוויר לשוק ההודי העצום ובפרט לרכבים החשמליים של שתי יצרניות הרכב.

במסגרת שיתוף הפעולה עם חברת אשוק ליילנד, תוטמע הטכנולוגיה של פינרג’י במשאיות ובאוטבוסים חשמליים, בעוד שבמסגרת שיתוף הפעולה עם חברת מרוטי סוזוקי תוטמע הטכנולוגיה ברכבי נוסעים החשמליים. שיתופי הפעולה הללו מתווספים לזה שבין פינרג’י לחברת מהינדרה אלקטריק, גם היא חברת רכב מובילה בהודו, שבמסגרתו הושלם לאחרונה אבטיפוס לריקשה חשמלית העושה שימוש בסוללת אלומיניום-אוויר.

שני מכתבי הכוונות נחתמו במסגרת אירוע לחניכת התאגדותה של החברה המשותפת בבעלות פינרג’י ואינדיאן אויל, אירוע שבו נכחו שר האנרגיה הישראלי יובל שטייניץ, השר ההודי הממונה על נפט, גז ופלדה, דהרמנדרה פרדהן, יו”ר פינרג’י אביב צידון, מנכ”ל פינרג’י דייויד מאייר, יו”ר אינדיאן אויל, וכן בכירים מחברות מהינדרה אלקטריק, אשוק ליילנד ומרוטי סוזוקי.

לדברי דיוויד מאייר, מנכ״ל פינרג׳י: ״שיתופי הפעולה עם יצרניות רכב מובילות מבססים את מעמדה של פינרג׳י כחברה מובילה המביאה בשורה אמיתית בתחום הרכב החשמלי בכלל ובשוק ההודי בפרט. במהלך הטקס, השר ההודי שנכח יחד עם הנהלת חברות הרכב ההודיות הביע את מחויבותה של ממשלת הודו לתרום להצלחת המיזם, המחויבות של הודו לקידמה, ואת הרצון להעניק עתיד טוב יותר, נקי ובריא לשתי המדינות.

הסכמי הכוונות שנחתמו, הן עם אשוק ליילנד, אחת מיצרניות האוטובוסים הגדולות בעולם, והן עם מרוטי סוזוקי, שהיא יצרנית רכבי הנוסעים הגדולה בשוק ההודי, ביחד עם הפרויקט הקיים עם חברת מהינדרה אלקטריק לריקשות חשמליות, ממחישים שהטכנולוגיה מתאימה למנעד רחב מאוד של סוגי רכבים.

אנו מקווים שרכבי הדגמה ראשונים ייסעו על כבישי הודו בעתיד הקרוב, ויאפשרו בהמשך להסיע מיליוני נוסעים בהודו ללא זיהום ותוך שמירה על הסביבה, עם משך נסיעה ארוך יותר ביחס לסוללות ליתיום בגודל ומשקל דומים, טעינה מהירה ללא תלות ברשת החשמל, והכל במחיר תחרותי. “

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן