הקמת מעבדת בדיקת פגיעות ראשונה באבו דאבי

TII - LOGO

מרכז המחקר לחומרים מתקדמים של המכון לחדשנות טכנולוגית מקים באבו דאבי מעבדת בדיקת פגיעות ראשונה באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה

המכון לחדשנות טכנולוגית – (Technology Innovation Institute (TII, מרכז מחקר עולמי ועמוד תווך בתחום המחקר היישומי של מועצת המחקר הטכנולוגי המתקדם של אבו דאבי (ATRC), הודיע ​​ על הקמת מעבדת פגיעות של מרכז המחקר לחומרים מתקדמים (AMRC). הפרויקט החדש הוא הראשון מסוגו באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, והוא מספק משטח בדיקה מיטבי לניסוי חומרים, למינציות וחומרים מרוכבים מתקדמים.

המעבדה המתקדמת תואמת היטב לחזון של AMRC להביא חומרים מתקדמים לשלב בו הם כבר יהיו מוכנים לעבור ממעבדה לתעשייה. הבדיקות מתבצעות תחת מגוון של סביבות פגיעה קשורות, החל מהערכת מבנה חומרים לגבי מהירויות השתנות, עמידה בטמפרטורות ושיעורי ספיגת האנרגיה שלהם. הציוד המתקדם ישמש להערכת התנהגויות החומרים כדי לסייע בפיתוח פתרונות פורצי דרך.

המרכז יוכל לאפיין חומרים מתכתיים, פולימריים, קרמיים וחומרים מרוכבים במהירות כדי ליצור אבות טיפוס עבור יישומים מהעולם האמיתי, התוצאות העיקריות שהמעבדה פועלת להשיג יסייעו במניעת התרסקות של רכבי חלל ויצירת קסדות, פגושים, צמיגים וסוללות לרכבים שיכולים לעמוד בפיצוצים – אם לציין רק כמה היבטים. מבנים קלים חדשניים שנועדו לספוג אנרגיית פגיעה יכולים לשמש גם בקסדות לספורט, רכיבה על אופנועים, כמו גם רכיבה על סוסים. צוות המחקר של AMRC מייחס את הממצאים הללו למדע החומרים והפגיעות.

Projectile Launcher (Gas Gun) – unique to the region, Photo: AETOSWire

ד”ר ריי או. ג’ונסון, מנכ”ל TII, שיבח את צוות AMRC על ההישג: “מדובר בהודעה מעודדת ביותר להתחיל בה את השנה החדשה. אנו בטוחים שמרכזי המחקר שלנו ימשיכו להשיג ניצחונות דומים – פריצת דרך אחת בכל פעם. ב-TII, אנו מחויבים להציע לחוקרים שלנו סביבה מאפשרת לעבוד על פרויקטי המחקר השיתופיים והקנייניים שלהם ולקדם חדשנות מהירה לשוק”.

ד”ר מוחמד אלטניג’י, חוקר ראשי במרכז המחקר לחומרים מתקדמים, אמר: “אנו גאים להשיק את המעבדה הזו, תוצאה של חודשים של תכנון ועבודה קשה, כדי להבטיח שהיא מסוגלת לבחון טכנולוגיות חדשות הקשורות להשפעת חומרים, כמו גם תהליכי ייצור חדשים. אנו שואפים לספק פתרונות טכנולוגיים חדישים לחברות באיחוד האמירויות וברחבי העולם, ולתרום באמצעות פיתוח קניין רוחני והגשת פטנטים לאוטונומיה הטכנולוגית של האזור”.

בין מכשירי הטכנולוגיה העתידניים הזמינים במעבדה ניתן למצוא את Universal Testing Machine שהיא מכונה הקובעת את תכונות המתיחות, הדחיסות והכיפוף של חומרים. The Split Hopkinson Pressure Bar, שהוא הראשון באזור, מודד את תכונות החומר במהלך הפגיעה ויכול לקרוא טמפרטורות נמוכות בין מינוס 60 ועד 225 מעלות צלזיוס.

גם ה-Gas-Gun Projectile Launcher הינו יחיד מסוגו במזרח התיכון. התקן זה מסוגל לדמות פגיעות בליסטיות, פסולת חלל או ציפורים במטוסים, בעת שהוא משגר חומר דמוי גז במהירות של עד 1,000 מטר לשנייה עם פגיעה במהירות גבוהה. בינתיים, ה-Drop Tower חוקר השפעות של השתנות מבנים חומריים הדומים לאלו המתרחשים בעת תאונת דרכים או על קסדה בעקבות תאונה. המכונה יכולה להגדיר את הפגיעה במהירות של עד 25 מטר/שנייה בסביבת השפעה נמוכה, מה שמאפשר לחוקרים לייעל את התוצאות כדי לענות על צורכי המשתמש ולהגביר את אמצעי ההגנה כדי למנוע פגיעות קשות בעת תאונה.

ד”ר רפאל סנטיאגו, החוקר הראשי בצוות קליטת האנרגיה ב-AMRC, ציין כי מעבדת האימפקט עומדת באופן מלא בתקנות הבטיחות הבינלאומיות ותחקור חומרים חדשים כדי לנתח את תכונות ההשפעה והפיצוץ שלהם.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version